Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Заключено
ribarcheto
Мнения: 17
Регистриран на: 15 Май 2023 06:54
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо 1.8vvti129
Получена  благодарност: 2 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от ribarcheto » 26 Май 2024 12:02

Здравейте.Колата е тойота корола версо 1.8 129к.с. 2007г. Ще се опитам да обясня какъв точно е проблема.:Сутрин като тръгна и се опитам да изключа първа скорост,доста трудно се изключва или трябва да натисна втори,някога трети път съединителя(това го прави доста често).Понякога трудно включва 3 и 5 скорост(много рядко).Като включвам задна също се чува хъркане.На втора и четвърта няма проблем,нито за включване,нито за изключване.От скоро при потегляне започна да тресе при тръгване,все едно пускам рязко съединителя (само сутрин или като е стояла дълго време в покой го прави).До сега съм сменил спирачна течност и масло на скорости.Видимо помпите са здрави( горна и долна).Майстора ме посъветва смяна на съединител.Моля някой,ако се е сблъсквал с подобен проблем да помогне,понеже ми се струва ,че ремонта пак ще е на проба грешка,докато не сменим всичко. Благодаря предварително

Тедо
Мнения: 3
Регистриран на: 19 Яну 2022 08:52
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Авенсис 2.2 150 к.с.

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от Тедо » 28 Сеп 2024 07:49

Здравей колега и аз се боря с подобен проблем но засега без успех, сменихме спирачната течност и малко регулираха педала, но нямаше ефект в понеделник пак съм в сервиза. При мен 1ва и задна влизат при загасен двигател, но при работещ много трудно. А и маслото сменихме,забравих да кажа :D ако има развитие ще пиша пак, но май отивам смяна на съединител. Хубав и успешен ден!

Аватар
mapamop
Мнения: 4645
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 130 пъти
Получена  благодарност: 430 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от mapamop » 28 Сеп 2024 08:14

На Корола-Версо 1.8/1ZZ-FE съм си нагласил нов комплект съединител, двете помпи и ново масло на кутията. При мен съединителя отчетливо приплъзва, предавките заяждат леко при смяна.
На Авенсиса тези неща ги няма, но е сменяно масло, помпи и съединител преди грубо 70000. Планирам да сменя маслото на Авенсиса скоро.
Започнете със съединител, помпи и масло - не са стресираща цифра. Ако се позабавите ще сменяте и маховик като мен, а той е къде 700 лева. Ако е заминала или замине кутията е много неприятна цифрата и за този мотор, кутии втора употреба на практика почти няма.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1285
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 113 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от Ивайло Димов » 28 Сеп 2024 10:11

Първа и задна са без синхронизатори ,ако останалите влизат "мазно" има нещо гнило в кутията .

Двигателист
Мнения: 494
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от Двигателист » 28 Сеп 2024 19:05

Офтопик
Първа е синхронизирана от поне половин век. Иначе на всеки светофар щеше да се чува характерния звук от ГАЗ-21 Волга, ГАЗ-53, УАЗ-469 и доста от наследниците му, ГАЗ-69... Москвич 408 да не пропусна... tooth.gif

Задна все още не е синхронизирана при болшинството кутии за напречни двигатели. Но си има и изключения при някои кутии с надлъжно монтирани двигатели и задно предаване - BMW, Mercedes-Benz... Моята Opel Omega, преди десетки години :D

Много е приятно усещането да включиш задна, абсолютно безшумно, докато колата леко се движи напред ppp.gif

Е, и сега на Тойотата с автоматика става, ама по-добре да не се злоупотребява с тази опция tooth.gif

vfr800
Мнения: 508
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 88 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от vfr800 » 01 Окт 2024 08:17

Ивайло Димов написа: 28 Сеп 2024 10:11 Първа и задна са без синхронизатори ,ако останалите влизат "мазно" има нещо гнило в кутията .
На всеки автомобил след 80та година първа предавка е синхронизирана. Може да има някаква единични изключения, но поне аз не съм виждал такива. А на някои автомобили дори задна е синхронизирана. Проблема е в съединителя или някоя от помпите.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1285
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 113 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от Ивайло Димов » 01 Окт 2024 09:59

:thumbsup: Да ама не ,моята кола и всичките и събрати немат ,тва 1999 модел,старата ми кола Рено Лагуна 1995 също нямаше ,сегашната Дачия Сандеро 2009 също няма.

Като погледнеш реално синхронизатора е нужен ,за да превключваш скорости в движение ,плавно и без усилие .Та на първа и задна е безмислено ,колко често ти се налага в движение (дори и бавно) да включиш на първа .

gena_bs
Мнения: 1116
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 195 пъти
Получена  благодарност: 48 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от gena_bs » 01 Окт 2024 10:39

Дано на никого да не се налага да включва на 1-ва предавка в движение!
Обикновено това се налага аварийно при отказ на спирачната система.

Аватар
max-2
Мнения: 1907
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от max-2 » 01 Окт 2024 10:44

На моята карина кутията не и е силна страна. Първа ако не съм спрял не се включва, само се опитва да изравни синхронизатора, като се опиташ се чува характерен повишаващ вой. Имах едно сеатче служебно преди 20 години, много леко включваше всички предавки. За проба сум включвал 1ва с 40 км/ч, няма проблем. tooth.gif
Carina E 4AFE LB 1992

vfr800
Мнения: 508
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 88 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от vfr800 » 01 Окт 2024 17:57

Ивайло Димов написа: 01 Окт 2024 09:59 сегашната Дачия Сандеро 2009 също няма.
Виж сега по принцип мразя да си губя времето, но когато се говорят откровени глупости вече ми идва в повече.
Ето ти скриншот от ръковoдството за ремонт на дачия сандеро. Това имам под ръка сигурен, сигурен съм , че и на другите коли, които избрoи е същото.

Sandero gearbox

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1285
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 113 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от Ивайло Димов » 01 Окт 2024 18:25

:thumbsup: Ок за Сандеро греша но за вагаджийките от 90-те и рендетата съм 100% убеден ,че нямат :cheers:

Аватар
TATI
Мнения: 2826
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти
Обратна връзка:

Трудно изключва първа и тресе при подегляне

Мнение от TATI » 01 Окт 2024 19:03

11 мнения за нищо, а автора нищо не казва
И понеже отново залитнахте в друга посока, мисля да ударя катанец-а за момента
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: FearSoft, Двигателист и 0 госта