Проблем спирачки
Проблем спирачки
Здравейте колеги.Имам проблем със спирачките.При движение и при натискане на спирачката се чува едно виене.Прегледани са накладки и дискове.Всичко е ок.Усъмнихме се в ABS системата и закачихме колата на програма.Показа грешка C1241(изчисти се)След проверка в нета стана ясно,че трябва да се проверят акумулатора и динамото за по-слабо напрежение.И такааааа..акумулатора наистина е малко под допустимите стойности.Въпросът ми е наистина ли ако акумулаторът е по-слаб и действа на ABS и затова при натискане на спирачките се чува виене? Все едно не достига достатъчно напрежение до него.На таблото не свети нищо.Благодаря предварително
- zorbata
- Мнения: 90
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Проблем спирачки
При движение имаш и алтернатор, той трябва да захранва всичко в автомобила + да ти зарежда и акумулатора. Та провери си и него.
caryЦар
- mapamop
- Мнения: 4723
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 139 пъти
- Получена благодарност: 448 пъти
Проблем спирачки
За да ти работи стабилно електрониката ѝ трябва стабилен ток/напрежение в границите зададени от производителя. При поднапрежение, почти всички (да не кажа абсолютно всички) процесори са склонни да бъркат в сметките. Толеранса по бегъл спомен е между 10.8 и 14.7 волта за да ти вдигне въпросната грешка.
Процесора който се е оплакал "че е гладен" е вътре под черната пластмаса на АБС модула. Смята оборотите на колелата през датчиците за АБС, взема под внимание показанията на датчика за ъгловата скорост под шофьорската седалка, следи скоростта на автомбила, комуникира с горивния компютър и т.н. Накратко не му е никак спокойно. И за всички тези сметки в реално време му трябва ток, и то стабилен ток.
Провери си акумулатора и го смени, предвид че сам си казваш че не е наред. След това алтернатор, ако се наложи. Един посредствен акумулатор струва цигарите на един пушач за около 2-3 седмици. Не толкова посредствен ще е примерно цигарите за месец, а ще откара 2-3 години поне.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
- Ивайло Димов
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 119 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
Проблем спирачки
И сложи възможно най-големия акумулатор ,който може да влезе в коша.Съвременните коли са бъкани с електроника ,а тя има нужда от захранване .Минимума ти при стартиран ДВГ (без консуматори )е 13.5-13.8 ,под това се счита ,че или алтернатора си заминава или батерията .Умиращ акумулатор товари и алтернатора .
-
- Мнения: 1141
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 205 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Проблем спирачки
Градски,
Да си беше попълнил за начало профила! Каква е колата, кой набор, двигател и задвижване, кутия и т.н.?
Откога е проблемът, какво е правено или се е случило с автомобила преди това?
Какво значи "малко по-слабо напрежение"? Какви са стойностите на напрежението на акумултора в покой, при зареждане?
Да си беше попълнил за начало профила! Каква е колата, кой набор, двигател и задвижване, кутия и т.н.?
Откога е проблемът, какво е правено или се е случило с автомобила преди това?
Какво значи "малко по-слабо напрежение"? Какви са стойностите на напрежението на акумултора в покой, при зареждане?
Проблем спирачки
Здравей градски.Моя грешка е ,че не се обосновах.Колата е Авенсис Т25 2.2 D4D 2007г.При неработещ двигател стойностите на акумулатора показват 12.4V,а при работещ 13.8V. При включени консуматори показва 13.5V. Замерен е и самият алтернатор при работещ двигател и показва 13.8V,а доколкото знам трябва да е 14.6-14.7 V.Според майстора алтернатора е за рециклиране,не е акумулатора.По автомобила не правено нищо преди това.Проблема е от няколко месеца,но не е постоянен
- mapamop
- Мнения: 4723
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 139 пъти
- Получена благодарност: 448 пъти
Проблем спирачки
Jorkata76, кажи му на гайкаджията или да си прочете материята за адаптивното зареждане на Тойота, или да се застреля в банята, че се чисти кръвта по-лесно от плочките. 14.2 съм виждал на чисто новия ми алтернатор Denso само през зимата при минусови температури. В момента зареждането ми на 21-33 градуса навън е 13.2-13.6 волта. Алтернатора е на 2 години вече.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-
- Мнения: 1141
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 205 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Проблем спирачки
За начало огледай и почисти клемите на акумулатора. Връзките към кабелите (кербовките).
После всички маси, до които имаш достъп. При нужда - пръскаш първо с почистващ спрей за електрически контакти, които не оставят следи, а след това с такъв за защита от окисление. Има такива "специални" за автомобилни контакти. Май на Wurth бяха.
Иначе за проба можеш да свалиш акумулатора и да го заредиш извън автомобила. Той ще си покаже състоянието.
Иначе напреженията и според мен са OK.
После всички маси, до които имаш достъп. При нужда - пръскаш първо с почистващ спрей за електрически контакти, които не оставят следи, а след това с такъв за защита от окисление. Има такива "специални" за автомобилни контакти. Май на Wurth бяха.
Иначе за проба можеш да свалиш акумулатора и да го заредиш извън автомобила. Той ще си покаже състоянието.
Иначе напреженията и според мен са OK.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост