Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3510
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от mfandakov » 10 Сеп 2024 08:24

А аз....имам други приоритети,и тъпите акумулатори не ги мисля.Когато ...тогава,не са милиони
worthy.gif
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.

Радой Ралин.

Аватар
max-2
Мнения: 1907
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от max-2 » 10 Сеп 2024 08:48

То май е най добре да си сложи човек едни кабели и като дойде момента все ще намериш някой да даде ток.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5133
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 10 Сеп 2024 09:04

WoLF написа: 10 Сеп 2024 00:47 Докато умираше оригиналния акумулатор
Като умира - какво да вземе системата от него smile.gif Компенсира в ущърб на по добрата икономичност. "Опитва" се постоянно да го зарежда.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2956
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 383 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от WoLF » 10 Сеп 2024 09:31

И новия така се държеше - постоянно в зареждащо напрежение ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5456
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 240 пъти
Получена  благодарност: 241 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2024 10:21

FearSoft написа: 10 Сеп 2024 08:19 Защото аз, на чисто нов автомобил, измерих 12.3V.
Адаш, според мен се престараваш...
1. Вероятно си го измерил под товар (я включен компютър, я някоя ламБа е светила :)
2. Щом, хибридната система е решила да го поддържа на такова ниво - твоето зареждане ще 'помогне' само до първото шофиране :) След това акумулатора пак ще си е 12.3V :) Което си е зареден над 50% акумулатор все пак...
Да допълня - и на мен ми бе станало интересно да проследя напрежението на акумулатора на Джипа (кашкая няма такива опции за следене), след като на AGM акумулатора пишеше с червени букви (в никакъв случай над 14.2V), пък на дисплея ми изписа 15V (е да - той закръгля до 1V) :)
Та малко се бях притеснил и благодарение на модула, дето е забичен на самия акумулатор си следих нещата изкъсо... Лятото по спомен зареждането слизаше до 13.2-13.4V. И акумулатора 'изглеждаше недозареден' - по спомен Launch ми даваше 'зареден 60%'.. Зимата нещата се променяха и зарядният модул вдигаше сериозно зарядното напрежение.. Факт е, че за 5г с големия дизел не съм имал и грам проблем.. Пък имаше мноооого консуматори - сигурно само резистивните отоплители бяха над 1.4кВт (220А алтернатор) :)
mfandakov написа: 10 Сеп 2024 08:24 имам други приоритети,и тъпите акумулатори не ги мисля
Напълно съм съгласен, с изключение на 'пазенето му' чрез изключване на екстри, които никога не са ми потрябвали нито съм искал да ги имам...
'На инат' да си ги държа включени без да ми трябват, само и само да покажа 'че акумулатора не ми е приоритет'' ? :) За мен това е глупаво tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3510
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от mfandakov » 10 Сеп 2024 10:59

slowtraveler написа: 10 Сеп 2024 10:21 На инат' да си ги държа включени без да ми трябват,
Ами явно имаш " модерен"автомобил,аз карам аналогови автомобили и такива екстри нямам. :D
worthy.gif
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.

Радой Ралин.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5456
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 240 пъти
Получена  благодарност: 241 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2024 11:09

mfandakov, е кЪк - 'модерен' на 17г, и пак аналогов :) Въпросът бе принципен - исках да обърна внимание и на начина на експлоатация... Наблюдавам как се експлоатират модерните автомобили от част от 'населението' :)
'Кеф' им е да им светят фаровете отдалеч, та да се види, че 'това е моят автомобил'... Обичат да са светнати всички ламБи в купето, ама да се стои на отворена врата (с подпрян лакът на тавана :) ) , пак поради същата причина...
Нямам нищо против удобствата - ако съм в тъмна доба в непозната уличка с незнайни шахти - разбира се, че бих си пуснал фаровете 'да ме изпратят'... Просто съм против неразумното използване на ресурса (и след това рев - 'ама то малко издържа').. Все едно да настъпваш на магистралата с 300, и след това рев - 'ама тя знаеш ли колко ми изгори' :)
Може да не ти пука за водата, ама я спираш като си измиеш ръцете - нали? Въпрос на обща култура (ако е някой абориген - може да реши, че е извор и да не я спре, ама това е друг въпрос - аналогичен на горния :) ) ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 477
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 10 Сеп 2024 13:45

slowtraveler написа: 10 Сеп 2024 10:21 Адаш, според мен се престараваш...
Напълно възможно е, имам го този "дИфект" tooth.gif
Просто когато нещо е ново за мен обичам да следя всичко - все пак човек трябва да си познава колата, не сме жени, нали? wink.gif Същото беше, когато от карбуратор минах на MPI - много нови неща трябваше да науча.
Та, за акумулатора - не съм погледнал дали свети лампа при вдигнат само преден капак, не би трябвало. Но е напълно възможно колата да е "събудена" и да работят неизвестни консуматори. Въпреки всичко не мисля, че зареждането преди и след зимен период е нещо лошо, напротив. И не ми коства нищо, само малко време.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5456
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 240 пъти
Получена  благодарност: 241 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2024 22:02

Имах предвид, че вероятно е излишно - съвременните автомобили имат 'свое мнение' :)
Ще разбере, че си заредил акумулатора и ще го разреди до нивото, за което смята че е правилно още при първото-второто пътуване :)
Та каква е ползата от това меропритие? :whistle:
И да - точно този ефект наблюдавах при мен :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4446
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 160 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 11 Сеп 2024 00:28

WoLF написа: 10 Сеп 2024 09:31 Просто когато нещо е ново за мен обичам да следя всичко
Имам такова:
https://www.aliexpress.com/item/1005006941613661.html
Върши много добра работа като искаш да следиш нещата по-изкъсо.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5456
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 240 пъти
Получена  благодарност: 241 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2024 06:23

Онея задокеанските бяха сложили Battery Monitor Module, който даваше изключително подробна информация за батерията - колко Ач са вкарани в нея (можеше да нулираш при смяната на батерия през сервизния софтуер), колко ток е изкарала, какво вътрешно съпротивление има, температура, какъв заряд има в дадения момент, напрежение, токове - всичко... Но си бе каквото трябва да е - представлява модул, част от плюсовата клема и целият ток, включително стартерния, минава през мониторния модул.. Не е космическа техника, но пък е ефективно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 477
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 11 Сеп 2024 08:09

BOz написа: 11 Сеп 2024 00:28Имам такова:
Всъщност, наистина ги гледах такива устройства и си мислех да си взема. Парадоксът е, че добавяме още един не толкова нужен консуматор tooth.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
FearSoft
Мнения: 477
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 30 Сеп 2024 12:43

Помислих малко и реших да експериментирам с едно такова устройство tooth.gif. И какво виждам - Преди стартиране, акумулаторът е на 12,2V, след стартиране отива на 14,4V и после, след каране 5-6 минути зарядът стои на 12,6V! mellow.gif Това е обикновен, Ca-Ca акумлатор, не AGM. Производство на Mutlu, 45Ah. Ще потърся по-точна и подробна информация специално за този тип акумулатори, имат малка разлика от Pb-Zn, но въпреки всичко ми се струва, че не е нормално ниво на подзаряд (горе-долу това е режимът на работа, поне така си мисля за момента). И не знам как при такава употреба този акумулатор може да изкара повече от 2-3 години, което си е стандартната му гаранция. Продължаваме с разучаването на новите технологии tooth.gif
Между другото, консумацията на това устройство се движи около 10mA, което не би трябвало да причинява допълнителни проблеми.
► Виж съдържание
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5456
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 240 пъти
Получена  благодарност: 241 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 30 Сеп 2024 13:15

Не виждам абсолютно никакъв проблем в заряда или притеснения за 'издържане на акумулатора'....
Акумулаторът е бил в покой известно време (с малък разход от аларми и т.н.), след което 'си източил' малко по-активно ток за да стартира системата... Компютъра е усетил това и за известно време го е дозаредил отново 'догоре' (или до ниво, зададено от производителя с цел дълговечност), след което го е 'изключил' от системата - акумулаторчето си е само багаж, който ще ти потрябва след спиране на хибридната система.... Дотогава няма смисъл да го мъчиш - всеки 'заряд/разряд' го износва малко или много
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 477
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 30 Сеп 2024 14:43

А бе...Не знам. Аз, докато не разбера нещо защо работи по определен начин (и защо точно по този начин), все едно имам щурец в ухото tooth.gif Загадките трябва да се разгадават! По този начин стоим в крак с новите неща и във физическа кондиция. Че този мозък му трябва работа, иначе ще я втасаме скоропостижно :)
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: t28 и 0 госта