Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- mfandakov
- Мнения: 3510
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А аз....имам други приоритети,и тъпите акумулатори не ги мисля.Когато ...тогава,не са милиони
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- max-2
- Мнения: 1907
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
То май е най добре да си сложи човек едни кабели и като дойде момента все ще намериш някой да даде ток.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Като умира - какво да вземе системата от него Компенсира в ущърб на по добрата икономичност. "Опитва" се постоянно да го зарежда.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 2956
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 383 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
И новия така се държеше - постоянно в зареждащо напрежение
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Адаш, според мен се престараваш...
1. Вероятно си го измерил под товар (я включен компютър, я някоя ламБа е светила
2. Щом, хибридната система е решила да го поддържа на такова ниво - твоето зареждане ще 'помогне' само до първото шофиране След това акумулатора пак ще си е 12.3V Което си е зареден над 50% акумулатор все пак...
Да допълня - и на мен ми бе станало интересно да проследя напрежението на акумулатора на Джипа (кашкая няма такива опции за следене), след като на AGM акумулатора пишеше с червени букви (в никакъв случай над 14.2V), пък на дисплея ми изписа 15V (е да - той закръгля до 1V)
Та малко се бях притеснил и благодарение на модула, дето е забичен на самия акумулатор си следих нещата изкъсо... Лятото по спомен зареждането слизаше до 13.2-13.4V. И акумулатора 'изглеждаше недозареден' - по спомен Launch ми даваше 'зареден 60%'.. Зимата нещата се променяха и зарядният модул вдигаше сериозно зарядното напрежение.. Факт е, че за 5г с големия дизел не съм имал и грам проблем.. Пък имаше мноооого консуматори - сигурно само резистивните отоплители бяха над 1.4кВт (220А алтернатор)
Напълно съм съгласен, с изключение на 'пазенето му' чрез изключване на екстри, които никога не са ми потрябвали нито съм искал да ги имам...
'На инат' да си ги държа включени без да ми трябват, само и само да покажа 'че акумулатора не ми е приоритет'' ? За мен това е глупаво
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mfandakov
- Мнения: 3510
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ами явно имаш " модерен"автомобил,аз карам аналогови автомобили и такива екстри нямам.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
mfandakov, е кЪк - 'модерен' на 17г, и пак аналогов Въпросът бе принципен - исках да обърна внимание и на начина на експлоатация... Наблюдавам как се експлоатират модерните автомобили от част от 'населението'
'Кеф' им е да им светят фаровете отдалеч, та да се види, че 'това е моят автомобил'... Обичат да са светнати всички ламБи в купето, ама да се стои на отворена врата (с подпрян лакът на тавана ) , пак поради същата причина...
Нямам нищо против удобствата - ако съм в тъмна доба в непозната уличка с незнайни шахти - разбира се, че бих си пуснал фаровете 'да ме изпратят'... Просто съм против неразумното използване на ресурса (и след това рев - 'ама то малко издържа').. Все едно да настъпваш на магистралата с 300, и след това рев - 'ама тя знаеш ли колко ми изгори'
Може да не ти пука за водата, ама я спираш като си измиеш ръцете - нали? Въпрос на обща култура (ако е някой абориген - може да реши, че е извор и да не я спре, ама това е друг въпрос - аналогичен на горния ) ...
'Кеф' им е да им светят фаровете отдалеч, та да се види, че 'това е моят автомобил'... Обичат да са светнати всички ламБи в купето, ама да се стои на отворена врата (с подпрян лакът на тавана ) , пак поради същата причина...
Нямам нищо против удобствата - ако съм в тъмна доба в непозната уличка с незнайни шахти - разбира се, че бих си пуснал фаровете 'да ме изпратят'... Просто съм против неразумното използване на ресурса (и след това рев - 'ама то малко издържа').. Все едно да настъпваш на магистралата с 300, и след това рев - 'ама тя знаеш ли колко ми изгори'
Може да не ти пука за водата, ама я спираш като си измиеш ръцете - нали? Въпрос на обща култура (ако е някой абориген - може да реши, че е извор и да не я спре, ама това е друг въпрос - аналогичен на горния ) ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- FearSoft
- Мнения: 477
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Напълно възможно е, имам го този "дИфект"
Просто когато нещо е ново за мен обичам да следя всичко - все пак човек трябва да си познава колата, не сме жени, нали? Същото беше, когато от карбуратор минах на MPI - много нови неща трябваше да науча.
Та, за акумулатора - не съм погледнал дали свети лампа при вдигнат само преден капак, не би трябвало. Но е напълно възможно колата да е "събудена" и да работят неизвестни консуматори. Въпреки всичко не мисля, че зареждането преди и след зимен период е нещо лошо, напротив. И не ми коства нищо, само малко време.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Имах предвид, че вероятно е излишно - съвременните автомобили имат 'свое мнение'
Ще разбере, че си заредил акумулатора и ще го разреди до нивото, за което смята че е правилно още при първото-второто пътуване
Та каква е ползата от това меропритие?
И да - точно този ефект наблюдавах при мен
Ще разбере, че си заредил акумулатора и ще го разреди до нивото, за което смята че е правилно още при първото-второто пътуване
Та каква е ползата от това меропритие?
И да - точно този ефект наблюдавах при мен
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4446
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Имам такова:
https://www.aliexpress.com/item/1005006941613661.html
Върши много добра работа като искаш да следиш нещата по-изкъсо.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Онея задокеанските бяха сложили Battery Monitor Module, който даваше изключително подробна информация за батерията - колко Ач са вкарани в нея (можеше да нулираш при смяната на батерия през сервизния софтуер), колко ток е изкарала, какво вътрешно съпротивление има, температура, какъв заряд има в дадения момент, напрежение, токове - всичко... Но си бе каквото трябва да е - представлява модул, част от плюсовата клема и целият ток, включително стартерния, минава през мониторния модул.. Не е космическа техника, но пък е ефективно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- FearSoft
- Мнения: 477
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Всъщност, наистина ги гледах такива устройства и си мислех да си взема. Парадоксът е, че добавяме още един не толкова нужен консуматор
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- FearSoft
- Мнения: 477
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Помислих малко и реших да експериментирам с едно такова устройство . И какво виждам - Преди стартиране, акумулаторът е на 12,2V, след стартиране отива на 14,4V и после, след каране 5-6 минути зарядът стои на 12,6V! Това е обикновен, Ca-Ca акумлатор, не AGM. Производство на Mutlu, 45Ah. Ще потърся по-точна и подробна информация специално за този тип акумулатори, имат малка разлика от Pb-Zn, но въпреки всичко ми се струва, че не е нормално ниво на подзаряд (горе-долу това е режимът на работа, поне така си мисля за момента). И не знам как при такава употреба този акумулатор може да изкара повече от 2-3 години, което си е стандартната му гаранция. Продължаваме с разучаването на новите технологии
Между другото, консумацията на това устройство се движи около 10mA, което не би трябвало да причинява допълнителни проблеми.
Между другото, консумацията на това устройство се движи около 10mA, което не би трябвало да причинява допълнителни проблеми.
► Виж съдържание
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не виждам абсолютно никакъв проблем в заряда или притеснения за 'издържане на акумулатора'....
Акумулаторът е бил в покой известно време (с малък разход от аларми и т.н.), след което 'си източил' малко по-активно ток за да стартира системата... Компютъра е усетил това и за известно време го е дозаредил отново 'догоре' (или до ниво, зададено от производителя с цел дълговечност), след което го е 'изключил' от системата - акумулаторчето си е само багаж, който ще ти потрябва след спиране на хибридната система.... Дотогава няма смисъл да го мъчиш - всеки 'заряд/разряд' го износва малко или много
Акумулаторът е бил в покой известно време (с малък разход от аларми и т.н.), след което 'си източил' малко по-активно ток за да стартира системата... Компютъра е усетил това и за известно време го е дозаредил отново 'догоре' (или до ниво, зададено от производителя с цел дълговечност), след което го е 'изключил' от системата - акумулаторчето си е само багаж, който ще ти потрябва след спиране на хибридната система.... Дотогава няма смисъл да го мъчиш - всеки 'заряд/разряд' го износва малко или много
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- FearSoft
- Мнения: 477
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А бе...Не знам. Аз, докато не разбера нещо защо работи по определен начин (и защо точно по този начин), все едно имам щурец в ухото Загадките трябва да се разгадават! По този начин стоим в крак с новите неща и във физическа кондиция. Че този мозък му трябва работа, иначе ще я втасаме скоропостижно
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: t28 и 0 госта