MR2 AW11 - обща тема
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Докарах я до миналата година се зарибих по състезания (MTB XCM) и по груби сметки съм дал пари колкото за един GS по колела тази година, та MR2-ката пак остана на сухо. То и лексът е малко на сухо, че се п(р)оявиха едни драми (основно причинени от мен) - за щастие нямащи нищо общо със задвижващата част, че да се добереш до подемник напоследък е доста сложно.ufer написа: ↑19 Юни 2024 09:55Какво стана, докъде я докара? Бутала, сегменти, лагери, шлайф...?Lwerewolf написа: ↑23 Окт 2021 20:52 За да я пусна в движение (така де, тя си има преглед и гражданска... ама дали аз я пускам е друга тема ) във общи линии може да мине със оправяне на ръждите отпред (най-тегавото) + ревизия на двигател, окачване (окачването - нови шарнири и полиуретан за тампоните, никакви унибали, KYB патрони и някакви по-stock пружини, че е виждала offroad ), спирачки (всичко), кормилна уредба... звучи много, но почти няма custom неща. Изпускателният колектор е най-голямата ми драма - направо ме кара да мина на blacktop или supercharger и да забравя за чугунени колектори, flappy plate MAF-ове и всякакви такива... "blasts from the past", ама... така.
За части - за втора ръка и aftermarket има източници, за нови OEM неща - каквото няма от Лио като цяло или се намира от примерно tworus, midshipgarage и подобни, или рева. Поне все още има емблеми и уплътнения за таргата.
Биели - molnar rods, имат 40/20 вариант, прекрасно за атмосферен.
Бутала - щях да взимам OEM smallport, но ме светнаха, че OST (of club4ag fame, така да се каже) със/чрез ей тези прави/правят 10.3:1 бутала с дупки на леглата на масленият сегмент (OEM-ските уж нямат - поне от предоставените снимки). Идват със сегменти.
Валове - cat cams 7105136 уж са "още по-леки poncams".
Шлайф на блок/вал/т.н. - първо да взема биели и бутала, не съм видял/решил къде/какво/кой/как, не съм чел и много обнадеждаващи мнения за локалните бази, не съм и чел/разпитал достатъчно, та... така.
Иначе казано - няма развитие.
p.s. антифриз - просто toyota sllc и сменяш по предписание? Поне на мен това са ми плановете ако не се окаже забранен антифризът на някоя по-локална писта.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- ufer
- Мнения: 2732
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Рано или късно ще има развитие... А сега нещо за разсънване! Радиаторът на МР-а има две вертикални (медни или месингови) казанчета, на които бяха залепени две широки и дебели ленти от нещо като дунапрен. Явно е за някаква изолация, но от 2-3 дена си блъскам главата, каква точно може да е тяхната функция и ако се окаже сериозна, да ги възстановя с нови? Някакви идеи?
- ufer
- Мнения: 2732
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Април месец ми кипна антифризът в казанчето, вдигна темп. до червено и изхвърли доста антифриз. Само да добавя, че при този модел казанчето не е под налягане, а е свързано с атмосферата. Направих си профилактика, така или иначе никога нищо не е сменяно по охладителната система цели 38 години... Смених водна помпа, ролка, ангренажен ремък, пистов ремък, термостат, радиатор и капачка. Всичко оригинално! Радиаторът е употребяван и ми го прати един приятел-немец от Германия, надух го, вече е монтиран и всичко е тип-топ след няколко пробни карания. Тези радиатори са спрени от производство - в цяла Европа няма нови, нито оригинални, нито афтермаркет. Такива има в щатите и кралството, но не ми се занимава с тях, защото понякога има различия... Според мен проблемът се дължеше най-много на капачката и термостата, но и радиаторът ми си беше загубил около 15 % от ламелите. Прегряването се случи при около 6000 об./мин., а при нормални 4-5000 нямаше никакъв проблем. Колкото и да са преоразмерени радиаторите по принцип, рискът от прегряване винаги съществува. Ето и две снимки на моя и немския радиатор и всеки да си прави преценка за неговия автомобил:
Последно промяна от ufer на 02 Сеп 2024 13:41, променено общо 1 път.
- ufer
- Мнения: 2732
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
MR2 AW11 - обща тема
А ето как изглежда монтиран и функциониращ, а специалната неръждаема решетка отгоре е моя разработка - хем дава достатъчно въздушна циркулация, хем е удобна за поставяне на инструменти, хем е красива:
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 21 Апр 2024 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Браво за идеята с решетката , може да я копирам в даден момент . Единствено газовата не ми е на място в тази кола .
Иначе и аз минах през повечето неща които описа.А какво е състоянието на тръбите и маркучите при теб защото преди 87ма не са медни тръбите и знам че гният и даже много си взимат от фейслифта тръби заради това.
Иначе и аз минах през повечето неща които описа.А какво е състоянието на тръбите и маркучите при теб защото преди 87ма не са медни тръбите и знам че гният и даже много си взимат от фейслифта тръби заради това.
- ufer
- Мнения: 2732
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Бяха изгнили само двете тръбички отдолу преди чупките към парното. Просто изрязах изгнилото и свързах с маркучи, доста играчка е, защото и там е теснотия, но си струваше. Всички останали тръби са учудващо добре запазени, а маркучите все още са еластични и дори нямат специфичното напукване като паяжина... На стр. 6 се вижда състоянието на тръбите около водната помпа, които най-много гният, а те никога не са сменяни. С газовата бутилка предницата стана доста стабилна, преди това мислех да слагам торбички с олово, ама бутилката реши проблема...
-
- Мнения: 503
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 87 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Функцията е да елиминират луфта между перката и радиатора и радиатора и гредите. Но няма как да сложат друго, защоото заради вибрациите на перката ще има проблем.
- ufer
- Мнения: 2732
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Аз сложих на новия радиатор подобен материал, който добре уплътнява. И без друго двете перки са почти безшумни, а сега и антивибрационната лента ще убива фините вибрации...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост