Проблем с нивото на горивото
Проблем с нивото на горивото
Здравейте,
Наскоро си купих тойота корола хибрид 2021 година на която сложихме газ... обаче при каране, системата отчита спад както на оставащият пробег, така и на самото ниво на бензина (а всъщност не го пипа изобщо). При дозареждане дори с някакво минимално количество бензин, стрелката си се връща на старото ниво + допълнително зареденото (както и оставащият пробег). Мисълта ми е ако карам така докато стрелката тотално не падне на 0ла както и пробега, дали системата ще реши че наистина нямам гориво и ще остана някъде на пътя "без гориво"? Още повече ако има някаква защита на помпата... Не знам. Ще се радвам ако някой който се е сблъсквал с този казус да ми разясни нещата, понеже не можах да открия точна информация в интернет.
Наскоро си купих тойота корола хибрид 2021 година на която сложихме газ... обаче при каране, системата отчита спад както на оставащият пробег, така и на самото ниво на бензина (а всъщност не го пипа изобщо). При дозареждане дори с някакво минимално количество бензин, стрелката си се връща на старото ниво + допълнително зареденото (както и оставащият пробег). Мисълта ми е ако карам така докато стрелката тотално не падне на 0ла както и пробега, дали системата ще реши че наистина нямам гориво и ще остана някъде на пътя "без гориво"? Още повече ако има някаква защита на помпата... Не знам. Ще се радвам ако някой който се е сблъсквал с този казус да ми разясни нещата, понеже не можах да открия точна информация в интернет.
- mapamop
- Мнения: 4946
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 520 пъти
Проблем с нивото на горивото
Няма как съвсем да не ти пипа никакво гориво - пали на бензин и обръща на газ.
Ако газовата има настроени цикли да препръсква на определен брой "газови" тактове, поне един такт на бензин за да охлади и промие дюзите - това също ти е разход на бензин.
Самият бензин е летлив и се поизпарява по малко, като се събира в канистъра, след което се вкарват тия пари обратно в мотора да ги изгори. Също ти е разход на бензин.
Та в общи линии това което виждаш на таблото го има реално и в резервоара. Изчезва си някакво гориво.
Компютъра не ти смята нивото - просто километража мести "стрелката" на горивото, спрямо това което получава от потенциометъра на поплавъка в кошницата на резервоара.
Оставащият пробег (range) ти го смята вече, спрямо поплавъка в резервоара и спрямо средния разход изчислен от компютъра. Но няма да те остави на пътя при стойност 0. Всъщност чисто просташки погледнато, даже се очаква средния ти разход да излезе на минус (няма такава логика и няма да покаже минус) - имаш пробег/километри, а нямаш разход на бензин за тях.
Ако газовата има настроени цикли да препръсква на определен брой "газови" тактове, поне един такт на бензин за да охлади и промие дюзите - това също ти е разход на бензин.
Самият бензин е летлив и се поизпарява по малко, като се събира в канистъра, след което се вкарват тия пари обратно в мотора да ги изгори. Също ти е разход на бензин.
Та в общи линии това което виждаш на таблото го има реално и в резервоара. Изчезва си някакво гориво.
Компютъра не ти смята нивото - просто километража мести "стрелката" на горивото, спрямо това което получава от потенциометъра на поплавъка в кошницата на резервоара.
Оставащият пробег (range) ти го смята вече, спрямо поплавъка в резервоара и спрямо средния разход изчислен от компютъра. Но няма да те остави на пътя при стойност 0. Всъщност чисто просташки погледнато, даже се очаква средния ти разход да излезе на минус (няма такава логика и няма да покаже минус) - имаш пробег/километри, а нямаш разход на бензин за тях.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
- slowtraveler
- Мнения: 5777
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 281 пъти
- Получена благодарност: 296 пъти
Проблем с нивото на горивото
Май бяхме коментирали подобен проблем преди години... Компютъра смята спада на горивото според това, 'което е изгорил' и го показва чрез стрелката на горивомера... Като състоянието се ресетва при зареждане над 10л...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5282
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Проблем с нивото на горивото
Вероятно "интегрира" на базата на "моментния разход".
(Писал съм го - при ауриса съм шофирал около 70 км, след като показа "нула оставащи километри" и пак не бе "изхарчил всичкото" гориво - явно има голям не отчитан запас. И явно системата не се влияе от тези показания. След като стрелката - падне на "нула" - борд компютъра показва около 30 до 50 км оставащ пробег. При королата не съм стигал до "нула", но вероятно не е по-различно. Не би трябвало да ви "остави".)
А каква е газовата система.
(Писал съм го - при ауриса съм шофирал около 70 км, след като показа "нула оставащи километри" и пак не бе "изхарчил всичкото" гориво - явно има голям не отчитан запас. И явно системата не се влияе от тези показания. След като стрелката - падне на "нула" - борд компютъра показва около 30 до 50 км оставащ пробег. При королата не съм стигал до "нула", но вероятно не е по-различно. Не би трябвало да ви "остави".)
А каква е газовата система.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Проблем с нивото на горивото
Ами реално погледнато колата си пали на ток... Но да, разбирам те какво искаш да кажеш, но проблема тук не е че пипа малко бензин, а просто че реално си мести стрелката на горивото все едно си карам на бензин и не знае че имам газова.
Да, за ресетването го знам. Онзи ден карах 250км на газ, съответно компютъра си смяташе че съм бил на бензин и малко под-половината резервоар и около 280км пробег падна на 50 мисля и светна лампата... А бях сигурен че колата е била на газ през цялото време. При зареждане на 20 лв (около 8 литра) стрелката от най-долно положение се качи на 3/4 при резервоарен капацитет от 42л.slowtraveler написа: ↑17 Юли 2024 09:14 Май бяхме коментирали подобен проблем преди години... Компютъра смята спада на горивото според това, 'което е изгорил' и го показва чрез стрелката на горивомера... Като състоянието се ресетва при зареждане над 10л...
Ами мен това ме е страх, в момента знам че резервора е на половина и даже малко над половината, а стрелката е почти в положение на резерва. Мен главният ми въпрос е дали така ако карам и оставя стрелката са падне на абсолютна нула заедно с оставащият пробег, дали самият компютър ще реши че няма гориво и ще ме изостави някъде.Hursa написа: ↑17 Юли 2024 10:39 Вероятно "интегрира" на базата на "моментния разход".
(Писал съм го - при ауриса съм шофирал около 70 км, след като показа "нула оставащи километри" и пак не бе "изхарчил всичкото" гориво - явно има голям не отчитан запас. И явно системата не се влияе от тези показания. След като стрелката - падне на "нула" - борд компютъра показва около 30 до 50 км оставащ пробег. При королата не съм стигал до "нула", но вероятно не е по-различно. Не би трябвало да ви "остави".)
А каква е газовата система
Газовата е BRC.
- BOz
- Мнения: 4504
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Проблем с нивото на горивото
Не.
Този "проблем" е известен на газаджиите. Отиди там където са ти монтирали газовата и ги помоли да ти предложат решение.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Проблем с нивото на горивото
Говорих с него, каза ми така да карам и дори и да паднела стрелката на нула нямало нищо да стане. Другият вариант бил модул, или да показвал двете горива в зависимост от това на което си в момента или просто да не пипа бензиновите показатели. Лошото е че му нямам особено доверие... за това реших тук да попитам.
- BOz
- Мнения: 4504
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Проблем с нивото на горивото
Ами щом ти предлага такъв вариант, взимай и прбвай. Дал си веднъж да ти пипат по колата, не пречи да резнат още една жица.
https://autogasbulgaria.com/product/%D0 ... -fle-jc-3/
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- zorbata
- Мнения: 170
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 21 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Проблем с нивото на горивото
Е това не го разбрах?!?
Да тръгва - да, но дв. с вътрешно горене да пали на ТОК за първи път чувам.
Може директно да пали на газ, но най-малко изпарителя трябва да е загрят или газовата да е течна фаза.
Нямам идея каква ти е газовата, но на съвременните дв. обикновено, мисля че беше всеки трети такт е на бензин както е споменал колегата за охлаждане на дюзите иначе запичат.
caryЦар
-
- Мнения: 5282
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Проблем с нивото на горивото
Освен, ако не се използват "бензиновите" дюзи и рампа за подаване на газ.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 170
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 21 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Проблем с нивото на горивото
Бензиновите дюзи се използват при ГИ течна фаза - там газта е в течна състояние и не е нужно изпарител.
При обикновените газови при задържане на бутона може да се запали на газ, но не съм сигурен дали тава става и при ГИ.
При обикновените газови при задържане на бутона може да се запали на газ, но не съм сигурен дали тава става и при ГИ.
caryЦар
-
- Мнения: 518
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 96 пъти
Проблем с нивото на горивото
Emergency start и hot start в повечето ГИ са настройки, които изрично трябва да се активират. На по-старите emergency start се активираше с разни комбинации, но вече не е така. Ако искате функцията да може да я ползавате трябва да си я поискате, да ви я активират. А ако на новите тойоти е като на по-старите визирам 1998-2010 , това че пада горивото не е проблем. След около 100-150км колата прави проверка и нивото се коригира, дозареждането с гориво има същия ефект. Така че покарайте известно време, вероятно след като падне нивото с около 1/4 резервор ще се инициализира , но да винаги трябва да имате над 1/3 бензин иначе ще стигате до лампа за ниско ниво. Но разбира се вече може да са сменили системата и да не инициализира освен при зареждане с гориво и тогава е малко неприятно......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта