Ти в час ли си???martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40 За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"![]()
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си![]()
Зарядна станция ЕV point
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 12 Май 2024 14:46
Alexandov_777
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 12 Май 2024 14:49
Явно не сте ме разбрали. Смехът е излишен. Пишем тук за да си помагаме.martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40 За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"![]()
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си![]()
Alexandov_777
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 12 Май 2024 14:57
То всеки ще се сети за какво иде реч, може и аз някъде с термините да съм сбъркал. Ще видим как ще е като я взема и пусна за първи заряд. Ще кача и снимки. И да, сигурно 15 киловата ще и идват много, другата опция е само 10 да задам. Както казах, направени са през 5. За съжаление, явно не позволява зареждане до зададен %, което беше смисълът на закупуването на сравнително скъпа станция. Ще я нагласим някак сиMonster написа: ↑12 Май 2024 11:57 Предполагам, че има предвид киловатчас (количество енергия), а не киловат (мощност/скорост на зареждане), тъй като в конкретния случай станцията е монофазна и максималната й мощност е 7 kW (при 32А).
Alexandov_777, може да пробваш да направиш екранна снимка (на повечето андроидски телефони май става с едновременно натискане на копчето за намаляване на звука и копчето за изключване на телефона), за да споделиш опциите на приложението тук в темата. Иначе Равката от 0 км до напълно заредена батерия дърпа около 14-15 kwh ток, та ако целта ти е да я ограничаваш на 80% по-скоро трябва да ограничиш зареждането до 10 kwh (или 12 kwh ако има такава опция) и то пак зависи колко е изпразнена батерията. Според мен Тойота са си оставили достатъчен буфер отгоре, за да се притесняваш ти за пълното зареждане, но при всички положения за здравето на батерията е по-добре ако се оставя на по-малко проценти, когато не се ползва. Аз поне така практикувам - като знам кога ще тръгвам, си я пускам така, че да се напълни точно преди тръгването ми, за да не стои дълго с пълна батерия (най-често дори я спирам преди да се е напълнила съвсем, тъй като последния kwh тя го дърпа с много бавна скорост и е безсмислено да се чака). Ако пък знам, че няма да ползвам колата, но искам да има достатъчно ток в батерията, я зареждам в диапазона 10-12 kwh.
Alexandov_777
- biro
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от biro » 12 Май 2024 15:55
biro
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 12 Май 2024 16:51
Alexandov_777
- Monster
- Мнения: 420
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 122 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Monster » 12 Май 2024 16:55
Filbor, тук си споменал, че имаш споменатата от biro wallbox pulsar (предполагам е тази). Тя има ли такава опция да й кажеш да зарежда колата до 80% и тя сама да се усети кога да спре, независимо от заряда в началото на сесията? Ако искаш направо отвори нова тема за конкретната станция, когато имаш време.
Monster
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 11 Юли 2022 18:27
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Auris 1.8 HSD
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Зарядна станция ЕV point
Мнение от martin_vichev » 12 Май 2024 17:19
Да в час съм с някои неща, явно не сме се разбрали, но сефте чувам кабел със сечение 4.5мм2. :-) Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волтаAlexandov_777 написа: ↑12 Май 2024 14:49Явно не сте ме разбрали. Смехът е излишен. Пишем тук за да си помагаме.martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40 За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"![]()
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си![]()
martin_vichev
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 12 Май 2024 17:44
Alexandov_777
- WoLF
- Мнения: 3526
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 748 пъти
- Получена благодарност: 286 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от WoLF » 12 Май 2024 18:18
P - мощност с мерна единица W(ват);
I - ток с мерна единица А(ампер)
Wh(ват-час) - количество енергия.
Ти пускаш да зареди 15kWh (15 000 Wh) при 10А ток, ако знаеш напрежението ще знаеш даже и за колко време ще ги "набие" в батерията.
Това е задължителна база и като напишеш 15kW, все едно си ни написал "Карах до София с 150км(без "ч") и ние живо се чудим да не се обърка някъде работата и да стане проблем.




WoLF
- biro
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от biro » 12 Май 2024 22:07
Не всички зарядни изискват земя - например wallbox pulsar MAX. Pulsar pro идка земя - да.martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 17:19 Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волта
А 220 волта беше преди 25 години. Отдавна стандарта в България е 230V.
biro
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от Alexandov_777 » 13 Май 2024 14:43
Е който бягаше в часовете по физика, като мен, после грешиWoLF написа: ↑12 Май 2024 18:18 U - напрежение с мерна единица V(волт);
P - мощност с мерна единица W(ват);
I - ток с мерна единица А(ампер)
Wh(ват-час) - количество енергия.
Ти пускаш да зареди 15kWh (15 000 Wh) при 10А ток, ако знаеш напрежението ще знаеш даже и за колко време ще ги "набие" в батерията.
Това е задължителна база и като напишеш 15kW, все едно си ни написал "Карах до София с 150км(без "ч") и ние живо се чудим да не се обърка някъде работата и да стане проблем.![]()
Alexandov_777
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 11 Юли 2022 18:27
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Auris 1.8 HSD
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Зарядна станция ЕV point
Мнение от martin_vichev » 13 Май 2024 16:42
Оригинална зарядната станация за VW Id.4 пишеше в инструкциите 220V между земя и фаза. 220V трябва да бъде напрежението у нас, като преди години бяха допустими отклонениея + - 5% , а сега са допустими + - 10%biro написа: ↑12 Май 2024 22:07Не всички зарядни изискват земя - например wallbox pulsar MAX. Pulsar pro идка земя - да.martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 17:19 Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волта
А 220 волта беше преди 25 години. Отдавна стандарта в България е 230V.
martin_vichev
max-2
- slowtraveler
- Мнения: 6312
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 361 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Зарядна станция ЕV point
Мнение от slowtraveler » 13 Май 2024 20:10
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта