Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 29 Ное 2023 19:28

Hursa написа: 29 Ное 2023 18:30 "A class action alleges that the frames for certain Toyota vehicles are prone to excessive and premature rust corrosion because they were not properly prepared and treated against such corrosion during manufacturing. Such corrosion, as the plaintiff alleges, poses a safety hazard because the vehicle frame “forms the basis of a vehicle’s crashworthiness, including its ability to withstand or minimize damage to the occupant compartment in the event of an accident.” According to the complaint, the corrosion at issue is not normal surface rust after years of usage or exposure to environmental conditions. Plaintiff argues excessive rust corrosion defect affects the vehicles’ safety because important components of the suspension, engine, transmission, and body anchor to the frames of the vehicles.

The complaint, filed against Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc., Toyota Motor Corporation, and Toyota Motor Engineering and Manufacturing North America, Inc."
Мен ме притеснява това, това - при новите хибридни рав. Надявам се да не е често срещано и при другите тойотовски хибриди.
Става въпрос за една серия 10-15 годишни Toyota 4Runner, които не са били включени в програмата за компенсация на клиенти на Тойота, която е обхванала собственици на пикапи от тези години с дефектна анти-корозионна защита. Това е признат дефект и платен от Тойота, собствениците са компенсирани.

Проблемът с РАВ4 е известен, това също е серия РАВ4 Plug in доколкото помня хибриди от първите серии, проблемът е неудачно решение на капачката на този кабел,която събира вода и сол от пътя и провокира корозия на кабела или връзката. Решен е проблемът, променен е дизайна за обувката,която затваря кабела, гаранцията за засегнатите автомобили е увеличена на 8 години или 160 000км. и безплатно са ремонтирани. Не е срещано при друг модел хибриди Тойота, доколкото аз зная.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 29 Ное 2023 19:51

Става дума за групов иск, явно е установено при много автомобили на марката. Дълбока корозия по силовите и по носещите елементи на каросерията. То и показания мерцедес е от 2008, но не се разпада. Може би защото "ламарината" му е дебела. smile.gif
Капачката на хибрида, да smile.gif Като гледам, доста време е бил без т. н. "капачка". И въпреки това е на дълбоки кратери, а това не е ръждясваща стомана. Притеснението остава, все пак избрах тойота за предполагаемата и надеждност smile.gif След като е допуснато нещо подобно при автомобили над два пъти по-скъпи от моя - какво ли е при по-евтините модели. Не ми се ще да ми "изхвърчи" колелото и автомобила да се разпадне на скорост, както не ми се ще и да ме раздруса "напрежение" от над 200 волта smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 21:26

Лексусе виждам ръждата, ама кажи сега на неотговорни детайли ли е или на отговорни (че забравих как го категоризира ти), вярно е грозно, но предпочитам да имам ръжда на задната чистачка, както е на W211, отколкото да ми е прогнил пода или недай Боже рог или носеща греда? Разбира се, че са грозни тия ръжди, но на БМВ-то на каква част е? Не е по дъното, около някакъв тампон на носач ли е това, че не става ясно (поне за мен) от снимката?

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 21:35

Hursa написа: 29 Ное 2023 19:51 все пак избрах тойота за предполагаемата и надеждност
и аз и аз така направих - надявам се да не ме предаде, че големи надежди му възлагам.
Hursa написа: 29 Ное 2023 19:51 Не ми се ще да ми "изхвърчи" колелото и автомобила да се разпадне на скорост, както не ми се ще и да ме раздруса "напрежение" от над 200 волта
е, няма ве, чак така не са толко кьопави, но все пак се ослушвай за пукащи шумове, като въртиш волана и при движение.Като каза хвърчащи гуми, преди Аудито се бех засилИл да взимам W211 320 cdi, ама попрочетох , че преди фейса (двигателя е редови шестак и е много здрав) имали проблем конструктивно с шарнири и предно дясно или ляво имало навика да хваща своя собствена посока, а и проблем с SBC модула за спирачките, който ако автомобила не е въртян километража в Мерцедес ги сменят безплатно ( и до днес, пример отпреди 2 месеца на един 270 цди), ако обаче джамбазите са въртяли километража струва 4к. и с тия 2 прични се отказах от покупката на такава кола.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 05:44

nov написа: 29 Ное 2023 21:26 Лексусе виждам ръждата, ама кажи сега на неотговорни детайли ли е или на отговорни (че забравих как го категоризира ти), вярно е грозно, но предпочитам да имам ръжда на задната чистачка, както е на W211, отколкото да ми е прогнил пода или недай Боже рог или носеща греда? Разбира се, че са грозни тия ръжди, но на БМВ-то на каква част е? Не е по дъното, около някакъв тампон на носач ли е това, че не става ясно (поне за мен) от снимката?
На Е60 ръждата не е на под, който не е носеща част,а на носещи части, за които е свързан задния мост.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 05:53

Hursa написа: 29 Ное 2023 19:51 Става дума за групов иск, явно е установено при много автомобили на марката. Дълбока корозия по силовите и по носещите елементи на каросерията. То и показания мерцедес е от 2008, но не се разпада. Може би защото "ламарината" му е дебела.
КАкто написах, става въпрос за серия пикапи и 4runner, които са с дефектна защита от корозия. Не става въпрос за други модели на марката. Да, групов е иска, за да бъдат компенсирани от Тойота собствениците на 4Runner, което е станало,а колите оправени.
Показаният Мерцедес показва стандартната анти-корозионна защита на Мерцедес, там Мерцедес не е компенсирал собственика,че му е продал ръждавелник за много пари. А дебела ламарина без анти-корозионно покритите е напълно безсмислена. ТЯ е дебела и на Москвича и Волгата, но ръждясват за 8 години с пробивна корозия. И е по-дебела ламарината им от всички коли на пазара, германски,френски,японски и т.н.
Hursa написа: 29 Ное 2023 19:51Капачката на хибрида, да Като гледам, доста време е бил без т. н. "капачка". И въпреки това е на дълбоки кратери, а това не е ръждясваща стомана.
Притеснението остава, все пак избрах тойота за предполагаемата и надеждност След като е допуснато нещо подобно при автомобили над два пъти по-скъпи от моя - какво ли е при по-евтините модели. Не ми се ще да ми "изхвърчи" колелото и автомобила да се разпадне на скорост, както не ми се ще и да ме раздруса "напрежение" от над 200 волта
ТИ говориш Ангро,както подобава, защото проблемът е не,че е нямало капачака, а че е имало такава,която събира вътре вода и луга и това провокира корозия на кабела, дизайнът е променен и проблемът решен. Не става въпрос за лоша корозионна защита,а неудачен дизайн на капачката на кабела. Тя вместо да предпазва кабела, се пълнела с вода. Собствениците са компенсирани от Тойота, а автомобилите им са с удължена гаранция.
И за да не спекулираш с недомлъвки, проблемът е само за определена серия РАВ4 хибрид, който е решен. Проблеми при други по-евтини или по-скъпи хибриди на Тойота няма, Нито има проблем с анти-корозионното покритие.

Думите на dracunculus, които му е казал дилърът на Лексус , са били напълно верни и коректни. Пуснах сервизно съобщение от БМВ, което доказва думите на dracunculus, които ти се постара да осмееш и подложиш на съмнение. Типично в един подигравателен стил, на предубеден човек,който не е информиран за това, за което пише.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 30 Ное 2023 08:23

Мислите ли, че компенсация, ако ме закопат на два метра - би ме удовлетворила? smile.gif
И за двата дефекта са подадени масови съдебни искове. Защото са животозастрашаващи - бил е застрашен живота на ползващите тези автомобили, на техните близки, на околните, това са особено крупни дефекти. По тези съдебни искове са разследвали и са се произнесли експертни комисии, как да не си "признаят". Не е нещо от типа - "един ми каза". Корозията зависи не само от антикорозионното покритие, а и от качеството на стоманата (ако става дума за стомана, но и за други материали, като леки сплави за блока на двигателя, например), от легиращате елементи, от това зависи проникването и в дълбочина, скоростта и.
Когато фактите говорят и боговете мълчат. Но не и фанатиците. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

mirott
Мнения: 2101
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mirott » 30 Ное 2023 08:55

С лексуся не можете да спорите. Сигурно по професия е политик tooth.gif
На мен на Т22 ми падна тавана до сенниците, ама това не, не е проблем. Гредата на радиатора, магарето при носачите-всичко леш. Ама не, няма проблем. tooth.gif

r34c7
Мнения: 254
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 51 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от r34c7 » 30 Ное 2023 08:55

nov написа: 29 Ное 2023 21:35 проблем с SBC модула за спирачките, който ако автомобила не е въртян километража в Мерцедес ги сменят безплатно ( и до днес, пример отпреди 2 месеца на един 270 цди)
Чакай да ти сменят SBC модула на 15 годишна кола на 600 000км, нищо че не си въртял километража. Рециклира се за 400-500лв. Новите модули до колкото знам са много трудни за намиране, дори в официалния сервиз.

За гниенето - всяка кола гние, според зависи къде е карана и колко често е мита. Някои повече, някои по-малко. Изобщо някой очаква ли на ежедневен автомобил, който се кара и зимата да не тръгнат ръжди?
Баба Яга - Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2879
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от iovkito » 30 Ное 2023 08:59

mirott написа: 30 Ное 2023 08:55
На мен на Т22 ми падна тавана до сенниците, ама това не, не е проблем.
Като каза т22, гледах една, купувана чисто нова тук, скоро ще е тотал щета заради ръжда, няма и 300к км. Ще излезе, че т25 е една идея по-добре.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 09:02

mirott написа: 30 Ное 2023 08:55 Гредата на радиатора,
Там особено на Т25 е леШ, незнам дали може Г образен винкел да се завари да поддържа радиатора, като се захване от рогите (ако не са УгнилЕ и те).
r34c7 написа: 30 Ное 2023 08:55 Чакай да ти сменят SBC модула на 15 годишна кола на 600 000км, нищо че не си въртял километража.
Пресен случай отпреди 2 месеца, качи я на пътна помощ,закара я в Мерцедес - оказа се, че километража не бил въртян (за мое огромно и негово учудване) била на реални 300, седя 2 седмици там и му я върнаха и сега си я кара (е сега в това време не я кара много, кара една дърта лагуна , но това е друга тема :) )
iovkito написа: 30 Ное 2023 08:59 Ще излезе, че т25 е една идея по-добре
не намирам клипа в тубата мисля TOPGARAGE, го бяха пускали за един Авенсис в ЮКай, задните пружини беха влезнАли в купето от ръжда, отдолу, като снимаха колата, не помня 2005 или 2006 беше, нямаше място, което МИНИМУМ ДА НЕ БЕШЕ кафяво от ръжда, за дупките да не говоря - мисля си, че от тия години се надпреварват с Мазда, коя да е по-голям гнилоч.

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 30 Ное 2023 09:09

mirott написа: 30 Ное 2023 08:55 На мен на Т22 ми падна тавана до сенниците, ама това не, не е проблем.
Единичен случай....няма линк за този проблем в нетЯ............
iovkito написа: 30 Ное 2023 08:59 Като каза т22, гледах една, купувана чисто нова тук, скоро ще е тотал щета заради ръжда, няма и 300к км
Баш, единичен случай не е вярно, няма линк за това в нетЯ, не вАжи, а само да отбележа, че тук химията не е толкова агресивна колкото НА ЗАПАД. Интересно, че недоволните от ТЪНКАТА тенекия, лошото антикорозионно покритие и обработка стават все повече, ноооооооооооооооооооооооо......................това все пак е автофорум в България и сме пренебрежимо малко на фона на глобалните продажби на Тойота (което не опровергава твърдението ми, че това е най-големия минус на Тойота ЗА МЕН, а като гледам и за все повече юзъри във форума).

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 30 Ное 2023 09:33

iovkito написа: 30 Ное 2023 08:59 Като каза т22, гледах една, купувана чисто нова тук, скоро ще е тотал щета заради ръжда, няма и 300к км. Ще излезе, че т25 е една идея по-добре.
Съпоставяйки "мръсните ръждиви тайни" на моята, на още 5-6 броя като моята, и тоя десняк Т22 (143000 мили) дето го разглобихме и вече е нарязан - по-скоро не. На Т25 гредата под радиатора е от доста по-тънка и очевидно по-нискокачествена ламарина. Т22 в купето е със почти изцяло "асфалтиран" под, докато на Т25 има само налепени плочи тук-там. Т22 е почти целия боядисан под мокета, докато Т25 е масово на грунд, който няма добра механична устойчивост на претриване.
Поне в моите очи между Т25 и Т22 са "олекотили технологията" много. И на Т22 беше кипнала тая греда под радиатора, но ръждата му беше що-годе адресируема. От няма накъде смених гредата под радиатора на моята със такава от фейсова - оказа се че профила на фейсовата греда е друг, и тенекеджията се измъчи докато ги напасне.
nov написа: 30 Ное 2023 09:02 Там особено на Т25 е леШ, незнам дали може Г образен винкел да се завари да поддържа радиатора, като се захване от рогите (ако не са УгнилЕ и те).
Не. Има технологични отвори за тампоните на радиатора на мотора, има технологични отвори за радиатора на климатика, те са повдигнати като "гъбки" нагоре, и тая греда вътре има ламарина нагъната специфично като "хармоника". Губиш механична устойчивост при удар. Отделно отдолу имаш отвори за захващане на кората на мотора и бронята. И аз си го мислих ама като изхвърлихме пластмасите навън открихме че не става. Правоъгълен профил по размер пак ще събира вода и луга вътре, и понеже ще е още по-малко проветрив ще гние по-бързо.
nov написа: 30 Ное 2023 09:02 не намирам клипа в тубата мисля TOPGARAGE, го бяха пускали за един Авенсис в ЮКай, задните пружини беха влезнАли в купето от ръжда, отдолу, като снимаха колата, не помня 2005 или 2006 беше, нямаше място, което МИНИМУМ ДА НЕ БЕШЕ кафяво от ръжда, за дупките да не говоря - мисля си, че от тия години се надпреварват с Мазда, коя да е по-голям гнилоч.
И аз го гледах. На моя с моргата първо му изчезват фарове, броня, преден капак, стопове (до около 3 седмици след обявата), след което до месец изчезват целите предни и задни окачвания ако са читави. Рядко има читав преден мост, освен ако турбината на дизелака не е плискала обилно масло по моста - моят "нов" мост е сигурно с един пръст изсъхнало масло по него, и не го измихме преди смяната. Отделно го напълних и със вакса против корозия вътре. Всяка година като влизам в канала под кенефчето доливам вакса.... Но това са единични случаи морга да продаде едни 7-8 моста за примерно 3 години, при условие че примерно има място за точно 6 коли в халето.

За следващите смъртници след мен с носачите да си знаете че на Корола-Версо около 2005-2008 носачите са същите като на Авенсис Т25 отпред. Мостовете изглеждат еднакво но на моста на Авенсис Т25 има 4 тампона за 500 лева общо, а на Корола-Версо шпилките към купето влизат директно през моста.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 09:50

Hursa написа: 30 Ное 2023 08:23 Мислите ли, че компенсация, ако ме закопат на два метра - би ме удовлетворила?
И за двата дефекта са подадени масови съдебни искове. Защото са животозастрашаващи - бил е застрашен живота на ползващите тези автомобили, на техните близки, на околните, това са особено крупни дефекти. По тези съдебни искове са разследвали и са се произнесли експертни комисии, как да не си "признаят". Не е нещо от типа - "един ми каза".
Някой оспорва ли това? За съжаление всеки производител допуска такива грешки. Преди години на БМВ се откъсваха целите задни мостове. А и това Е60 от снимките не този път заради корозия. Но там никой никого не е обезщетил, независимо 2 метра под земята или жив.
Hursa написа: 30 Ное 2023 08:23 Корозията зависи не само от антикорозионното покритие, а и от качеството на стоманата (ако става дума за стомана, но и за други материали, като леки сплави за блока на двигателя, например), от легиращате елементи, от това зависи проникването и в дълбочина, скоростта и.
Когато фактите говорят и боговете мълчат. Но не и фанатиците.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Качеството на стоманата, добреее,блока на двигателя, добре, легиращите елементи, добрее. Много добре дотук. Досаден както винаги и нищо не казваш по същество освен общи приказки. Какво общо има това ти изречение с дебелината на ламарината?

Изглежда ти си фанатикът, защото единствено и само критикуваш Тойота, не не казваш и дума за ръждата при другите марки. Докато аз не отричам ръжда при Тойота, но не отричам и ръжда при другите марки. Фанатикът не означава само вманиачен защитник на нещо, без да приема критично отношение, фанатик може да бъде и вманиачен в критичността си човек. Който не отчита или неглижира доказателства против неговата гледна точка, теза или предубеденост.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 30 Ное 2023 09:53

nov написа: 30 Ное 2023 09:09 Единичен случай....няма линк за този проблем в нетЯ............
Вие сте точно 3-ма души,които вманиачено говорите за ръжда при Тойота. Но не казвате и дума за ръжда по Мерцедес,БМВ, Ауди, по улиците масово А3 и А4 с ръждясали врати. Не говорите за ръжда по Пежо,Рено,а само таратор каза. И т.н. Това е фанатизирано отношение. Всички коли ръждясват и има всякакви случаи.

r34c7 написа: 30 Ное 2023 08:55 За гниенето - всяка кола гние, според зависи къде е карана и колко често е мита. Някои повече, някои по-малко. Изобщо някой очаква ли на ежедневен автомобил, който се кара и зимата да не тръгнат ръжди?
Не говори така,. Само Тойота, Субарu и Хонда и Мазда ръждясват. Това казва nov.

nov написа: 30 Ное 2023 09:09 Интересно, че недоволните от ТЪНКАТА тенекия, лошото антикорозионно покритие и обработка стават все повече,
Кои сте недоволните от ТЪНКАТА ЛАМАРИНА и лошото ант-корозионно покритие. Все хора които или не карате Тойота или я карате въпреки че не ви харесва. Кои сте, за тънка ламарина говориш само ти и още не си казал какво е значението дали е тънка или дебела ако е анти-корозионно покритите.
nov написа: 30 Ное 2023 09:02 не намирам клипа в тубата мисля TOPGARAGE, го бяха пускали за един Авенсис в ЮКай, задните пружини беха влезнАли в купето от ръжда, отдолу, като снимаха колата, не помня 2005 или 2006 беше, нямаше място, което МИНИМУМ ДА НЕ БЕШЕ кафяво от ръжда, за дупките да не говоря - мисля си, че от тия години се надпреварват с Мазда, коя да е по-голям гнилоч.
Ти взимаш изключениятя, от които правиш правило. Типично за предубедените хора.
Последно промяна от LEXUS на 30 Ное 2023 10:00, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта