Мнение
от LEXUS » 14 Ное 2023 03:54
Тойота правят всичко възможно да изостанат с електрическите автомобили както германците бяха изостанали с хибридите. Добре че изгониха г-н Тойода състезателят, че от фалшиви Супри с компоненти БМВ не се печели. Изобщо сбъркана стратегия. Вярно,с краткосрочни успехи, но дългосрочната визия липсваше при Тойода. Не може Фолксваген да продава почти пълна гама ел.автомобили,а ти да имаш един неуспешен като пробег и ефективност BZ4x. Това е технологичен провал,за който някой трябваше да понесе отговорност. И я отнесе баш шефа,който си е и отговорен за посоката.
Фолксваген бяха същата ретроградна марка с TDi-тата преди десетина вече години, смениха мошеника Мартин Винтеркорн, шеф на Фолксваген по това време, назначиха ново ръководство начело със спасителя на Фолксваген след дизеловия скандал Матиас Мюлер, който пое напълно нов курс за компанията на 180 градуса от тогавашния ретрограден дизелов курс и пое в посока към пълна електрификация на тази безнадеждно изостанала технологично преди десетина години марка. Тойота беше десетилетия напред по отношение на електрификацията и новите технологии с хибридите си тогава. Фолкссваген изглеждаше като допотопна технологично марка,каквато и беше, дори дизеловият скандал го доказа. Но мисълта ми беше ,че за няма и 10 години, дори за малко повече от 5 години Фолксваген се превърна в коренно различна марка с различен имидж- новаторска,технологична, модерна,еко. Значи могло, само трябват правилните хора с правилните стратегии. Днес Тойота е догонващата и изостанала технологично по отношение на ел.автомобилите марка, защото пое по грешен курс, благодарение на Тойода, който заложи на ефектното,а не на ефективното. Ефектният външен вид и бмв-та с емблема Супра не донасят дълготраен успех,особено в 21 век, в ера, в която производителите се състезават в новите еко технологии. Не може да продаваш ако нямаш такива неемисионни автомобили в ЕС и САЩ. Хибридите са перфектни, но са преход към водорода, Тойота го има и ел.автомобилите, поне на този етап.
Причината за пенсионирането на Тойода според мен са акционерите и борда на директорите,които доста късно се престрашиха да направят този ход, за да намалят бъдещи загуби.
Днеска чета за новия VW ID7, ами освен че изглежда феноменално - хем консервативен, хем някак модерен лифтбек със страхотен син металик,ама много добър нюанс, вътре интериора- няма скоростни лостове допотопни като в Тойотите, дори в приус са оставили вместо плъзгач или джойстик нещо като ск.лост, в кой век са дизайнерите на Тойота?
ID7 - широк интериор, електронно табло,в контраст Yaris GR е с механични стрелки като Тойота Старлет от 98-ма година! Разликата е ,че Старлета е с по-красиво табло. ID7 освен че е с дизайнерско широко и ниско табло и ел.километраж като в Приус никъде няма бутони, всичко е тъч скрийн и тактилни повърхности, колата просто изглежда модерно. В контраст няма нито една Тойота без копчета,бутони и едва ли не шалтери. Що за идиотия е това не знам.
Ясно е ,че света върви към по-модерното, по-новото, по-технологичното. Тойота върви наобратно. Това е като да настояваш да монтираш карбуратори,а не инжекциони. Или да не монтираш електронно виртуално табло,а такова с механични стрелки. Така няма да спреш прогреса, просто ще имаш най-консервативните клиенти. Но проблемът е,че дори консервативните вече започнаха да се сравняват с другите и като гледат Тесли и нови Хюндаи и Фолксвагени някак си да си купиш кола със стрелки и копчета те връща славно в 90-те години на 20 век.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN