В края на миналата година си купих подземен гараж в София. Има ключ с осветление и използва общ ток. Той няма собствена партида за ток. В началото на февруари започнах процедурата за Извършване на проучване за присъединяване на 15kW. Понеже имам електронен подпис и процедурата я извърших без да ходя в Центъра за обслужване на клиенти. Искаха два вида документи: Документ за собственост и Документ за наличието на законно построен обект. Аз и на двете прикачих едно и също: копие от нотариалния акт. Друго, което се чудех и след проучване попълних е, че попадам в 3-та категория по осигуреност на електроснабдяването. Платих си по електронен път: 97.08 лв: Обещан срок за изпълнение 14 дни. Няколко дни по-късно ми звънна служител от ЕРМ Запад и ме попита за ключовете за входа и ел. таблото. Казах му, че не живея на този адрес и нямам достъп до там. Дори не знаех колко входа има този блок. За щастие преди това се бях запознал с човек от блока, който ми каза, че ще ми съдейства. Така се обадих на този собственик. И той ми каза, как така искат ключ след като би трябвало те да си имат. Звъннах пак на служителя от ЕРМ Запад и той изпъшка как и къде трябвало да търси този ключ, но все пак ще се опита да го намери. Скоро той пак се обади и каза че, бил намерил ключовете и утре щял да ходи на проверка. Викам си ур-а-а-а. Обаждам му се след два дни да го питам дали е успял вчера. Каза, че са му дали ключове от грешен адрес и не е успял. Викам си "гадост". Но днес имат работа в моя квартал и ако мога да осигуря ключове. Предишните дни правих проучване колко входа има блока и дали имам достъп през общия подземния гараж до тях. Така разбрах, че имам достъп до входа, който е по-близък до моя гараж. На помещението с ел. таблата имаше някакъв номер и бях решил, че е телефонен номер на човека, който има ключове и проверява електромерите. Реших да се обадя. От другата страна вдигнаха и измънкаха нещо. После ги попитах за ключа за ел. таблото. Тогава ми казаха, че не се занимават с ел. табла, а с канцеларски материали: пак греда. Тогава звъннах на собственика от блока. Той искаше да знае кога точно ще минат. Говорих пак със служителя и исках да знам кога може, а той каза, когато ние кажем. След това пак се обадих на собственика и му казах дали е удобно между 10-11 и каза ОК. После пак звъннах на служителя и му казах между 10-11 и малко преди да дойда той ще звънне. Като звънна се приготвих и отидох пред входа. Когато се появи звъннах на собственика и той се появи с ключовете: алелуя влезнахме. Казах им, че съм се опитал да звънна на номера от вратата на помещението с ел. таблото, а те ми казаха, че това не е тел. номер, а абонатен номер. Ха-ха-ха "Майтап бе Уили", а аз звънях и се оказа реален номер. Служителят снима и видя, че има място. Благодарих на собственика и чао, чао. После питах служителя дали може 15 кВ трифазен, защото за това съм кандидатствал. А той отговори, че трябва да проучи дали има възможност за такава мощност и после пита "Ама за какво ти е трифазен?" Казах, че имам електрически автомобил и да си го зареждам. Той отговори, че ги е проучвал, но не ставали още, например в сравнение с дизела... А аз като чух дизел и тотално изключих и не знам какво каза. Само му отговорих, че не съм я взел, че да съм на далавера. И така чао чао и ме гледаше вече с по-други очи. На другия ден преди края на работния ден петък получих известие, че има резултат от проучването. Като влизам с електрония подпис всеки път иска двойна проверка с изпращане на СМС, но сега нещо стана и натиснах бутона няколко пъти, а то прати няколко СМС с кодове. В крайна сметка не уцелих верния код няколко пъти и ми блокира потребителското име и ми изписа да отида в център за обслужване на клиенти. Така не разбрах решението. В понеделник на обяд отидох до офиса им за обслужване на клиенти, а там 10-тина души преди мен. Изчаках 40-тина минути и накрая дойде моя ред. Служителката не успя да ми отключи потребитеското име – поредна греда. Но поне разбрах, че съм одобрен и каза, че в 99% се одобряват. Откакто подадох заявлението бяха минали 14 дни: браво.Corolla_E12_hs написа: ↑02 Мар 2023 12:17 Имаш ли зарядна станция в гаража и колко ти струваше тя + инсталацията? Трифазен ток?
Преди да отида до центъра за обслужване на клиенти си бях взел копие от нотариален акт и си бях попълнил заявлението за следвашата стъпка: Искане за сключване на договор за присъединяване:
https://electrohold.bg/documents/4427/% ... jzUomb.pdf
Срок на изпълнение 30 дни. След две седмици им се обадих да питам до къде са стигнали и още не бяха готови. Тогава ги питах и за електронния подпис и ми казах, че съм ходил в центъра за обслужване на клиенти и не ми помогнаха. Казаха ми, че ще се обадят на някой човек от поддръжката и ще бъде готово скоро. И наистина скоро имах достъп до потребителското си име с електронен подпис, но вече не ми трябваше, защото бях започнал не-електронната процедура. След още една седмица ми се обадиха да отида в център за обслужване на клиенти за сключване на договор. И си казах ур-а-а-а значи е готово и имам и елетромер само за 3 седмици и се чудех как не са ми поискали този път ключ за достъп до входа и кога ще си платя за до 15кВ.
Отидох на следващия ден и се оказа, че чак сега се сключва Договор за присъединяване на обекти на клиенти към ел. мрежата ЕРМ Запад. И пак започва да тече нов срок от 30 дни за издаване на партида и монтиране на електромер. Направиха ми фактура и си платих 696 лв за мощност от 7 до 15 кВ. Изчаках 3 седмици и им се обадих и изведнъж казаха, че било готово. Мисля си, като е готово защо не ми се обадиха. Попитах ги „Ама електромер има ли?“ Ами не още, но трябва да отида до центъра за обслужване на клиенти да попълня заявление.
Отивам на следващия ден към 14 и нещо и ур-а-а, никой не чака на опашка, а аз ще съм следващия. Сядам и ми дават заявление да попълвам. Питат: аз ли съм само собственика, носиш ли копие от нотариален акт. Ама нали съм ви го давал пак ли трябва? За щастие го намери в системата им и си го изпринтиха. Питат има ли изходящи кабели за връзка между електромера и гаража? Казах не още. Пита за точния ми телефонен номер, защото май липсвала една цифра. Аз си мисля заради това ли не ми се обадиха, че е готово, иначе по-предишния път ми се обаждаха. Дадоха ми абонатен номер. Срок на слагане на електромера е 7 дена. Казаха ми, че когато ми сложат кабели да отида пак при тях, да подам отново заявление, за да се свържат с бушоните към електромера и да го пломбират. Тръгнах си и скоро звъни номер, не го чух добре и докато вдигна, той престана да звъни. Обикновенно не връщам обаждания на непознат номер, но сега го направих и бинго служител от ЕРМ Запад. Каза че са получили заявка за слагане на електромер и искат да минат преди Великден. Казах има още на следвашия ден да минат сутринта. Той попита „Има ли място къде да се сложи електромера?“ Казах му има. Отново странен въпрос: нали първия служител направи снимки и има данни, защо ме питат мен дали има място. Той отговори, че негов колега сутринта ще се свърже с мен. ОК.На другия ден по-точно вчера става вече 11 и никой още не ми беше звънял. Тогава звъннах аз и служителят: Ама не се ли е обаждал и чакай малко. Затваряме и след малко другия ми звъни, че след 10 минути ще е на обекта. Приготвям се и отивам. Звънка и пита кой вход. Казах му и хоп идва. Питам го имаш ли ключове. Каза, че има, а аз стискам палци да са верните и ур-а-а-а правилните ключове. Влезнахме сложи електромера и подписах протокол. Най-после тази мъка свърши от 6-ти февруари до 13-ти април.
________
Скоро ще започна и процедура и стъпки за изграждане и на зарядна станция: 11 кВ