Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 11 Ное 2019 16:06
Но в повечето случаи на експлоатация, лимитите стоят относително стабилни.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Странно държане на нивото на батерията 2
Мнение от boyanmt » 12 Ное 2019 18:44
Днес забелязах странно поведение на HSD. Батерията беше напълно заредена, спусках се по наклон, но в същото време, мотора работеше постоянно.

Климатика беше изключен..

Премина в режим EV, когато продължих да карам по равното. Каква е логиката??
- Прикачени файлове
-
- IMG_20191112_101022-912x684.jpg (74 KiB) Преглеждано 3134 пъти
-
- IMG_20191112_101004-912x684.jpg (58.16 KiB) Преглеждано 3134 пъти
boyanmt
- biro
- Мнения: 2812
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от biro » 12 Ное 2019 19:10
Спускаш по баира, а мотора реве та се къса. Даже и разход има при мен 1.5/100. При спускане на Шипка най-редовно ми го прави тоя номер. Предполагам двигателна спирачка.
biro
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от boyanmt » 12 Ное 2019 19:49
Луда работа!
boyanmt
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2019 19:54



Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
boyanmt
Hursa
van
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2019 22:06
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от Hursa » 12 Ное 2019 22:56
Hursa
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от todorslavkov » 13 Ное 2019 08:38
todorslavkov
- WoLF
- Мнения: 3526
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 748 пъти
- Получена благодарност: 284 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от WoLF » 13 Ное 2019 09:28

Отделно, често при спускане от една вилна зона батерията се зарежда напълно преди края на спускането и или трябва да слушам двигателя или да пусна на глайд или да подавам леко газ




WoLF
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от BOz » 13 Ное 2019 10:23
Крайното зареждане на батерията се счита неблагоприятна ситуация от системата. При зареждането ѝ до край системата минава в режим на задължително хабене. Това хабене може да се изразява дори и автомобила да стои на едно място, системата започва да върти ДВГ-то с цел да отнема енергия от батерията, за да смъкне заряда ѝ.
Ааа, това си е техника, която смъква разхода, но както повечето неща в икономичното шофиране, трябва да знаеш как работи и при какви условия.
Ако си караш нормално с Б, то ще наблюдаваш този ефект на увеличаване на разхода, защото над определена скорост - по спомен от 40+ км/ч, там вместо да пълниш батерията, то развърташ ДВГ-то, което да обира енергията. И вместо да събираш енергия, която да използваш в последствие, ти я губиш. Може да намалиш разхода като динамично да кажем ако скоростта ти е около/под 30км/ч, тогава да го превключваш. Ама ефекта от това може 1:1 да го дублираш и чрез спирачния педал, което обезсмисля да ръчкаш скоростния лост постоянно.
Не. Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
В случая на "Б" (най-силно изразено) и при пълна батерия, развърташ ДВГ-то на високи обороти, заедно с много късно отваряне на клапаните, за да осигури системата максимално помпено съпротивление от ДВГ-то, заедно с обороти, за да окаже максимално съпротивление на коляновия вал, за да окаже максимално съпротивление срещу кинетичната енергия на автомобила. МГ2 прави ток за МГ1, а МГ1 върти ДВГ-то, който е настроен за максимално съпротивление. Така губиш максимално много енергия когато нямаш къде да я съхраниш, с цел забавянето на автомобила.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от Hursa » 13 Ное 2019 10:32
какво означава това - да включите на "неутрал"?
Е това казвам и аз.

Hursa
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Мнение от BOz » 13 Ное 2019 10:46
И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране. И когато скоростта вече е по-висока, тогава системата включва и ДВГ-то в съпротивителната сила. И точно в този краен момент вместо да обереш допълнителния спирачен ефект, който ти искаш от "Б", чрез спирачката, демек да вкараш допълнително изискване към системата да увеличи регенерираната енергия, това увеличаване на спирачния ефект се добавя от ДВГ-то. => губиш енергия, както обясних в предишното си мнение, когато използваш "Б"-то при нормална експлоатация на автомобила.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 0 госта