Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2019 15:59
Как се регулира токът на заряд на една батерия? Ами както се регулираше и на времето - променяйки зарядното и напрежение... Разбира се - се следи да няма презаряд (и прекалено високо напрежение върху батерията).
Не съм гледал точната схемотехниката на Хибрида (предполагам всичко го прави инверторният блок), но чисто технически това може да се реализира елементарно - на входа имаш едно променливо напрежение от генератора, което го изправяш и от там - регулираш напрежението след 'инвертора' - колкото по-голямо е напрежението към батерията, толкова е по-голям зарядния ток - т.е. по-голям 'спирачен ефект' би имало върху генератора..
Т.е. в първият сектор на работния ход на педала на спирачката имаш регулатор на ток през генератора, плавно увеличаващ се.
След което плавно преминава и към хидравличен натиск. Особено ако желаното спирачно усилие не може да бъде покрито от електромагнитната система (например около окончателното спиране, когато генератора не може да отдаде достатъчно голям ток).
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 09 Ное 2019 22:57
Ако е така
Защо е необходимо товаslowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 15:59 Не съм гледал точната схемотехниката на Хибрида (предполагам всичко го прави инверторният блок), но чисто технически това може да се реализира елементарно - на входа имаш едно променливо напрежение от генератора, което го изправяш и от там - регулираш напрежението след 'инвертора' - колкото по-голямо е напрежението към батерията, толкова е по-голям зарядния ток - т.е. по-голям 'спирачен ефект' би имало върху генератора..
Няма ли да е достатъчно "инвертора" "плавно" да повиши напрежението към батерията? Ще зависи силно и до каква степен е заредена батерията в момента - предполагам?slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 15:59 имаш регулатор на ток през генератора, плавно увеличаващ се.
До каква мощност може да достигне генератора в случая при такъв режим? Т. е. до колко би го ограничила батерията.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2019 23:14
При електричеството всичко е свързано - говоря за едно и също.
Какво влияние ще окаже степента на заряд на батерията - ако не е заредена докрай (а тя работи винаги в що годе 'средни' режими), не би оказвало влияние конкретната степен - ползва се генератор на ток, а не напрежение...
А мощността - мисля някъде колегите го споменаваха - върти ми се нещо като 20кВт, но колегите да подскажат..
П.С. Някои тролеи имат едни 'радиатори' на покрива - представляваха точно част от електромагнитното спиране. Т.е. когато шофьорът удари спирачка, не се задейства директно пневматиката, а маршевият двигател 'се окъсява' през едни 'реотани' на покрива, и енергията се разсейва като топлина от тези резисторите...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 09 Ное 2019 23:35

Но това не го разбрах. Заредената над определена степен батерия - може ли да бъде зареждана с мощност близка до максималната?slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:14 Какво влияние ще окаже степента на заряд на батерията - ако не е заредена докрай (а тя работи винаги в що годе 'средни' режими), не би оказвало влияние конкретната степен - ползва се генератор на ток, а не напрежение...
Свързано ли е с "максималната" мощност която отдава на хибридната система?
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2019 23:50
Свързано е с максималната мощност, която може да поеме батерията... Би трябвало да е по-малка от мощността на хибридната система като цяло.
Не съм гледах характеристиките на батерията, но предполагам, че в работните и режими възможната мощност е приблизително равномерна...
Но това си е усвояване на 'излишна енергия' - събираш максимално, а ако няма как да я съхраниш - разсейваш я като топлина и толкова...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 10 Ное 2019 13:46

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2019 15:13
Да - имах предвид спирачките... При използване на спирачки - ти все пак искаш да спреш, и системата трябва да ти осигури по някакъв начин 'усвояването' на енергията... Дали ще е зареждане на батерията, или директно разсейване на топлина през спирачките - това е въпрос, който не те интересува като видиш отпред ограда

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 10 Ное 2019 19:01
Но колко може да е? Дали при 37 кс (27 кВт) отдавана мощност може да се зарежда с 27 киловата или по-голяма мощност. Дали не намалява тази допустима мощност с увеличаване на заряда. При зареждане на батерия на ел автомобил на зарядна станция над 60 - 70 процента от капацитета на батерията - мощността на зареждане се понижава постепенно. Дали това може да важи и за зареждането на батерията на хибрида от хибридната система.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:50 Свързано е с максималната мощност, която може да поеме батерията...
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2019 19:20
Моментно превишение не е проблем, но като цяло - зарядния ток винаги е по-малък от пиковият разряден... Т.е. генерацията ще е под двадесеттина киловата...
Но предполагам всичките тези неща могат да се прочетат през софтуера и да спрем гадаенето, а да говорим с точни числа.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 10 Ное 2019 19:39
Помните ли къде е това.slowtraveler написа: ↑10 Ное 2019 19:20 'стабилният си капацитет' 40-60% (BoZ май бе изкарвал таблица)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2019 20:13

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 11 Ное 2019 11:11
Казвам, че е интересна, защото много добре се вижда как системата лимитира заряда, който е способен или по-точно трябва да се наложи върху батерията.
Такива резки ограничения почти не можеш да видиш в нормалния ѝ живот, като "стандартно" нямаш ограничения и техния лимит съм го отбелязал в табличката с жълто:


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2019 12:33

Явно решават, че при изправна батерия пиковото натоварване е прекалено кратко и генерираната енергия могат да я предават директно в максимална степен към батерията...
И само когато усети проблем - почва да 'пази' батерията...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 11 Ное 2019 14:10
С едно доуточнение, че не се разбира и може да се приеме грешно, че генерираната енергия трябва все пак да е в лимита на възможностите на батерията. Или демек да кажем въпросните 25кВ. Ако ти трябват 35кВ енергия за спиране, останалите хибридното ЕКУ ги изисква буквално от спирачното ЕКУ.slowtraveler написа: ↑11 Ное 2019 12:33 Явно решават, че при изправна батерия пиковото натоварване е прекалено кратко и генерираната енергия могат да я предават директно в максимална степен към батерията...
Или математически изглеждат нещата като:
Сж=Сг+Сс
където
Сж=желано/крайно спирачно усилие от шофьора - измерено чрез отместване на педала на спирачката (потенциометър) + измерено/създадено налягане в спирачния цилиндър
Сг=спирачна енергия произведена от генератор (МГ2)
Сс=спирачна енергия от дискове/накладки

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6289
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2019 14:55
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта