
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
boyanmt
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от DeXa » 24 Фев 2019 14:10
Ти пък какво против Джулията имаш?BOz написа: ↑05 Фев 2019 23:31Все тая кое как вози.slowtraveler написа: ↑05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.

2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
DeXa
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 24 Фев 2019 21:05
Видях ти похвалата в другия форум. Аз иначе нямам против колата. Пазара има. И с това Стелвио като се виждате по пътя ще се поздравявате взаимно. Като тези с Бентлитата. Чувстваш се различен.DeXa написа: ↑24 Фев 2019 14:10Ти пък какво против Джулията имаш?BOz написа: ↑05 Фев 2019 23:31Все тая кое как вози.slowtraveler написа: ↑05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.![]()


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от DeXa » 25 Фев 2019 00:25


2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
DeXa
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от valio » 07 Мар 2019 10:01
Тя е още бебе колата, но за близо 9000км няма никакви забележки. Беше ми странно първата зима как ще се държи, минималната температура, на която съм я стартирал, съответно веднага пали ДВГ е -10 градуса. Беше ужасно заледена кола, за нещастие я държа на открито, аз лед не стържа, след 9 минути всички стъкла бяха размразени и старт. Добре отопля, имам чувството, че е по-бързо от предишните ми дизели...
Разходът, то много е писано за него, реално аз колата я взех заради технологията, обичам технологични неща. Лично аз ако гледам само разход, може би ще съм недоволен. Миналият ден ми беше рекорда извънградско от 55км, 4,1л/100км по компютър, и аз се учудих, но много бабешко карах, че бях на приспивна музика

За кефа от шофирането... аз съм доволен. Гадно e-CVT, за което е говорено много и странно ускорение. Ако караш спокойно и галиш педала е прекрасна хибридната система.
Ако се върна назад една година назад честно, може би пак щях да поръчам хибрид. Не е лошо. Цените са добри.
valio
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nowyaris » 10 Мар 2019 18:56
nowyaris
valio
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 22 Мар 2019 10:52
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.
п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Lwerewolf » 25 Мар 2019 02:05
Притесняваш се за батерията? За gen2 предполагам HV health check-а (hybrid assistant) работи добре, би трябвало да има post-нати от нови батерии по hybrid synergy форума и prius touring club ако те интересуват сравнения след това. Иначе различни задръствания, пуснати фарове, климатик, други ел. екстри... като цяло доста може да се заблудиш.BOz написа: ↑22 Мар 2019 10:52 Бих помолил колегите с нови хибриди, най-вече с по-малките стил C-HR/Приус може и с малко по-старите като поколение, но "нови" Аурис/Ярис да споделят колко време могат да изкарат на батерия в едно задръстване.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.
п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Lwerewolf
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от M5kov » 25 Мар 2019 08:53

Влезе за хляб, излезе след 10-15 минути

EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 25 Мар 2019 10:18
Ни най-малко. Вече си правих батерията и това относително не ме притеснява. Искам основно обратна връзка от "новата" хибридна система в П4/C-HR. Просто информатиовно-любопитно, нова батерия, с друг лейоут на скоростната кутия, какво се постига в крайна сметка.
А, това е друго. Ако висиш на едно място, то трябва да изкара и по-дълго. В оптималния случай, без консуматори, колата харчи около 1А на едно място. При 60-45=15% номинален използваем капацитет от батерията и да кажем 30% износване на клетка, то на теория имаме около 0,7 Ач използваем капацитет. Което прави грубо около 40 минути на едно място. На фарове горе-долу времето става наполовина.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от M5kov » 25 Мар 2019 10:21
Не съм го засичал с точност, но е доста.
Иначе в задръстване пак има много условности, че да се измери някакво време.
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- slowtraveler
- Мнения: 6296
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2019 10:58
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 25 Мар 2019 17:38
Забелязал съм, че при Приуса ми силата на натискане и това, за което говориш не е константа.slowtraveler написа: ↑25 Мар 2019 10:58 На RX се оказа, че спирачката я отчита много грубо - т.е. трябва сериозно да съм натиснал спирачката за да не подава ток към ел-двигателя (т.е. да консумира доста повече ток в момента)...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
Примерно ако натисна леко спирачката и това леко натискане е достатъчно, за да спре автомобила - примерно при изкачване силата на натиск на педала е много по-малко от при спускане, то след като спре колата трябва да задържиш спирачката горе-долу също с такава сила, за да не започне да подава ток към ел. двигателя.
Или ако ако се спускам по наклон, то първоначално натискам доста по-силно, за да спре колата. След това, да кажем точно към края на спирането леко отпусна спирачката, но все още е достатъчна, за да спре автомобила, то системата често продължава да подава ток, демек все едно симулира тръгването на "автомата". В този момент, за да го спра този ток, то трябва да се натисне доста силно спирачката - понякога в пъти по-силно от "нормалното" спиране. Имало е и случаи, в които колкото и силно да натискаш системата е решила, че ще си подава ток и това е. Решението, в този момент, което съм намерил е да отпуснеш спирачката напълно, колата да измине 30 см. и тогава пак да спреш. Та този ефект винаги съм го наблюдавал основно когато се спускам и трябва да натисна спирачката със сила над тази на възможностите на регенерацията за съответната скорост.
Точно това усещане и факт/резултат му го бях споменал на един тип в Германия, който пишеше във форума с един Приус, ама той си знаеше неговото и си е решил, че нещо съм малоумен. А реално той като не усеща една кола как се държи, трудно е на такива индивиди да ги обориш. И за мен това е един малко негативен ефект, който се получава когато спускам зимата рампата към гаража, върху която има лед. Не стига, че се "боря" с леда, а и колата ми вкара допълнително "напрежение".


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6296
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2019 19:53
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост