Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо
manoff
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 19 Мар 2010 16:09
1ZZ-FE двигателя има няколко модификации, прави се в Япония и в Щатите. Слага се на сума си автомобили - Корола, MR2, Авенсис, Мейтрикс, Селика, Шевролет и т.н. С мощности от 120 до 142к.с. Чувал съм за проблемни такива, но много рядко при Селика (може би защото модификацията 142к.с. се прави в Япония). Имал съм Селика за 4 години и никога не е горяла повече от нормалното (0.5л от смяна до смяна)manoff написа:...
Scott
Re:
Мнение от emok » 14 Авг 2014 15:23
Колега, виждам че темата е доста стара, но на няколко места се споменава този официален отговор от Тойота и ми е интересно да го видя... За съжаление файла в докса вече не е активен. Ако може да го прикачиш пак някакси, ще ти бъда благодарен! Моят двигател е някъде от граничните...manoff написа:Ами сега какво ще кажете ?
Това е официалното писмо :
http://dox.bg/files/dw?a=bae3e2111b
Ето и едно мнение :
People that drive short distances. or cold start a lot. have this problem
A few 3zz-fe and almost all 1zz-fe 2000-2005 toyotas have this problem.
The problem is the lower piston rings. "oil-rings" Normally the piston have aprox 12 small holes in the pistonring gab.
Toyota forgot about them and made 4 small holes. when the oilring needs to scrabe oil off the cylinder. passes the 2 upper rings and u get oil Consumption. starts with a littel but ends out ind wery sticky pistonrings..
Toyota made a new block with 8 bigger holes in the pistons. Starting from 2005
emok
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica VVT-i е с проблемен мотор-гори масло над допустим
Мнение от Japanese_fever » 15 Авг 2014 22:18
Правилно ти е казал. Явно е свестен човек.manoff написа:... собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) и че негов приятел дал близо 5000 лв. за ремонт наскоро.!
Конкретно проблемен е двигател 1ZZ-FE, който е с лаган на много модели вкл. Авенсис, Селика, може и някои други.
Проблемът, до колкото разбрах е мин. м/у 2000-2005, а може и след това. НЕ КУПУВАЙ КОЛА С ТОЗИ ДВИГАТЕЛ ОТ ТЕЗИ ГОДИНИ (та даже и след това, ако не си сигурен дали е отстранен проблема)!
Тойота са имали re-call за този проблем и който си е закарл колата в дилъра са и сменили буталата и сигментите гаранционно, но много хора не са се възползвали от това, защото не са знаели. Ако ти харесва много модела, провери кои години е отстранен проблема с буталата и сигментите и копи след тази година. Успех!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Celica VVT-i е с проблемен мотор-гори масло над допустим
Мнение от gojyto » 15 Мар 2015 02:02
gojyto
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Akima » 15 Мар 2015 22:23
няма да видиш пушек или дим - неусетно заминава маслото - щеката ти е най-добрият приятел.
За да намериш безпроблемна Селика ти трябва време и колата да е задължително с подробна сервизна история.
Да е отбелязан ремонта и сменените компоненти/агрегати - така ще си спокоен и ти.
Най-хубаво ще да си търсиш кола от първи собственик - шанса да е оправена е много по-голям отколкото някоя нов внос,която е подхвърляна от човек на човек през година две именно заради завишения разход на масло.
Визуално май няма как да установиш дали е ремонтирана гаранционно - върти ми се нещо за цвят на щеката за масло/леглото й май/,но не съм сигурен.Ето ти разлика:

Ще се включат и други колеги с по точни описания - не действай прибързано.
Харесал ли си конкретна бройка - дай линк.

Akima
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от gojyto » 16 Мар 2015 16:36

gojyto
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Bass_Man » 17 Мар 2015 23:29
Bass_Man
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Japanese_fever » 18 Мар 2015 21:07
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Akima » 18 Мар 2015 22:14
Иначе по повод VIN номерата:
Накратко - купувай и отивай при колегата,посочен по-горе да ти направи нужните отвори.For all these parts I checked all production years, the dates listed are just the 'important' dates with reference to the particular year I copied & pasted from.
Code: Select all
13011 RING SET, PISTON
13011‑22090 1ZZFE..ZZW30, STD (12/1999 - 10/2001) 1 € 142.92
13011‑22150 1ZZFE..ZZW30, STD (11/2001 - 07/2002) 1 € 142.92
The later part - 13011-22150 is then listed for all years through to termination of production. So the piston rings changed from 11/2001.
Code: Select all
13101 PISTON SUB-ASSY, W/PIN
13101‑22030 1ZZFE..ZZW30, STD (12/1999 - 11/2001) 4 € 74.82
13101‑22031 1ZZFE..ZZW30, STD (12/2001 - 07/2002) 4 € 74.82
13101 PISTON SUB-ASSY, W/PIN
13101‑22031 1ZZFE..ZZW30, STD (08/2002 - 04/2005) 4 € 74.82
13101‑22032 1ZZFE..ZZW30, STD (05/2005 - 08/2005) 4 € 77.71
The piston changed twice - 13101-22030 is listed for all cars to 11/2001. 13101-22031 is used from 12/2001 through to 04/2005 and finally 13101-22032 was used through the end of production.
Code: Select all
13201 ROD SUB-ASSY, CONNECTING
13201‑29038 1ZZFE..ZZW30 (08/2002 - 06/2004) 4 € 121.18
13201‑29176 1ZZFE..ZZW30 (07/2004 - 12/2004) 4 € 123.38
Earlier part runs from beginning of production to 06/2004. Later part runs till 2005 when:
Code: Select all
13201 ROD SUB-ASSY, CONNECTING
13201‑09201 1ZZFE..ZZW30, (L) 4 € 149.79
13201‑29038 1ZZFE..ZZW30 4 € 121.18
13201‑29176 1ZZFE..ZZW30, (J) 4 € 123.38
Apparently engines were produced with three possible parts in use..
Also:
Code: Select all
17141 MANIFOLD, EXHAUST
17104‑22060 1ZZFE..ZZW30 1 € 1,224.88
17104‑22061 1ZZFE..ZZW30, *115=TOYOTA/00-/Y 1 € 1,224.88
Prior to 2002 only 17104-22060 is listed, in 2002 both are listed and post 2002 only the latter (newer) part is listed.
So .. out of that myriad of changes, which one do you want to gamble was the one that fixed the issue? Is it the rings & pistons which changed in December 2001, or was it the manifold that changed some time in 2002 with no referenced production date?

Akima
gojyto
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Akima » 19 Мар 2015 00:06

Чети тук - http://www.toyotanation.com/forum/131-8 ... n-fix.html
Нещо подобно трябва да се направи.
Като ти чета въпросите не мисля,че трябва да пробваш да се справяш сам.
Посочихме ти проверен човек,който би ти свършил работа.Повече няма как да ти помогнем с колегите от разстояние.
Насочи усилията си в търсене на кола,чиито останали агрегати да са ок.
Накрая да не стане нещо от типа - купих си читав мотор,но цялото окачване тропа/климатикът не работи/салонът е мазен.
Успех.

Akima
gojyto
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от maldezzar » 19 Мар 2015 00:35

П.С. може и да продавам моята скоро , нещо се оказа по-тясна от колкото си мислех , че ще ми върши работа biggrin.gif
maldezzar
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус
Мнение от Akima » 19 Мар 2015 00:53
Правилно помня значи.maldezzar написа:...Ако на щеката за маслото видиш зелена точка най-отгоре значи почти на 100 % колата е вкарвана за ре-кол във сервиза на Тойота и проблема е отстранен...

Дай една снимка на твоята точка,ако ти е възможно.Така ще ориентираме и други колеги.

Akima
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост