Гасне в движение

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Гасне в движение

Мнение от dap » 15 Дек 2010 22:28

Здравейте,
имам следния проблем сутрин след като извадя колата от гаража, докато затварям вратите забелязах, че колата започва да работи много неравномерно, едва не гасне.Тези дни дори започна да гасне(карам я на бензин) преди да е достигнала работна температура.Оборотите си подскачат нагоре надолу.Почистена е дроселовата клапа заедно със стъпковото моторче(имаше ефект за ден два).Сменени са свещите и филтрите.Възможно ли е да е от дюзи, клапани или въпросното моторче си е заминало? Какви са вашите препоръки и съвети ?
Предварително благодаря.

Поздрави.

ВИДЕО

на 32 сек. от клипчето се чува неравномерната работа на двигателя.

П.П. имам и газов инжекцион, но напоследък карам на бензин.
П.П. моторът e 4A-FЕ

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 17 Дек 2010 18:56

Никой ли няма мнение по темета? Започна да става нетърпимо, ако е стояла по дълго и е изстинала, задължително имам проблем с оборотите.Трябва умело да боравя с газта, за да не гасне по светофарите.

Аватар
Akima
Мнения: 7470
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 191 пъти

Мнение от Akima » 17 Дек 2010 20:07

Кога е сменян горивния филтър?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 18 Дек 2010 13:24

Akima написа:Кога е сменян горивния филтър?
Преди около 20хил. км., но как горивния филтър оказва влияние при студен и напълно загрят двигател.Проблемът го имам и при употреба на алтернативното гориво, където бензиновият филтър няма роля.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6307
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2010 15:59

Има ли MAP/MAF датчик...
Може да е зацапан и да не може да си оправи сместа...
Или пък бензина ти да е калпав (или доста стар)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 18 Дек 2010 19:21

Не зная въпросният датчик къде се намира ако го има въобще, а що се отнася до бензина не е стар, в началото на всеки месец слагам бензин(30-тина литра) от ЕКО.

Аватар
Akima
Мнения: 7470
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 191 пъти

Мнение от Akima » 18 Дек 2010 22:07

Трябва да е с MAP - означава Manifold Absolute Pressure Sensor.
Ето ти картинка за ориентация:
Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6307
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2010 22:37

Търси го между въздушния филтър и дросела...
Но е много финно нещо, и затова ако не знаеш за какво става въпрос - по-добре не пипай... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7470
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 191 пъти

Мнение от Akima » 18 Дек 2010 22:46

Слоу - там е MAF/Mass Airflow/.
Аз все пак мисля,че трябва диагностика по ОБД шината и да се види да не преобогатява сместа или да я обеднява и да гасне от там.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Дек 2010 04:02

Ако преди това си карал повечко на газ е много вероятно да имаш запушен инжектор . Това обикновенно винаги се случва когато някой реши да покара малко на бензин след , като е припалвал само и след това на газ . Може да се оправи от само себе си може и с добавка . Също така може и да си посъбрал повечко конденз и водица в бензина ако не си зареждал скоро . Общо взето докато не изгориш 1-2 резервоара недей да правиш нищо грандиозно ако разбира се не се влоши .

Аватар
Akima
Мнения: 7470
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 191 пъти

Мнение от Akima » 19 Дек 2010 04:07

Май е най-добре да зареди някои от премиум 100 октановите бензини и да я настъпиш!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Дек 2010 04:16

Още едно време бях чел една доста хубава статия за "ползите" от паленето на бензин и лсед това карането на газ . Но след това изчезна безследно някъде .......... Та общо взето идеята е , че няма по-сигурен начин за скапване на бензиновите дюзи . Които в общия случай са доста по скъпи от изпарителя или газовите дюзи .

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 19 Дек 2010 13:34

Благодаря за отговорите.

До Bass_Man - това за дюзите беше един от първите варианти, дори бях се запътил да ги чистя на ултра звук, но майсторът ми каза , че ако нямам проблем с паленето сутрин е малко вероятно да е от тях. Що се отнася до карането на газ/бензин, всеки божи ден паля на бензин и карам докато не прехвърли(умишлено съм помолил да прехвърля на по висока температура). Не знам какво разбираш под "скоро", всеки месец слагам бензин. BTW пробвах и с добавка за почистване на дюзи, но .... без ефект.

До slowtraveler -м/у филтъра и дросела на самата тръба има едно разширение, но не би ли трябва от него излиза кабел който да подава информация.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Дек 2010 15:49

Ами тогава си виж маркучите да не ти е излязло някое вакумче или някой голям маркуч да се е разхлабил . А това дето майстора ти го е казал не е вярно . Лично на мен едно време ми се беше запушила една дюза и ми правеше проблеми само в средни обороти . Също така трябва да знаеш , че чистенето на ултразвук не е панацея .
А и не виждам особенна полза да прехвърля на висока температура .

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 19 Дек 2010 20:40

Прегледах маркучите, нищо нередно не намерих. Никой нищо не каза за възможността да е хлабини в клапаните; в книжката пише, че първите 80 000 по слух се определя дали имат нужда от реглаж. Аз само на газ карам над 60 хил. от общо 192 000.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост