въпроси за AE86:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

въпроси за AE86:

Мнение от agent dust » 02 Окт 2005 02:09

та значи старата кочина почти е продадена, скоро идва ред на хачирокуто - трябва да глътне кинтите до дупка :) първо ще оправя боята и външния вид, но за другите неща имам нужда от някои съвети.

Маслото ще е MOTUL 10w40 и MOTUL LSD oil. Някакви тънкости при смяна на маслото на LSD-то, които е добре да се знаят?

искам да сменя ламбдата, заден десен лагер, горивният, въздушният филтър, генераторния ремък и ангренажа. държа да са оригинални, особено ангренажа. къде да търся?

амортисьори - искам да са регулируеми:
харесал съм си Kayaba KYB AGX adjustable.
задни:ТУК
предни:ТУК

Доста порових в нета, каяба AGX ги хвалят много, а и са първи по продажби в Япония. всъщност в нета когато някой попита за амортисьори за хачироку направо му казват KYB AGX. няма да купувам от БГ, ще опитам от ebay - оригинални японски - стават от камаро и пасват екстра, а и Lubocar точно тях ми препоръча. не можах да намеря достатъчно инфо за Tokico(в щатите ги плюят), а ме интересува и мнението ви за жълто кони. в сайта на Пънки намерих инфо за задни, а за предни? имате ли мнение относно жълтото кони спрямо каяба AGX.

евенруално пружини:

линк:EIBACH


линк:ESPELIR ASD

има и някакви по-евтини :
линк:Megan Racing

лично аз предпочитам Espelir-скъпи са, но пък са класа, а стават и за спортно, и за градско каране - предните са 3.2кг, задните 2.8кг. Колата няма да е прекалено твърда, а с регулируеми амортисьори ще стане екстра - ще има по-добро сцепление на предницата с лек oversteer(таман за дрифт). Не можах да намеря никакво задоволително инфо за EIBACH кит-а - не дават информация за рейта и вида на пружините дори на сайта им. Megan пък ми се струват съмнителни. Препоръки от по-запознати?

bushings - целия кит полиуретанови в ebay се продава за $100. ама това по-нататък. продават ли се полиуретанови в БГ?

най-важен ми е ангренажа и амортисьорите. изпадна ми някаква ламбда, ако не стане, ще купувам нова.

не можах да намеря и информация за рейта на сток пружините на хачирокуто. някой има ли подобно инфо - каква им е твърдостта? трябва ми, за да мога да преценя как ще се промени окачването с други пружини.

ще съм ви адски признателен, ако ми помогнете да стегна кочината с подходящият железор и да похарча набързо парите от продажбата на старата ми тойота :)

BTW, пристигна ни новата стока от Китай - има чудесни волани, много по-добри от досегашните, със неръждаема стомана, кожа и малко махагонче, страхотна изработка, много солидни. Който има мерак да свирка - за членове на клуба - промоцийка. Дойдоха и четириточкови спортни колани, седалки, някакви спортни филтри(сума ти видове). още не съм видял седалките, ама май са дървени, поне мострата не ми хареса никак, а филтрите са добри на вид ама още не сме ги проверили - тънка лайсна, имат някаква пластмасова топлинна екранизация. аз не бих си сложил такъв, ама може да се окажат и добри. коланите не са нищо особено, ама стават, здрави са. ще кача снимки като стана по-сериозен.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 02 Окт 2005 11:20

Твоята ще е първата с ламбда която виждам - в България.
Кони+Ейбах са според мен най-добрата комбинация.
Любо добре ти е казал за амортисьори от Камаро - проверявай обаче да не се окаже че са за шорт строук конверсия - и ще се наложи да режеш стрътове (или както в един форум ме "бъзикаха" - тоя си рязал амортисьорите...). С въздушния филтър ще береш ядове - трудно се намира. Май само ФИЛТРОН го има като марка тука. И май е най-добре направо да минеш на конус. Оригиналните части - в ТМ АУТО.
ПП: Тънкости при смяна на маслата няма.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 02 Окт 2005 18:02

въздушният филтър не е ли като на другите короли с 4age двигател?

аз на конус така или иначе ще мина, но няма смисъл докато не сменя и изходящата генерация. ако не намеря читав стандартен филтър - отварям гърлото на кочината без да му мисля :)

има ли и предни конита за АЕ86?

каябата не е short stroke - оригинален КYB AGX е, става за нормални пружини, и няма нужда от преправяне - направо се слага и пасва екстра. може да работи и с малко по-ниски пружини като ESPELIR. пък и лично аз съм почитател на японското. за EIBACH просто не можах да намеря информация за рейта и вида на пружините в кита, не мога да купувам на сляпо, може да се окажат неподходящи.

не съм сигурен за ламбдата, може да си е наред, може и в кабелите да е проблемът - това ще излезе при диагностиката.

в Люлин има още една АЕ86, почти същата е като моята, същият цвят, може и същият модел да е :) няколко пъти я мернах, един път замалко да се засечем.

jamie, разбрах, че си можел да правиш от нормален амортисьор coil-over конверсия. какви пари излиза цялата процедура? питам, защото coil-over пружините са тънка лайсна :)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 02 Окт 2005 18:13

Ако се засечете с този от Люлин (Пацо се казва) - поздрави го от мене.
За амортисьорите имам предвид най-вече да следиш дължината на пълнителя. Има варианти и за отпред с КОНИ-та :-)
Койл-овърите са ясни как стават - но аз не съм достатъчно бърз в правенето на такива неща. Доста материали например просто не ги намирам в София с подходящи размери - а и ми е хоби - та става дъъълга и широка. Отделно съм подхванал повечко неща що се отнася до Королата - та бавенето става още по-"дебело". Мога да ти покажа някои вече готови "подобрения" но трудно бих поел ангажименти във времето с каквото и да е.
Филтъра доколкото помня не става от другите 4АГЕ. А за ламбдата имах предвид че е интересно това че модела ти е с ламбда - в България досега всички които съм видял са без.

El Camino

Мнение от El Camino » 02 Окт 2005 18:20

Абе за филтъра да кажа - ако говорите за въздушния филтър дето е въздушен и стои в голямата грозна тежка метална кутия с големия грозен хобот, то намерих такъв на 3 места, ама щото питах само на 3 места. Цените бяха от 16 до 16,50 лева.
Не вярвам да е дефицит.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 02 Окт 2005 18:33

El Camino написа:Абе за филтъра да кажа - ако говорите за въздушния филтър дето е въздушен и стои в голямата грозна тежка метална кутия с големия грозен хобот, то намерих такъв на 3 места, ама щото питах само на 3 места. Цените бяха от 16 до 16,50 лева.
Не вярвам да е дефицит.
Да, за този като малка тенджерка става въпрос.
Много гот е че си го намерил на 3 места - тук само на 1 го откривам че и чакам ден-два за доставка - явно от склад.
ПП: И на мен ми казват "имаме" ама по-често излиза по техния номер друг размер филтър. Все пак ти твоя си го сменил с нов - значи си попаднал на верния размер :thumbsup:

El Camino

Мнение от El Camino » 02 Окт 2005 18:38

Ako има ядове ша помагаме :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 02 Окт 2005 19:02

тенкю пипъл, точно за тавата става на въпрос :)
щом е 16 лв може да е менте, за старата ми корола оригинален беше 25 лв, китайски(не тайвански) - 15. но може и да греша. пък и не видях голяма разлика в резултата.

аз вече като ходя за части си нося старите - напатих се :)

нямам намерение да правя coil-over конверсии, просто се интересувам - има много хляб в подобно нещо - оригиналните струват колкото две тойоти.

тия в ТМ Ауто не са ли цифромани? то бива оригинално, ама не ща да ма изклатят с дубъл в цената. Когато търсих водна помпа за старата корола цената на оригинална беше 260лв, а аз си намерих същата(от Нисан) за 70лв - пак оригинална.

п.п. моята тойота е USA версия 87 година. ще пробвам да включа чек конектора на ECU-то - да ми покаже дали работи оксижен сензора. пише, че ако не работи, ECU-то ще го засече, но няма да покаже CHECK ENGINE индикация в нормален режим. така би трябвало най-лесно да проверя - ще трябва само да разчета кодовете.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 00:29

поразгледах щателно из нета: AGX са си екстра - не отстъпват по нищо на Токико или Кони, много лесно се нагласят за писта или градско, стават на пружини 3-12кг, само дето са по-евтини :)

открих и нещо много ободряващо - продава се готов repair кит за ЛСД-то със всичките му пружини и пластини, и то само за $150, като е допълнително модифициран за по-агресивно каране. притеснявах се че едно чупене на LSD-то е голяма беля, ама то не било толкова страшно :)
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 03 Окт 2005 09:39

maggkrabar написа: п.п. моята тойота е USA версия 87 година. ще пробвам да включа чек конектора на ECU-то - да ми покаже дали работи оксижен сензора. пише, че ако не работи, ECU-то ще го засече, но няма да покаже CHECK ENGINE индикация в нормален режим. така би трябвало най-лесно да проверя - ще трябва само да разчета кодовете.
Според мен грешиш.
Изображение - Ако това е твоята кола то тя е MAP, а не AFM и НЯМА ламбда.
Освен това не е версия 87, а 84-та или 85-та. От 86-та са с друга броня, габарити, решетка и т.н. Най-лесно е да кажеш последните цифри от ВИН номера (ID частта и да сравним с нашите - моято завършва на 062393 и е '84 година).

Иначе добрата новина е, че ако искаш ламбда може да си сложиш сам. Оригиналното ЕКУ има пин, на който може да я закачиш.

Успех с начинанието. Ако имаш нужда от помощ, свиркай
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 17:42

JT1S0AE8600069816 това пише на талона

нещо се омотах. някой може ли да го разкодира?
status: за БАН

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Окт 2005 17:59

Mисля, че е 84та или началото на 85 предвид разликата между моята и тази на Асен. Моята свършва на 16111 и е 83та.
Съжалявам Краси, ама колата определено не е 87ма rolleyes.gif

На снимката някаква шумоизолация ли се вижда на капака на двигателя на твоята? Интересно...
Ако е верно американска, то има ли някаква разлика с европейските?

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 18:55

напълно се омотах :) свалих всички кодове от табелката и почвам яко търсене из нета. първата регистрация в талона е 88 година.
искам да разбера точния модел, годината и мястото на производство. май не е GT-S, a GT - европейската. досега всичко ме водеше към USA модела, но видях снимка, че на американските надписа отзад е GT-S, а не GT. къде в Европа са произвеждани такива АЕ86. някой знае ли?

model: AE86L-ESMQFW
2M8FY82T283T50

от това разбирам само, че скоростната кутия май е Т50, останалото е пълна мъгла! прочетох, че има информация и от вътрешната страна на капака на ангренажа.

огледах двигателя - наистина не можах да видя връзване на оксижен сензор. къде точно му е мястото? има няколко свободни конектора около TVIS-a, ще е голям зор да разбера за какво са. пък и не видях накакви особени шумоизолации

колата е с дискови спирачки отпред и отзад. и това май значи нещо?
status: за БАН

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 03 Окт 2005 19:03

колата е с дискови спирачки отпред и отзад. и това май значи нещо?
Това значи, само че не е SR (с 8-клапановия мотор i 73 k.c )Кодовете ще ти ги разгадае Пънки, вече трябва да е в Италия, така че очаквай включване скоро rolleyes.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Окт 2005 19:18

maggkrabar написа:напълно се омотах :) свалих всички кодове от табелката и почвам яко търсене из нета. първата регистрация в талона е 88 година.
За съжаление това не дава информация за годината на производство, която е от интерес в случая. Моята щото не знаеха годината я писаха в талона 85та, щото наще така им казали. Ямболската пък 88ма..
искам да разбера точния модел, годината и мястото на производство. май не е GT-S, a GT - европейската. досега всичко ме водеше към USA модела, но видях снимка, че на американските надписа отзад е GT-S, а не GT. къде в Европа са произвеждани такива АЕ86. някой знае ли?
В Европа за радост НЕ СА ПРОИЗВЕЖДАНИ НИКОГА АЕ86ци. Ако беха, то сигурно щехме да си пишем за мека возия, пеперуди или нумизматизъм в момента.
Означенията не ги знам много, но в Германия на скоро един си купи американска и стана дума, че са им ултрагрозни броните и ще ги сменя. После ходиха на една морга и там имаше други американски със същите отвратително грозни брони - като на фадрома малко:Р.
model: AE86L-ESMQFW
2M8FY82T283T50

от това разбирам само, че скоростната кутия май е Т50, останалото е пълна мъгла! прочетох, че има информация и от вътрешната страна на капака на ангренажа.

огледах двигателя - наистина не можах да видя връзване на оксижен сензор. къде точно му е мястото? има няколко свободни конектора около TVIS-a, ще е голям зор да разбера за какво са. пък и не видях накакви особени шумоизолации

колата е с дискови спирачки отпред и отзад. и това май значи нещо?
Абе не знам що се бориш кат Донкихот с тоя Оксижен сензор. Сложи го в жабката като толкова искаш да имаш и карай:). Да не тръгне повече или по екологично с него?:). Бтв. има едни скоропени версии на ГЕ двигателите от под 120 коня - може да успееш и ти да направиш нещо подобно:Р.
Букси и кабели висят и при мен като лиани в джунглата, ама това да не те притеснява. Ако искаш да знаеш кое за какво е, цветовете на кабелите и от коя година и модел двигател се появява се обърни към Bad_Dog tongue.gif [/quote]

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: veso_hds и 7 госта