Страница 1 от 10

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Мар 2024 20:24
от teodora_popova82
Здравейте,от около година имам проблем-при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.На таблото няма никакви индикации за проблем.В сервиз тойота не откриват проблема ,тяхното решение е да чакаме да ескалира.В друг сервиз след диагностика излезнаха три грешки:
1,TCM [transmission Control Module]-C2309
2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293

Изчистиха грешките и колата се оправи за 10 дни,след това проблемът се появи отново,закачиха я пак за диагностика и излезнаха същите грешки.Този път изтриха само първата грешка,защото се съмняват,че проблемът е в скоростната кутия,но нямаше ефект .Никой не може да каже със сигурност какъв е проблемът.Колата е на 240 000 км ,сменяни са масло и филтри,тампони,биалетки,дискове и накладки.

Някой ако може да даде идея на къде да се насочим.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 17 Мар 2024 10:00
от xtratime
Привет!
Друго, което може да проверите са запалителните свещи. Ако нямате данни дали са сменяни е хубаво да ги замените. За вашият автомобил са препоръчителни тези свещи: DENSO SC20HR11. Друго на което може да обърнете внимание е ЕГР-а.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 17 Мар 2024 19:44
от teodora_popova82
Не споменах,но сменяхме свещи,бобини и почистиха в сервиза дросела (ако това означава ЕГР-а)

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 17 Мар 2024 21:09
от TATI
Кога е проверяван / сменян акумулатора?
И сменете майстора, който само трие грешките, вместо да мисли!

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 17 Мар 2024 21:44
от gena_bs
То мислещи май са останали колкото на пръстите на едната ръка.

Пък и друго си е да взимаш като по абонамент едни пари за чистене на едни и същи грешки, нали?
Ама нашите още не са се усетили.
В Латвия, например, взимат по 150€ уж за изключване на DPF и EGR на Volvo 2017 без демонтаж на блока за управление. Което няма как да се случи по OBD. Пак само с изтриване на грешки.
Nice, a?

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 17 Мар 2024 21:45
от Hursa
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 11:07
от BOz
Ето накратко какво е "казала" колата:
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 1,TCM [transmission Control Module]-C2309
With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Communication Error from HV ECU
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.

Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 12:21
от WoLF
Сваляте запалителните свещи и нещата стават ясни. А тоя майстор, който оправя нещата като изтрива само тази или онзи грешка... В случая всеки виждал двигател ще свърши работа.
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно ermm.gif

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 12:28
от mfandakov
Аз съм близичко бих погледнал кутията.......най накрая разбира се. :D

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 16:11
от teodora_popova82
TATI написа: 17 Мар 2024 21:09 Кога е проверяван / сменян акумулатора?
И сменете майстора, който само трие грешките, вместо да мисли!
Акумулатора си е оригинален и не е сменян.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 16:13
от teodora_popova82
Hursa написа: 17 Мар 2024 21:45
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)
почти всеки път се случва.А какво е ЕГР?

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 16:16
от teodora_popova82
BOz написа: 18 Мар 2024 11:07 Ето накратко какво е "казала" колата:
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 1,TCM [transmission Control Module]-C2309
With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.

teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Communication Error from HV ECU
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.

Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).
При последното закачане за диагностика,майсторът се усъмни за ниско напрежение и спомена,но след това каза,че стойностите са добре.Иначе акумулатора не е сменян,оригиналния си е.Не е правил досега проблем.Иначе го гледаха за окиси,нямало проблем.Незнам какво е ЕГР-а.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 16:19
от teodora_popova82
WoLF написа: 18 Мар 2024 12:21 Сваляте запалителните свещи и нещата стават ясни. А тоя майстор, който оправя нещата като изтрива само тази или онзи грешка... В случая всеки виждал двигател ще свърши работа.
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно ermm.gif
Сваляха свещи,нямало проблем.
Акумулатора ще го сменим,така и така си е на доста годинки.За да видим дали ще има разлика.
ЕГР незнам какво е това?

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 16:20
от teodora_popova82
mfandakov написа: 18 Мар 2024 12:28 Аз съм близичко бих погледнал кутията.......най накрая разбира се. :D
Благодаря,ще ви имаме впредвид,ако се стигне до там.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 18 Мар 2024 17:07
от BOz
Има много въпроси, които може да се задават, за да се тръгне в някаква по-конкретна посока. Ама до колкото виждам нямате някакъв сервизен опит така, че най-добре потърсете друго мнение на голям сервиз, за препоръчване официален, различен от първия. Но не давайте да пипат кутията, защото това е последното нещо, което ще направите преди да продадете колата. tooth.gif