Страница 1 от 1

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 11:45
от rooneymarto
Става въпрос за Тойота Аурис 2014г 1.6 бензин. Обичайно, когато паля колата, давам на контакт, всички лампи на арматурното табло светват нормално, след което изчаквам няколко секудни да изгаснат част от тях и тогава завъртам ключа докрай за да запаля като всички лампи си изгасват веднага след като запаля.
От два дни забелязах промяна, като част от лампичките, които принципно гаснат, когато съм на контакт, пак светват при запалването и гаснат 3-4 сек след това.
Случвало ли му се е на някого нещо подобно, на какво може да се дължи тази промяна и притеснителна ли е?

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 12:16
от WoLF
Като за начало, огледай клемите на акумулатора. Подсигури да има хубава и чиста връзка с тям. Виж и болта към купето в какво състояние е...

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 14:29
от rooneymarto
Прави ми впечатление, че тъпия имобилайзер, който ми монтираха от лев инс при плене вече пиука два пъти. Преди пиукаше веднъж.

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 14:36
от WoLF
Изглежда да има голям спад на напрежението по време на палене, заподозрени са, както казах, клемите и връзките, но и самия акумулатор...

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 14:55
от mapamop
И алтернатора. Ако презарарежда или недозарежда, заради диодна плочка, четки и т.н. лампите пак са в режим "коледа". Диагностичен уред ще извади съответната грешка, мултиметъра и той.
Долната граница за Авенсис Т25 е 10.5 волта, горната мисля да беше около 15.
Слаба маса към купето, прекъснати кабели и дори окислени предпазители са си все още валидна причина. Примерно може да се мери напрежението на крак 16 от ОБД буксата, към маса/купе

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 22:04
от rooneymarto
Едната клема на акумулатора беше окислена. Защистих я и сега всичко е точно. Само едната лампа за коланите и въздушните възглавници гасне 1-2 сек по-късно от другите. Това дали е проблем? И на какво се дължи това окисляване? Откакто съм купил колата (малко повече от 5г) не съм сменял никога акумулатор.

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 22:53
от WoLF
Или е била хлабава или има проблем със зареждането. Иска проверка и на алтернатора по някое време :thumbsup: Лампата за въздушните възглавници при повечето коли гасне малко по-късно, не е проблем...

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 25 Фев 2024 23:22
от rooneymarto
Ок благодаря smile.gif

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 27 Фев 2024 12:10
от rooneymarto
Отново се появи проблемът. Тази сутрин запали по-мъчно, след което започна да ми мига индикатора за налягане в гумите. Изгасих я веднага и после не успях изобщо да запаля. При опит да запаля се чуват някакви щракания, даже някакви искри ми се стори, че има от под капака. Явно ще се ходи при специалист, за да се установи проблемът.

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 27 Фев 2024 12:56
от WoLF
Да се чуват искри изобщо не е хубаво. Най-добре някой друг да го погледне, че токовете са големи и може да се стигне до пожарогасител...

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 27 Фев 2024 14:47
от mapamop
rooneymarto написа: 27 Фев 2024 12:10 запаля се чуват някакви щракания
rooneymarto написа: 27 Фев 2024 12:10 някакви искри ми се стори, че има от под капака
Може и просто релетата да щракат като побъркани, че им идва и си заминава бързо тока. Двата шума са подобни. Виж си кабела от минусовата клема на акумулатора, къде свършва хванат за купето. Моя си беше хванат точно под самия акумулатор - края на кабела и самата му обувка бяха кипнали от електролита който се е изливал отгоре им, и винта както почти всички винтове в моя боклук си беше изгнил от ръжда.

Погледни ги тия неща, и ги адресирай преди да си набил едни дебели пари при електричарите. Може и да не помогне, ама 50 мл. контактен спрей, парче шкурка 800-1000 колкото пощенска марка и нов винт М6х1.0 са да кажем 5 лева с кафетата и цигарите вътре в тях. Електричарите ме съмнява да те издрънкат по-малко от 50 лева.

Хаотично светване на индикаторите на арматурното табло

Публикувано на: 03 Мар 2024 07:46
от rooneymarto
Оказа си се акумулатор. Смених го, сега всичко е точно.