Страница 1 от 2

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 07:25
от Steker
При оглед на нов внос автомобил установих странна миризма от ауспуха, понеже не съм притежавал дизел отначало го сметнах за нормално. Бензиновият ми автомобил мирише от катализатора докато згрее на сяра и реших, че е нещо от ДПФ.
Последствие установих ниско ниво на маслото на минимума, и от капачката за доливаме миришеше по същия начин. Притеснява ме автомобилът да не харчи масло.
Последната документирана смяна е била преди 70хил или 2,5 г., нормално ли е да изхарчи толкова масло от макс до минимум за толкова км?

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 08:23
от slowtraveler
Може да са слагали някаква добавка. Зависи какво разбираш под 'странна' и душил ли си автомобили с DPF преди това :)
Дали е нормално да изхарчи толкова масло - не, не е нормално...
Би трябвало да го е изхарчило доста преди 70х.км. и със сигурност маслото или е сменяно няколко пъти или е доливано редовно.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 08:48
от Steker
Има документирана сервизна история първите 5 г. Смяна на масло на 15 Хил. на всеки 6 месеца
Следващите 5 г. смяна на масло на 25 Хил. веднъж в годината и от март 2020 до сега няма никаква история. Ауспухът е чист.
Продавачът каза, че като съм си тръгнал маслото стигнало средата, ама 100% е долял.
За 1CD-FTV видях ,че има случай на коли с висок разход, за този обаче още повече фейслифта не открих да има такъв чест проблем.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 08:58
от slowtraveler
Не можеш да направиш оценка за горене на маслото по такъв начин...
Пример - при мен онзи ден при лек наклон ме предупреди, че маслото ми е малко. Наближава смяната - след около хиляда км ще трябва да го сменя... Ама основната причина да е толкова ниско нивото при мен е, че по принцип по документи маслото трябва да е някъде около 4.4л, обаче ми е по-удобно да наливам цяла туба 4л без да отварям друга туба... И при началото на експлоатациония период маслото е малко над половината... Т.е. е изгорило около 0.5л/15х.км, което е нормално за атмосферен двигател (и в доста случаи - прекалено малко за турбодвигател)... И си е съвсем в нормата записана в документите - да гори до 0.5л/1000км..
Нормалната смяна е на около 15х.км, но като няма официален запис - никога не знаеш кога е сменяно... Това също не значи, че не е сменяно - за 75х.км несменяно масло би трябвало да стане като грес или чиста нафта :)

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 08:59
от iovkito
Ако е с откраднат катализатор, на какво да мирише. Аз не бих купил дизелова кола, на която маслото е сменяно през 25 000км. Моята я обслужвам през 15, маслото прилича по-скоро на нафта разредена със сажди, отколкото на масло.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 10:26
от gena_bs
... и не само дизелова!
Аз, ако има реална сервизна история, не бих взел автомобил със сервизни интервали над 10000км.
В момента сменям масло на бензинка на 1 година или 6.5 - 10К км.
Освен това нормално за нашите условия е максимален интервал за обслужване от 7.5К км.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 11:40
от vfr800
На почти всички автомобили след 2005та смяната на маслото при дилъра е на минимум 15К км след това стана 20К после 25К , а на новите гледам е на 30К км. На мен също не ми харесва, но да си намериш кола със смени правени на 10К след 2007-2008г е просто невъзможно освен , ако не е карана малко и спазван годишния интервал, ама те такива нов внос не идват :P

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 11:52
от Steker
Благодаря за мненията ще гледам днес една друга със същия мотор и ще сравня миризмите хахаха, някой ако ме чуе как си избирам колата по миризмата. ДПФ има и последния преглед в Дания е констатирано, че е наличен. По принцип къде седи, предполагам е наврян веднага след мотора, а не е от долу, нали така. Колко масло харчи един Тойота дизел от смяна до смяна, приблизително разбира се?

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 11:55
от iovkito
Моята харчи около 1 литър, на око. Когато налея 6.2л колкото е по книжка, непосредствено преди смяната е една идея под средата на щеката. За тези 15к км масло не доливам.
Steker написа: 05 Яну 2024 07:25 Освен това нормално за нашите условия е максимален интервал за обслужване от 7.5К км.

Много скъпо излиза. Едно обслужване на дизелова излиза между 200 и 300лв. Досега съм сменял 30 пъти маслото. Ако го бях сменял на 7.5к, щях да съм дал още поне 5000лв.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 12:00
от mapamop
Steker написа: 05 Яну 2024 11:52 преглед в Дания
Забрави я тая бройка - 99% ще е изгнила като презокеански кораб, и не ме питай откъде знам, и тогава с какъв акъл си купих датска бройка Авенсис Т25.
ДПФ и катализатор са в един корпус като буре, веднага след изходящия колектор. Свалят "бурето", през отворите натрошават питите на катализатора и ДПФ-а за да ги продадат, и връщат всичко обратно.
Впоследствие след някакъв пробег и скорост ти светват лампите на вече свирен мач, и започваш да си скубеш косите катализатор с ДПФ ли да търсиш или да модифицираш софтуерно и хардуерно автомобила, за да "ги забрави че ги има".

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 14:47
от Steker
По принцип тези неща с натрошения катализатор, би трябвало да светне грешка веднага ако се покара, ама тоя не дава да се кара, неще и гаранция да даде, на бас иска да се ловиме, че не харчела масло, абе забавен тип като цяло.
Преди малко един бус на куриерска фирма мина покрай мене и усетих същата миризма като от Тойотата. Явно дизела така си мирише
Иначе тези неща на диагностика предполагам се виждат дюзи, диференциално налягане в генерацията, процент запушване на ДПФ, нали?

За ръждата може би, не е да няма хич. Освен това по кората под багажника имаше остатъци от зелен мъх дето расте в гората по влажните места. В Англия съм го виждал също тоя мъх.

Един страничен въпрос тази кола отзад с мост ли е или с независимо окачване, че ми се стори на мост, като залягах вчера.
.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 17:02
от iovkito
С независимо е.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 19:05
от Steker
Значи по въпроса с миризмата явно си е от дизела. Гледах една италианка днес и миришеше по абсолютно същия начин. Единствената разлика е че няма подгреви, но има кожа и старт/стоп, което незнам защо е екстра, ама явно е. И тя е на 300 Хил. с превъртян километраж, утре ще я гледам на диагностика.
Нещо да ми препоръчате да обърна специално внимание, освен обичайните неща дюзи, турбина, ДПФ ?
Имам 2 конкретни въпроса:
1.Мога ли да си извадя втори ключ (дистанционно), понеже е само с един и само в Тойота ли се случва, ако знаете ориентировъчна цена.
2. Вярно ли е, че климатикът не включвал на по ниска температура от 18 градуса.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 20:10
от gena_bs
За климатика - между 7 и 10 градуса е границата на стартиране на компресора. Климатроника трябва да си работи.
Според търгашите, климатичната система не работи лятото, защото "иска пълнене с фреон", а зимата "не включва от студа".
Отваряй си очите на 4, защото противно на някои схващания, ремонтът на климатик си е цифра. При руснаците има клипове, където след челен удар въобще не са си направили труда да "реставрират" системата. Направо са махнали остатъците от климатика и са оставили само светодиода на индикацията да работи.

Странна миризма от ауспуха Авенсис 1AD-FTV 2.0 D4D 126hp

Публикувано на: 05 Яну 2024 20:42
от mapamop
Steker написа: 05 Яну 2024 19:05 1.Мога ли да си извадя втори ключ (дистанционно), понеже е само с един и само в Тойота ли се случва, ако знаете ориентировъчна цена.
Би трябвало даже да можеш да си обучиш дистанционно от същата такава, блъсната, втора употреба. На китайците има заготовки за самия ключ на механичната ключалка.
Steker написа: 05 Яну 2024 19:05 2. Вярно ли е, че климатикът не включвал на по ниска температура от 18 градуса.
Моят на Авенсис Т25 не го спирам целогодишно и го усещам и на ниски температури (примерно 4-5 градуса според външния термометър), да се пуска за малко на студено и да суши влагата в купето.
Нов компресор за климатик беше 2020 година около 800 лева. Ако не работи дори и като натиснеш на панела му бутона за изсушаването на предния прозорец, директно започвате разговора за цената със 1200 лева надолу - компресора е 800 лева (примерно), кондензаторния радиатор е 205 лева (примерно, 2020 година) и пълненето на фреона е между 40 и 70-80 лева. Труд за смяна на радиатор и компресор - 100 лева (2020г.).
Ако е сцепен вътрешния радиатор на климатика - жална ти майка. За Т25 това лято намерих само оригинален за малко над 1000 лева (повтарям - ХИЛЯДА ЛЕВА) и поне 360 лева труд за сваляне на таблото и смяната му.
Горното на Гената е валидно напълно.
При смяна на компресора се промива цялата система и се сменя минимум кондезатора в коша на мотора и компресора с ново масло и фреон.