Страница 6 от 7

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 19:43
от nov
Малко пояснения - частите си ги взема майстора, лагерите, като стандарт можех да ги намеря , цените им бяха с около 70% от цените на ОЕМ, обаче не са усилени и по мнения от няколко други майстори е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са ОЕМ, защото освен определението "усилени" има проблем с хлабините накрая, за моя майстор не беше проблем да му занеса каквито лагери си избера, въпроса е, че имаше вероятност да се сваля пак кутия (демек да си платя пак за труд и същия филм). Предпочетох той да си ги вземе и ако има проблем да си носи последствията, гаранция за ремонта писмена нямам, но съдейки по доволните десетки клиенти се спрях на него, изрично му казах, че ако не успея да продам колата на цената, която търся ще я карам докато се раьпадне или ще изгние в гаража ми, демек да вложи цялото си старание и внимание -мисля, че го е постигнал.
За колегата, който изрази съжаление към мен -колега благодаря, но няма нужда.Запознат съм с цените на частите на Волво, ремонта на по-стария 6 степенен Айсин няма да надхвърли 4к с все маслата, литър оригинално Волво масло е 33 лева за автомата, за ръчката на тоя ориз е 37 лева отсерията LV, за раздатката е LT и след всички отстъпки е 34 лв.Единия лагер на диференциала вътре след отстъпките ми е 271 лв!!!!!!!!, на Волво е 212лв.Когато покараш едната и веднага след това седнеш в другата (говоря отличен опит), чувството е от жив до умрял, преди още да си си помислил да караш Волвото.Та......за Волвото ако се наложи 4к ги давам с кеф за ремонт на автомата, защото никъде не го хвалят, като толкова надеждно, въпреки, че Д3(Д4 и Д5) и Т6 са невероятни двигатели, за Тойотата, като трябваше да ги давам ми се.......🤮
Относно репликата следващите 300000 да ги кара новия собственик - от сърце му желая не 300, а 1000000да навърти със здраве и дори крушка да не се налага да сменя по тая кола. :cheers:
Аз, като проС човек ще си карам шведскобелгийската руда и някое дребно франсе с емблема на ....за из града.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 22:16
от Ивайло Димов
offtopic.gif То тая кола да има няква бъдеща стойност като класика да си струва ремонта .

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 22:35
от gena_bs
Само да вметна - Aisin са собственост на Toyota.
Относно усилените лагери - дали някоя фирма може да си позволи икономически да създава производство за малки серии, па дори и за Toyota?
Не мисля, че в общия каталог на Koyo или SKF липсват лагери с необходимите физико-механични характеристики.
Но може пък от японския производител да имат тайни споразумения или фенове, знам ли!

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 22:59
от Ивайло Димов
Доколкото съм чел по сервизни ръководства маслата в скоростна кутия се сменят на 120 хил при нормална употреба ,а при тежки условия срока се скъсява на половина .Разбира се винаги има шанс за производствен дефект ,калпава партида от определен детайл и т.н..Не е релевантно да се правят генерални изводи ,има едно качество в Тойота което в другите липсва -когато се насерат си го признават публично и си поемат отговорността за забърсване и парфюмиране на положението.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 23:08
от BOz
Само като видиш тези тема и още многото други за скапаните кутии, разбираш колко си "поемат отговорността". tooth.gif

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 23:19
от gena_bs
Течностите се сменят според изискванията на съответния производител на кутия/ диф и т.н. и отново на моточасове.
Руснаците говорят за промивки, профилактики и замяна на някои масла на 60К, че дори и на 40К! Особено на прехвалените Haldex, които ползват и Volvo на XC70/90, S60, V70...
► Виж съдържание

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 02:20
от nov
Ивайло Димов написа: 27 Мар 2024 22:16 offtopic.gif То тая кола да има няква бъдеща стойност като класика да си струва ремонта .
Далеч съм от тази мисъл, просто , когато нещо се прецака не мога да го търпя така и го оправям, дори ако ще продавам колата. Можех да я карам и така още, но ме дразнеше шума, сега е друга кола - нищо общо с преди.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 02:22
от nov
BOz написа: 27 Мар 2024 23:08 Само като видиш тези тема и още многото други за скапаните кутии, разбираш колко си "поемат отговорността". tooth.gif
Монетата има 2 страни, поемат отговорност ако е животозастрашаващо (възглавниците Таката) или е автомобил (серия) в гаранция, въпреки, че 1-я Авенсис и сегментите май беше излязъл от гаранция ако не бъркам.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 02:36
от nov
gena_bs написа: 27 Мар 2024 22:35 Само да вметна - Aisin са собственост на Toyota.
Относно усилените лагери - дали някоя фирма може да си позволи икономически да създава производство за малки серии, па дори и за Toyota?
Не мисля, че в общия каталог на Koyo или SKF липсват лагери с необходимите физико-механични характеристики.
Но може пък от японския производител да имат тайни споразумения или фенове, знам ли!
Относно Айсин - специално TF80 - SC нямам драма с това, че са собственост на Тойота, проблема в 80% от случайте е занемарена поддръжка от 1-я собственик, поради несмяна на време на маслото, в другите 20% се оправят ако има леки придърпвания със софтуерен ъпдейт във Волво, вследствие износване на дисковете вътре и промяна х-те след смяна с новото масло.
Относно лагерите - Към Койо или ескаеф има предявени изисквания от да кажем в случая Тойота, какви да са точно лагерите, никой незнае (освен самите те) два еднакви лагера с еднакви размери дали не се различават по други х-ки - единия пише Койо, на другия Тойота, не бих казал, че да създадеш серия за Тойота ще е малка серията - годишно се продават средно между 8 и 10 млн.Тойоти, 1/3 от тях да са с ръчни кутии х средно 5-6 лагера вътре, грубата сметка показва около 3х5=15млн.лагера, защо да не създадат специална серия, ами ако имат нужда и от Хонда на такъв лагер - айде и там още 5млн лагера минимум? Може и да бъркам разбира се.
Ето и друг пример - карам с Яко Хибрид 0в20 или с Равенол ECS/EFS 0w20 - масла, които значително превъзхождат по х-ки ОЕМ маслото 0в20, тъпото е, че незнам ОЕМ-ското директно брандиран Мобил 1 ли е или има някакви специални добавки например пазещи веригата, аз гледам TDS-а и цената, но ако има наистина специфична съставка САМО за Тойота покриваща определени специфични изисквания за този двигател?

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 07:24
от BOz
gena_bs написа: 27 Мар 2024 23:19 Монетата има 2 страни, поемат отговорност ако е животозастрашаващо
Защото иначе другите производители няма да отстранят животозастрашаваща неизправност...

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 07:37
от mapamop
BOz написа: 28 Мар 2024 07:24 Защото иначе другите производители няма да отстранят животозастрашаваща неизправност...
Форд мисля края на 79-те се бяха опитали в щатите да платят на жертвите и да не правят кампания, че излиза по-евтино. Не помня година и модел. Някой беше писал тук за дефектна бензинова помпа на Камри, че я сменят само на бройките със ДВГ, но не и на хибридите, щот' можели да се довлекат на батерия донякъде?
А май е същата помпа...

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 07:48
от nov
Факт неоспорим е, че напипат ли някакъв дефект от Тойота правят сервизна акция, разбира се те си преценяват и оценяват предварително доколко е засегнат производствения процес и ако не е изгодно или пък има пренебрежимо малко бройки с този дефект (което е условно понятие за такъв производител от този мащаб) могат и да не направят акция, но такъв тип акция предполагам са ги заложили, като % в цената на даден модел автомобил. Факт е или поне аз незнам да е имало каквато и да било сервизна акция за скоростните кутии на въпросния модел РАВ, незнам дали същата кутия не се влага и в Корола например от тия години, но тя пък е само на предно така, че.............може да има доста различия, макар, че лагерите вътре може да са едни и същи?

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 09:15
от r34c7
Варианти на Е35х се влагат в Корола, Камри, Авенсис, РАВ4 и разни други за американския пазар. Вероятно във всички варианти на кутията лагерите са еднакви, разликата е (предимно) в предавателните числа.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 09:26
от iovkito
Те и петстепенните не са стока. На тях поне най-често им заминава само петата скорост.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 09:42
от r34c7
Според мен не е толкова масов проблема, защото в чуждите форуми няма кой знае колко информация по тия въпроси.

Тук може да прочетете най-доброто обяснение на проблема, което може да се намери в интернет. Лагерите заминават => аксиален луфт => bearing retainer plate износване => проблеми с пета. Това е за C50, но не вярвам с Е кутиите да е кой знае колко по-различно.