Страница 5 от 7

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 09:45
от WoLF
Подходил си с предразсъдък и си платил цената. Това си е като житейски урок, не като извод за марка, възел и т.н. Точно на 200хил.км е повратния момент за повечето коли. Нещо като да станеш на 50 при хората. Всичко преди това почва да си показва...

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 10:05
от nov
WoLF написа: 27 Мар 2024 09:45 не като извод за марка, възел и т.н.
За мен е извод и то съществен, повече (да не се заричам) Тойота за личен автомобил няма да притежавам.
WoLF написа: 27 Мар 2024 09:45 Точно на 200хил.км е повратния момент за повечето коли.
За повечето - да (макар, че съдейки по моя опит нито немска нито френска кола ме е дънила така), но за Тойота наистина не вярвах - което си е мой проблем разбира се и си платих грешката от "покупка на сляпо, четене по форуми, ютюб анализи на разни гурута" - разбира се никой не е застрахован.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 10:59
от vfr800
Няма как да знаеш предишния собственик как е стопанисвал колата. Също така 230к км са и много и малко :) По принцип ремонта на всяка скоростна кутия не е евтино начинание, защото в 99% от случаите вариантите са само части от производителя и нещата стъпват на дебело. Един лагер , ако е 30лв то от производителя е 250лв и т.н. Ако не е тайна какви компоненти са подменени вътре ? Имам предвид малко по-детайлно , не просто лагери и гарнитури .Цени не ме интересуват просто самите части , които са поръчани.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 11:18
от nov
vfr800 написа: 27 Мар 2024 10:59 ................. Също така 230к км са и много и малко
Аааааааааааааааа не така, това е Тойота, на 230к.реални поддържана САМО в официален сервиз там, не така...............
Сменени са абс.всички лагери на първичен,вторичен вал, гарнитури (само те са 230лв) и двата лагера на диференциала вътре, купени са 3 литра масло за кутията оригинално, и 1 литър оригинално масло за раздатката, а да..............и една ш..на шайба, която я чакахме 3 седмици на великата стойност 14,80 лева от Тойота оригинална разбира се, имам нарочно и снимки на частите, зъбните колела всичките са здрави, няма нарушена циментация никъде.Прегледан е съединителя,аксиалния лагер,прегледани са и всички други компоненти в кутията и са здрави, като избирачи, синхронизатори и дявол знае още какво, освен това по време на демонтаж/монтаж на т.нар. магаре, преден мост и всички възли свързани с това са прегледани рейката,частите по окачването,тампони по двигател,щанги, биалети,накрайници - всичко е ТОП.Изрично бях помолил майстора, като ще сваля всичко дори и най-малкия друг страничен проблем да забележи да се смени, защото искам колата да е топ, самия той ми казва, че няма за какво да се хване (ако е имало веднага щеше да ми каже и да ме изчарджи със съответната сума). Двигателя няма никакви течове никъде и погледнат отдолу направо буквално свети, по думите на майстора, който я прави такъв мотор е виждал само на чисто нов автомобил и ме пита мил ли съм го, при което последва отговор, че аз двигателния отсек не го мия, мия си колата само отвън.Затова искам и да я дам на някой приятел, който знае какво съм правил и ще го оцени а не на някой пръдльо, който ще ми философства по телефона за цената и, че видиш ли ти съм вложил евтини части.Компромис с това НИКОГА не съм правил и няма да направя и съм я стегнал, като за себе си.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 11:54
от vfr800
Че какво като е Тойота всички коли се повреждат , едни повече други по-малко. Аз имам два лексуса и единия го взех на 100к км, в момента е на 150к и там проблеми не съм имал никакви. Смених един носач и един шарнир . Другия обаче го взех на 199К, той е и доста по-луксозен респективно има повече неща , които да се повредят. Еми там нещата са доста различни. Чакат ме ремонти и повечето от тях свързани с доста разглобяване, ако я прави някой друг вместо мен сигурно труда за всичко ще стъпи над 3к лева и понеже карам лексус ще ми сложат надценка "луксозна кола значи има пари +60%" та ето ти ги 5к . И това е само труда, отделно частите голяма част са само оригинал от тойота щото други няма и там съм някъде на около 1500лв без рециклирането на задните въглавници, което ще стъпи и то на още 1500, та ето ги едни 8К лв. И моят е от така да се каже надеждните лексуси, за по-новите не ми се мисли :) така че не се ядосвай толкова изтеглил си късата клечка на всеки се случва. Другия път ще избираш по-внимателно и така.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 11:56
от WoLF
Сега хвалиш или плюеш колата, не разбрах :thumbsup: Ситуацията е ясна вече, със здраве да си я гледаш в гаража, ако така си решил :cheers:

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 11:57
от nov
vfr800 написа: 27 Мар 2024 11:54 изтеглил си късата клечка на всеки се случва
Знам го това ............
vfr800 написа: 27 Мар 2024 11:54 Другия път ще избираш по-внимателно и така.
Това е ясно.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 12:11
от vfr800
И виж знаеш ли аз имам само едно изискване от всичките ми автомобили. Не ме интересува колко ще се чупят и какво ще се чупи и колко ще струва и т.н. Ако не мога да си го позволя да го оправя, продавам/скрапирам и така. Най-важното нещо, което за мен определя надеждността на един автомобил е, да не те оставя на пътя. Всичко друго не ме интересува. Искам като тръгна от точка А да стигна до точка Б и после да се върна до точка А, ако ще да светят лампи ,да вият кутии да скърцат носачи да тропат полуоски, не ме интересува .Важното е да не ме остави на пътя. Разбира се като се върна в точка А всичко каквото трябва се ремонтира, ако е застрашаващо да ме остави на пътя при следващото пътуване до точка Б. Остави ли ме на пътя, разделяме се :) Това е единствената причина да предпочитам японските автомобили "без субару".. Вероятността при тях да те оставят на пътя е в пъти по-малка, а дали се чупят по-малко, не мога да кажа такова нещо. Реално окачването им се разтропва като на всички, гният една идея повече от европейските. Особено пък дизеляците изобщо не искам да ги коментирам само отвори темите за двигатели и скорости и прочети колко от тях са за дизелови автомобили и колко за бензинови. Не че не притежавам форд....но като търсих голям SUV само форд намерих читав за малко пари.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 12:32
от Ивайло Димов
Като изключим онези автомобили с вродени малоформации още от поточната линия за мен лоши няма ,а мърляви предишни собственици и лоша поддръжка .Коментирали сме и друг път ,от края на 90-те вече не се произвеждат издръжливи във времето коли ,дали ще се предаде моторизацията или тенекиите все нещо издъхва и ремонта му е нерентабилен и нецелесъобразен .Европейския потребител свикна да сменя колата си до 5-тата или 7-мата година,разлезиха се и започнаха да искат все повече и повече лукс и екстри в коли от ниския и средния клас ....и при тази огромна конкуренция на пазара се започва с пестенето ....щото Андрешко иска освен естри и да му е евтинко.И като приложим към всичко и еко норми и използването на рециклирани пластмаси ,платове и метали и т.н....се стига до такива крайни заключения и догми .Всички автопроизводители ги вълнува 1 ...първия потребител да е доволен ,след като изтече гаранцията да си вземе кола от същатс марка ,вторичния пазар никога не ги е интересувал.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 13:00
от nov
Аз под надеждност разбирам освен от А до Б да те закара и върне, да не те вкарва в скъпи ремонти, както стана с тази, разбира се , машина е - чупи се.Ама.....260к. и то за Тойота, мерси. Ясно -дръпнАл съм късата клечка, ако беше например Рено,Ауди или Мерц, където уж там е по-вероятно да се случи, хич и нямаше да обърна внимание, ремонтирам и продължавам. А с тази кола уж голямата надеждност, линкове хвърчат как са номер 1 по надеждност, продажби и т.н., вероятно е така,но човек се лъже един път.Никой не ми е виновен или да упреквам някого, но тая марка за мен ще е вече на картинка, та както и да е -колата в момента е в доста добро състояние, ремонта мина успешно, ще си чака новия собственик. А аз ще си карам чупливите, ненадеждни френски или шведски автопромове.
P.S. някой беше казал за дизелите на Тойота - въпреки многото теми с проблеми (а имам и пред очите си реален пример на автомобил купуван от чисто нов) продължават теми с питания относно "насочил съм се към дизелов автомобил".......

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 13:41
от gena_bs
Съчувствам ти, колега!
Ако търгашът не разрешава test drive, няма как да се разбере за проблемите по ходовата част и задвижването. Диагностика и прочие - научили са се да изолират проблемните възли и няма никакви индикации и грешки. Нужно е програмно оборудване и в повечето случаи сваляне на управляващия блок за сравняване на софтуера със заводския.
Само технически грамотен собственик на такъв автомобил в движение може да констатира проблемите.

Единствено за твоя успокоение, на Volvo цените за ремонт и обслужване са поне двойни на посочените от теб. За XC70/ XC90 са още по-високи.
Пък за един проблемен двигател на Land Rover 2.7, който масово чупи (къса) колянови валове да не споменявам. Частите за него втора ръка ги няма или са на космически цени. Излиза по-евтино да се сменя двигателят/ автомобилът с друг, отколкото да се ремонтира.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 13:43
от r34c7
vfr800 написа: 27 Мар 2024 10:59 Един лагер , ако е 30лв то от производителя е 250лв и т.н.
Това има огромно значение. Пример - 90363-25068 ТОЙОТА ОЕМ е нещо около 70-80 евро. В плика ти идва KOYO 25X68X19 (щото Тойота не произвеждат лагери), в магазина е 25-30лв. Има как да се спести от части и да си купиш същите, ама трябва ровене или читав и съвестен майстор, който знае за какво точно става дума и не изгаря от желание да ти свали 2 кожи от гърба.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 13:49
от max-2
То става малко странно така. Следващите 300000 щастливи километри ще ги кара някой друг фен. :D

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 14:07
от vfr800
r34c7 написа: 27 Мар 2024 13:43 .... ама трябва ровене или читав и съвестен майстор, който знае за какво точно става дума и не изгаря от желание да ти свали 2 кожи от гърба.
Реално са имали доста време да измерят и да потърсят и да купят лагерите като афтърмаркет. Като цяло са стандартни само дето имат канал за зегер шайба. Реалистично погледнато и да не успееш да намериш такъв с канал , канала може да се направи от кадърен стругар, лошото е, че и там е тегаво......да намериш такъв. Обаче пак опира до ровене, мерене , търсене. На монтьорите не им се занимава, защото , ако объркат нещо после пак чакане и пак ровене и т.н. Примерно на 3SGE i 3SGTE обтяжната ролка върви с една основа, която я подпира обтегача. Тая ролка е 200лв. Паразитната ролка е 35лв и е абсолютно същата като диаметър и централен отвор само дето е с 2мм по-тясна. Да де , ама реално тия 2мм не ти трябват. От мястото, където върви ремъка до ръба са 5мм от всяка страна т.е остават 4мм, ако ползваш паразитна ролка и си ползваш основата от старата, която е едно парче желязо , на което няма какво да му се износи. Само дето като отидеш при монтьора той ще ти каже обтяжна ролка 200лв и няма да седне да мери дали паразитната би свършила работа щото не му дреме, ако не си ти друг ще дойде. А дори и да го знае , пак ще ти каже 200лв и просто ще купи една за 35 и ще ти прибере 200 ;)

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 27 Мар 2024 18:16
от gena_bs
За този скъп ремонт и "оригинални" части и консумативи дадоха ли поне някаква гаранция?
Защото някои "майстори" не работят с части на клиента, а само с клиентска кожа, оправдавайки се с гаранционни условия.
Разбирам ги донякъде, но реално опираме до процента отстъпка от същите доставчици, който ще загубят. Даже се е стигало да ми задават въпрос "Ти, когато ходиш на ресторант, носиш ли си продуктите".
Не, че няма и такава практика в местата за обществено хранене...