Страница 1 от 6

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 07:36
от nov
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... ki-minivan
Ако е вярна тази статия......аз лично нямам думи, коментарите ги запазвам за себе си.Разлика в цената 3 пъти, разлика в сигурността.......четящите да кажат.Добре е да се обърне внимание на последното изречение.И за тия , които ще извадят от 9 дола вода -японски производител с колосални традиции в автомобилостроенето, не залязващ (като Мицубиши,Нисан), срещу китайски производител, който в Европа дори не е чуван най-вероятно.....не срещу френски или немски ван????Въпреки, че и за тях вече не бих се учудул ако се представят в пъти по-зле от no name китаеца. Нещото след тенекията и цената разбира се, което ми направи най-силно впечатление е това "Също така задните врати на японския модел бяха блокирани, докато от китайския миниван можеше да се излезе." - копирал съм го директно, преди, когато силно се интересувах от безопасност на автомобилите при краш тестове, най-много точки (след защитата на пътниците в купето) се вземаха именно заради това, че вратите не се отварят след удара, което възпрепятства ваденето на хората отвътре, губи се ценно време и е животозастрашаващо. От статията не ми става ясно следното - вратите задните са блокирани поради електрониката, която ги заключва или по-скоро не ги е отключила, ако след 20км/ч автоматично се заключват или не са се отворили поради посукване на купето от удара? Но същината е, че от китайския no name ван е МОГЛО ДА СЕ ИЗЛЕЗЕ.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 09:22
от mapamop
nov написа: 07 Дек 2023 07:36 не са се отворили поради посукване на купето от удара
малко не ми се вярва за Тойотата да не се отварят някакви врати. Това от опит със 2 Авенсиса Т25 вкарани смазани за разглобяване. И по моргите не съм виждал блъснат Авенсис и да не му се отварят вратите. Едната която съм виждал се беше правила пируети и нямаше сериозно смачкано само по тавана. 4 врати бяха със следи от сериозен удар. Задната врата на комбито беше смачкана. Преден ляв носач беше обърнат назад, като полуоската беше със сгънат на 90 градуса, и счупен през средата прът. Мотора беше почти паднал на земята и беше отместен с поне 1 педя назад. Всички еърбези бяха отворени и вратите се отваряха и затваряха като на хладилник. В момента има една охлузена отдясно - мотора е мръднал с 3-4 пръста наляво, десния калник го няма, носача е крив навътре в горната част, двете десни врати не се затварят добре, но се отвориха много лесно.
Аурис 2008 - влязъл е под камион с десния калник до дясната колонка - от калника и реброто на купето нищо не става - спукано предно стъкло и дясна предна врата е със изкривени панти, но се отваря и затваря със лек шут.
И това са коли които са вече в зоната на ретро концепцията.
И преди съм писал - Тойотската клетка за пътниците се реже много трудно, освен ако не я докопаш със сабления трион през заварките и шевовете на купето. Но и там си светва в жълто ръба на ножчето на триона.
Има го и момента че може и да са успели да намерят подходящо място да я ударят Тойотката, така че да сгъне панти и релси и от там да заседнат вратите.

Ето ти снимка от миналата година от моята като я праснаха в последните 2 врати, и ми вкараха частично пантите навътре, че се наложи да дърпам панти, да излезе долния ръб на нивото на прага:
0-02-05-d8e7ae78e64d2e3381db3e616a72e4651752ce7adaa0e51423554fd764acd01f_3d8054fb.jpg
0-02-05-d8e7ae78e64d2e3381db3e616a72e4651752ce7adaa0e51423554fd764acd01f_3d8054fb.jpg (342.15 KiB) Преглеждано 5399 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 09:57
от nov
Гледайки клипа се вижда, че едната странична врата се отваря, въпроса е (ако превода е верен), защо пътниците в 3 пъти по-евтиния китаец са с по-малко наранявания?

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 10:04
от dracunculus
Нараняванията зависят от много фактори, например конкретно къде по колата ще е удърът, как ще се разпредели по купето , как седят пасажерите вътре и куп други фактори. Някои от тях чисто случайни. Реално е напълно възможно, ако пак засилят същите ванове един срещу друг, резултатът да е коренно различен.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 10:11
от slowtraveler
Дали японският клип би бил аналогичен :) Ама с произведен в Япония екземпляр :) И още - масата си казва думата при челен удар...
Приемам го повече като търговска реклама, особено като видя 'симпатяга' с показалка да ми показва къде трябва да гледам - чакам да изкара гълъбите от другия ръкав tooth.gif

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 10:42
от nov
Добре за масата.....,но нали са в един и същ клас?
Тоя с показалката ...... незнам какво те притеснява.
Добре би било такъв тест да се извърши на независима територия, например EuroNCap.
Драконе, не променяш събираемите в едно уравнение, как да получиш различен резултат?
Тоест - същите ванове, скорост и трактория, същите манекени, същата сила на удара?????
Дано да е пък САМО с рекламна цел.......

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:07
от slowtraveler
nov написа: 07 Дек 2023 10:42 Добре би било такъв тест да се извърши на независима територия, например EuroNCap.
Това имах предвид... Защото тестовете могат да са с много различен резултат ако знаеш как да удариш или да не удариш конкретният автомобил...

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:20
от r34c7
nov написа: 07 Дек 2023 10:42 Добре за масата.....,но нали са в един и същ клас?
Някой го беше споменал и реших да проверя:

2022 Voyah Dreamer 82 kWh (435 Hp) 4WD Electric - 2620kg
2023 Toyota Alphard IV 2.5 (182 Hp) 4WD Super CVT-i - 2120kg
2023 Toyota Alphard IV 2.5 (190 Hp) Hybrid E-Four e-CVT - 2220-2290 kg

ohmy.gif

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:21
от mapamop
Доколкото имам спомен, винаги е бил проблемен диагоналния удар в някой ъгъл на купето... без значение от марка, модел, материали и т.н. Там е много сериозно посукването на купето, и е изключително трудно да се отведе на безопасно място кинетичната енергия. Предполагам там е и донякъде "въпрос на късмет" - дали ребрата на купето "ще се сгънат наляво или надясно". И там влияе дори малка девиация в посоката и местоположението на удара.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:26
от WoLF
Да това се има предвид - събираемите са същите, но няколко знака след десетичната запетая играят тука дали ще те боли и колко boxed.gif

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:26
от dracunculus
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 11:07 Предполагам там е и донякъде "въпрос на късмет" - дали ребрата на купето "ще се сгънат наляво или надясно". И там влияе дори малка девиация в посоката и местоположението на удара
Е, точно това имах предвид и аз :thumbsup:

Ааа, сори ма цитатът отиде по адрес на Slow, не знам защо...това се случва от известно време

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 11:55
от nov
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 11:07
nov написа: 07 Дек 2023 10:42 Добре би било такъв тест да се извърши на независима територия, например EuroNCap.
Това имах предвид... Защото тестовете могат да са с много различен резултат ако знаеш как да удариш или да не удариш конкретният автомобил...
С две думи - да си мисля, че теста е нагласен в полза на китайския ван?

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 07 Дек 2023 12:05
от Hursa
"китайската стомана е по-дебела и твърдостта е по-висока." smile.gif
Мисля, че подобни тестове не ги признават. Макар, че са по реални от колкото стандартизираните краш тестове за които дават "звезди". Ако обаче е нагласено - тойота задължително трябва да оспорят теста, защото ако не го направят - излиза, че са съгласни с резултата. Ако е нагласен, може би дори трябва да ги съдят, дори теста да е само с рекламна цел - така създават антиреклама насочена към конкурента.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 13:47
от BOz
На тази група тестери съм им изгледал всичките видеа. Имат много интересни резултати. Предвид, че резултатите не са в посока, която не ни изнася, като в този тест, навежда на мисълта, че има някаква възможност за доза обективност, а не явно пристрастие.
Да покриеш краш теста с 20% по-голямо тегло, структурата трябва да е направена така, че да може да поеме съответната кинетична енергия. Съответно е напълно очаквано при 20% разлика в масата да има донякъде и такъв резултат. Няма значение дали автомобилите са в един клас. И двете структури са изчислени и направени така, че да покриват стандарти, съобразявайки се със собствената си маса. И накрая ако 4 тона кола получи 5 звезди за безопасност, и ултра модерната 2 тона кола получи пак 5 звезди, то двете като се млатнат една в друга резултата ще е плачевен за 2 тонната нищо, че и двете уж са получили отлична оценка за безопасност. Просто физика.

п.п. Тези имат и тестове/сравнение, включвайки и корозията на алтернативни "известни" и да кажем китайски марки, в тон с тази тема. tooth.gif

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 13:50
от slowtraveler
МНОГО МОЛЯ да се избягва офтопика в темите.... Тази тема е ТРЕТА ПРЕВАРКА - от тема за РАВ4, през боядисване и ръждясване, та сега - здравина при удар bash.gif
Който иска да разисква нещо извън текуща тема - да провери дали не е разсискван въпроса и ако не е - просто да пусне нова тема с интересуващият го въпрос...