Страница 1 от 2

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 15:52
от t28
Привет. Колата е точно на 3 месеца, над 3 500 км. Намирам се в момента из Родопите. Днес отключих нормално, но при опит да запаля ми направи впечатление, че педала на спирачката е много твърд. При натискане на бутона - тотално нищо, пълна тъмнина... Някакви странни, много тихи прещраквания, мнооого тих "вой", като на аларма.. Всичко тотално умря, включително и заключването. Отворих задния капак аварийно (отвътре) за да стигна до акумулатора.. Замерихме напрежението - 5.1V boxed.gif . Във вторник трябва да си пътувам към дома. Въпросът ми е, като ми подаде някой ток, колко трябва да я покарам за да живне акумулатора? Иска ми се да го направя днес /утре, а не в деня на пътуване, че ме чакат 6 часа път...
П.п. няма нищо екстра инсталирано в колата, наясно съм с това, какво не следва да се прави при изключена хибридна система..

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 16:47
от biro
При 5.1v акумулаторът няма да живне. Като ти даде някой ток карай към Тойота да ти сменят акумулатора по гаранция.
Интересно на 2.0 е в багажника. 1.8 първо поколение е под предния капак

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 18:02
от max-2
Подава се ток под предния капак на обозначени места. Така не е нужно да се отваря багажника аварийно и най-важното-това е правилния начин да не се прецак електрониката на колата.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 18:10
от WoLF
Не е нужно много ток да живне. Закачаш за акумулатор на друга кола по нормалния начин, но на обозначените места до бушоните. Изчакваш няколко минути, че 5 волта е мноого малко. След това палиш нормално колата и я оставяш да си работи. Откачаш кабелите. Не е нужно да следиш бензиновия мотор да работи, не се зарежда от него акумулатора, важното е колата да е "ready". Не е нужно да е много зареден, за да "запали" колата пак, но по интересното е да намериш какво го е свалил до 5. Търси забравени плафони. Много акумулатори не се връщат към нормален живот след разреждане толкова ниско. Отивай за нов при първа възможност и нямай доверие на този :thumbsup:

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 18:16
от t28
max-2 написа: 24 Сеп 2023 18:02 ....не е нужно да се отваря багажника аварийно....
Исках да замерим акумулатора....

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 24 Сеп 2023 18:38
от max-2
Добре. Като цяло акумулатора не трябва да се сваля, за да може в сервиза да прочетат какво е станало и да го сменят. Иначе ще се почне нека да стане втори път, да го видим пак и т. н., човек кара на тръни кога ще стане пак.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 12:10
от FearSoft
А и акумулаторът (напрежението) може да се измери и отпред, не е нужно да се усложнява чак толкова с влизане през задните седалки :D

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 12:38
от ivan_pop
Ако на щатния акумулатор е окъсила клетка, като се свърже паралелно на него друг акумулатор той ще се товари.Нормалния начин е да се смени умрелия акумулатор с изправен, макар и временно за придвижване до сервиз.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 13:52
от itzoa
Това май няма как да е от плафоните, понеже точно вчера, когато и аз бях в Родопите ми се случи следното: Седнали сме на "Орфеевите скали", колата на 3 метра от мен, викам за какво да я заключвам. 2 часа си седим там и тръгваме да си ходим, отварям багажника да оставим на детето боклуците и изтръпвам - жената го оставила не добре затворен, а лампата не свети. Викам си - айдее, явно е паднал акумулатора вече и затова не свети. Затварям и отварям пак и тя светна. Запали си без проблем. Явно има някаква защита да не остава светната лампичката. Само, че автомобилът е Ярис Крос хибрид, но предполагам същото ще го има и в C-HR. Предните плафони не знам обаче дали са така - те светят независимо от багажника. Отделно, че съм сменил с ЛЕД тази в багажника (предните не посмях), та възможно е да е прегряла пък нещо и затова да е изгаснала :)
Хубавото е, че имах и под ръка една външна стартова батерия, понеже съм се начел на пострадали от умрелите 12V акумулатори на хибридите и това беше едно от първите неща, които купих. Съветвам да си нагласите една такава за следващия път. Разбира се интересно ми е и на мен, какво е провокирало да падне чак толкова много.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 13:58
от mapamop
itzoa написа: 25 Сеп 2023 13:52 Съветвам да си нагласите една такава за следващия път
И да я държите в багажника, който не може да отворите tooth.gif
А в ръководството, поне на Авенсиса препоръчват, за правилната климатизация на купето, да не се оставят предмети под седалките, за да не се блокира струята на климатика.
И разбира се под задната седалка няма кухина за джъмп-стартера.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 14:57
от itzoa
Не можах да схвана какво общо има стартовата батерия и предметите под седалките? Иначе това го знам, да, затова не държа нищо под седалките, а и добре е да се пази и от изливане на течности задната седалка също. Очевидно е защо. Иначе външната батерийка ми е в багажника наистина, но не виждам проблем да си отключа с ключа и да се добера до нея някак :) Под седалката определено ще е сложно ако я сложа, дори и да имаше място за нея. В интерес на истината имам някакво отделение за крик в багажника, което реално е отстрани на багажника, но не посмях да оставя външната батерия там - да не вземе да прегрее нещо ако е на слънце. Дано не се вземе за реклама ама беше някаква OS RAM 200 или нещо подобно, та не заема почти никакво място - колкото пакет мокри кърпички (заедно с кабелите).

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 15:39
от mapamop
itzoa написа: 25 Сеп 2023 14:57 Иначе външната батерийка ми е в багажника наистина, но не виждам проблем да си отключа с ключа и да се добера до нея някак
Авенсиса няма задна ключалка. Бравата е електрическа, и при липса на акумулатор, авариийното отваряне става, като:
- отключа шофьорската врата на ръка с ключа
- от нея отключа задната лява или дясна врата
- да сваля облегалката на задната седалка
- да махна щората на комбито за да е по-лесно казарменото упражнение "делфин"
- да направя със 100 килограмовото си тяло казармено упражнение "делфин" покрай/под/над съдържанието на багажника, за да натисна палеца за аварийното отваряне на бравата. Бравата е на долния, вътрешен ръб на вратата.
- да си извадя "джъмпера" някъде от багажника и да си стартирам колата.

Това при условие че повечето нови коли са със електрическа брава, и на Тойота не им е уврял чайника да сложат ключалка и механизъм на нея да отваря багажника с ключ без ток. В джобовете на вратите не е решение заради дъжда и вероятно размерите на батерията, под седалките пък климатика не работел като свят, в коша на мотора е ясно че това не може да стои по ред причини. Остава или някой подлакътник или жабката, ако купето и оборудването са подобни на моята кочина. За капак на седаните май и отвора зад седалките не е много приятен за промушване.

А тия с големите газови бутилки в багажника са извън картинката, заради гаранционния автомобил (евентуално) или "да не са слагали газ" и тем подобните.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 16:05
от itzoa
mapamop написа: 25 Сеп 2023 15:39 В джобовете на вратите не е решение заради дъжда и вероятно размерите на батерията,
Тя батерията си е в калъф, а и май е защитена за мокро - все пак се очаква, че може и да вали като даваш ток ;) Пък не пречи да си я вадиш с багажа отвън, не заема чак толкова място в една раница.
Ето я https://www.osram.com/ecat/BATTERYstart ... P_4062121/

Ама се отплеснахме доста, колегата обаче не каза колко време не е била палена колата.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 16:22
от mapamop
itzoa написа: 25 Сеп 2023 16:05 отплеснахме доста
Изобщо не хвана сатирата в цялата работа - най-лесно, може би удачно и донякъде логично, за да не пречи и да е защитена що-годе от температури и влага, е тази батерия да стои в багажника. В багажника, който поне аз на моята не мога да отворя ако ми е умрял акумулатора, или си иска много физическо усилие (особено "на дълга разходка извън града"). Другия вариант е да я държа в купето и все на нещо да пречи евентуално.
За този омагьосан кръг, породен от будната инженерна мисъл в Тойота имах предвид.

C-HR 2.0 hybrid - "умрял" 12v акумулатор

Публикувано на: 25 Сеп 2023 16:27
от t28
Update: Към 10 сутринта ми подадоха ток. Направи ми впечатление, че още преди да запали донора, "кака" светна... Върна се от оня свят.. :D До 15:00 не я загасих, като и понавъртях и някой и друг км... Всичко си работи. Единствено е занулен разхода на гориво.. Веднъж загасих, след минута запали от раз... Към 16:00 Замерихме в покой - над 13V.. Надвечер пак ще замерим, а утре живот и здраве газ към дома и право в Тойота...