Страница 1 от 3

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 16 Май 2023 11:44
от andreydimitrov
Здравейте Колеги,

От няколко дни съм собственик на нов LC150. Мултимедията е ToyotaTouch2 MM19, а телефонът Samsung S10.
Свързвам телефона с мултимедията без проблем - или с кабел (Android Auto) или с Bluetooth. При телефонен разговор звукът при мен е кристален, но отсреща се оплакват от силен фонов шум, подобен на силен вятър в микрофона.
Правих тестове с различни телефони от едната и от другата страна, изтриване на настройки и всичко което се сетих, но резултатът е еднакъв. Шум се появява само при работещ двигател, като не винаги го има. Може да се случи да се говори 10 минути и да е добра връзкката в началото и постепенно се влошава или да е лоша още от самото начало. При изключен двигател шум не се чува.

Някой с нещо подобно? Или идеи къде да променям настройки?

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 16 Май 2023 12:20
от mapamop
andreydimitrov написа: 16 Май 2023 11:44 Или идеи къде да променям настройки?
Или някой филтърен кондензатор вече не е филтър поради старост? Съответно не чисти EMI шума от работата на двигателя и алтернатора.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 16 Май 2023 12:35
от r34c7
Колегата пише, че колата е нова, дано не е това.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 16 Май 2023 15:24
от itzoa
Говоренето обикновено е през блутута доколкото знам, а не през андроид ауто-то дори и като е включен кабела. Но за всеки случай пробвай с изключен блутут дали може да се говори. Според мен в блутута е проблема, някакви фонови смущения (все пак е безжично). Сещам се как не можех да си заключвам колата с дистанционното - оказа се че докато ми е включен FM трансмитера почти блокира сигнала. Да не е и тук нещо такова, допълнително устройство за защита или фабрична недомислица?
П.п. При работещ двигател обаче ме навежда на мисълта за фабричен проблем... липса на кондензатор, който да чисти такива смущения. На мен лично, който ми е звънял от блутут от всякакви коли все не ми харесва как се чува.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 16 Май 2023 16:07
от andreydimitrov
Мерси Колеги. Има монтиран имобилайзер. Може пък той да прави проблема. Това сега ми дойде на ум. Иначе няма никакво друго оборудване монтирано.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 10:13
от andreydimitrov
Update:

Оказа се, че шумът се предизвиква от включения климатик. Щом се изключи климатика, шумът изчезва.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 12:31
от mapamop
andreydimitrov написа: 17 Май 2023 10:13 изключи климатика, шумът изчезва
По-скоро алтернатора се "напряга" заради вентилатора в купето, или двигателя на самия вентилатор генерира "шум".
Има ли разлика като се промени силата на обдухването или оборотите на вентилатора в шума? От там евентуално ще се изолира източника.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 12:35
от Ивайло Димов
Или кабела не е екраниран и има някаво електро-магнитно смущение.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 13:11
от mapamop
Евентуално другата проба може да е с друг консуматор:
На изключено парно/климатик, да се натовари алтернатора - подгреви на седалки, преден прозорец, заден прозорец, огледала, къси и дълги светлини в комбинация, ако има и фарове за мъгла, но не и парно/климатик/вентилатор в купето.
Това е да се локализира дали е алтернатор или двигателя на вентилатора на купето. След това евентуално бабешкия метод е с ферит на кабелите на източника на шум, и след това - в представителството на Тойота, предвид че е нов автомобил, предполагаемо с гаранция.
И софтуерен ъпдейт ако има...

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 13:21
от memorex
LED лампи също дразнят честотите

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 20:44
от andreydimitrov
Благодаря за съветите колеги. Ще ги пробвам и ще пиша.

А иначе днес в Тойота София Изток културно ми обясниха да си гледам работата и да свиквам. Цитирам: "Това е известен проблем, даже е описан в ръководството на потребителя!" На въпросът ми "Трябва ли да изуча ръководството на потребителя преди да си купя кола за 150 хиляди лева? И не е ли нормално във века на технологиите връзката между два телефона да не е проблем и да не се очаква да чета ръководство за да разбера дали го можете?" отговорът беше "Ами това е! Нищо не може да се направи! Изключвайте климатика!!!! Ама ако искате елате след седмица да регистрираме проблема, че днес сте дошли без записан час."

Коментарите за клиентското обслужване и клиентското изживяване оставям на вас.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 20:53
от memorex
Не бях виждал ръководдтво в което са публикувани конструктивни проблеми. w00t.gif.Може ли копи.
Съвсем изнагляха явно.
Засипвайте ги с градивна критика постоянно или няма оправия.Това ни е манталитета все пак.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 22:48
от gena_bs
Ти да не мислиш, че някъде по света на някого от която и да е марка му пука за клиента?
След като му вземе парите, разбира се.
Не се отнася само за автомобили!
Прехвърлят си топката, докато клиентът се откаже и продължават с развиване на https://www.google.com/search?q=%D0%BA% ... e&ie=UTF-8

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 22:56
от memorex
А...в САЩ,Япония,Китай,Южна Корея,Австралия и още някои д-ви не е така.Вервай ми.

Шум при телефонен разговор

Публикувано на: 17 Май 2023 23:05
от Ивайло Димов
Тези ръководства за потребители не се пишат от инжинери ,а от юридическия отдел ........много компании си връзват така гащите за да избегнат евентуални съдебни дела .Много често вече се чете един надпис "В хода на експлоатация двигателя може да изгори 5-600 мл моторно масло за 1000 км пробег " Инжинерите много добре знаят какво са сътворили ,а юристите замазват положението .