Страница 1 от 1

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 13:28
от Боляри
Здравейте въпросната Toyota RAV4 IV 2.0 D-4D (124 кс) 4WD 2015г след престой от ден два или повече няма палене или трябва да се върти много докато запали .На диагностика излиза само тази грешка р1604 която е неуспешно палене . Забелязах че когато напомпя помпичката на корпуса за подкачване на гориво във филтъра колата пали на второто завъртане. Ако колата се кара цял ден , палиш гасиш , колата пали веднага без проблем. Този проблем се появи след смяна на горивния филтър само да отбележа че новия филтър е качествен марков , огледани са всички маркучи няма течове или омазняване , стартера върти пъргаво ,акумулатора е перфектен . Предполагам от някъде засмуква въздух и налягането пада. Дюзите са +0.20 - 0.30 - 0.16 + 0.67 на студен мотор като стопли почти нямат разлика стойностите . Когато колата запали мотора работи перфектно и колата се изстрелва бързо .Какво друго да се търси. Благодаря

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 15:10
от mapamop
Ленив или поизносен SCV клапан смятан ли е като причина? Помпата в началото мека ли е?
Вижте на диагностика наляганията на рейла - Target и current.

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 16:28
от iovkito
Щом се е появил след смяна на филтъра, значи е ясно къде да се търси проблемът.

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 18:22
от memorex
Така описано трябва да се направи правилно обезвъздушаване или SCV-то не затваря плътно.
Пробвай на контакт да напомпиш ръчно до втвърдяване :)

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 19:56
от Боляри
SCV-то почистено без да му има нещо на живи данни но при работещ мотор налягането е в към 220 бара мисля че беше ,когато колата работи помпичката почти не се втвърдява предполагам защото върти нафтата , но при не палена ден два втвърдява на 5 или 6 помпене. За обезвъздушаването от изхода на филтъра изчаках да излезе нафта и тогава завих маркуча . Набедил съм корпуса с помпата и нов филтър ,мисля да ги сменя в корпуса виждам има два клапана единият в помпичката не се разглобява а другия в обратното гориво разглобих го но нищо нередно не видях. Маркучи стегнати когато взех колата видях че е сложен клапан от тея дето се слагат да не връща гориво. Клапана е между изхода на филтъра и входа на помпата .Утре ще погледна на живи колко е Target и current. До сега съм имал бензинови коли гледам някои дизели палят веднага други въртят докато направят налягане в дюзите. Не знам при тойотите как е . Благодаря .

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 11 Май 2023 20:58
от iovkito
Когато всичко е наред, този двигател с пиезо дюзи пали мигновенно.

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 13 Май 2023 11:29
от Боляри
Развитие по темата ,тръгнах да сменям корпуса на нафтовия филтър и съответно да прехвърля датчика за вода в нафтата и какво се загледах, една черна ивица в края на резбата на датчика , измих го с обезмаслител но чертата остана и като напънах с клещи се вижда на лупа как леко се отваря процеп. За пробата отидох при стругар да ми направи тапа да я завия на мястото на датчика сглобих обезвъздуших , пaкaрaх малко до до изгоня въздуха и тая сутрин на втората секунда колата запали. Предполагам съм пренатегнал датчика като съм го завивал и съм му скъсал резбата и от там е губел нафта защотo видях и леко омазняване под корпуса на филтъра. Благодаря .Смятам че всичко за сега е наред.
д

тойта RAV4 IV грешкa P1604

Публикувано на: 13 Май 2023 17:18
от iovkito
Там има о-пръстен, изобщо не е необходимо да се пренатяга, явно си се отпуснал малко. rolleyes.gif