Съскането

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 18:19

Ивайло Петров написа: 03 Май 2023 17:12 Мале вие цяла диагностика направихте по снимка
Аз тия мачове ги играх миналата година и не ти ги казвам случайно или напосоки. Щуцера като е запушен от маслен клей налягането избива през маркуча му и тоя отпред (1 и 4), или направо през гарнитурата - което излезе по-слабо. А той е запушен защото 20 години са вървели маслени изпарения и са се охлаждали вътре в клапана, когато е изгасен двигателя. Вътре в капачката на черната кутия има един дунапрен - изпери го и ще спре да ти съска капачката на резервоара като я отвориш (поне), и ще се стабилизират оборотите на стоплен мотор (не само) на празен ход. Клапана отваря "по програма от компютъра" и изпуска в колектора бензиновите пари от резервоара, за да ги изгори. Другата му роля е че добавя въздух, когато е пуснат климатика примерно, но не само. Дунапрена е прахов филтър на филтъра, в който има наистина гранули активен въглен - доказано че докато си продухвах моя с компресора омазах пейзажа и го гръмнах с компресора откъм дъното. Когато няма достатъчно бензинови пари, през дунапрена дърпа въздух. Нов филтър е над 700 лева и не може без него. Не минава течно гориво през него, освен ако смотания бензинджия не ти напълни резервоара до ръба на гърловината и да прелее, и да скапе тоя филтър.
Гарнитурите за дросела и IACV клапана са под 20 лева двете, но са само оригинални на Тойота и поне в България се чака за тях към 2 седмици. Гарнитурата на Elring за входящия колектор беше 6 лева, оригинална гарнитура на капака на клапаните е 30-40 лева оригинална на Тойота, на Elring беше 28 - не си струва разликата. Измий хубаво пружината на ролката за жилото на газта на дросела и ще ти стане по-пъргав мотора, и ще сваля по-бързо оборотите.
Всеки напукан или сцепен маркуч е излишен въздух, който компютъра го открива през (поне) първата ламбда сонда и добавя още гориво да го компенсира.
Авенсиса на градско свали към 2-3 литра градски разход от тия "дреболии".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 03 Май 2023 21:53

Утре ще си поиграя да видя какви ще излезе че ме сърбят ръцете да разглобя нещо. Няколко въпроса преди това. На кое казваш IACV клапан? От какъв материал е гарнитурата на входящия колектор и капака на главата. Утре мисля да смъкна дросела и колектора и маркучите около тях както и дебитомера. Абе всичко което пречи. Ама силно се надявам тъй като колектора е пластмаса гарнитурата да е гума а не хартия щото все още няма да имам нова. И последно това гарнитура на кое ти прилича. Сякаш в за капака ама какви са тия кръгчета по средата.
Screenshot_20230503_194525_de.autodoc.gmbh.jpg
Screenshot_20230503_194525_de.autodoc.gmbh.jpg (208.81 KiB) Преглеждано 1300 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 03 Май 2023 23:39

Така изглежда гарнитурата на капака на клапаните. Вътре "очилата" с уплътнителите на отворите за запалителните бобини.
IACV = IdleAirControlValve. Писано е ужасно много тук за него - ползвай търсачката горе вдясно.
Преди да сваляш капака на клапаните, колектора, дросела и IACV си подсигури нови гарнитури. Старите ще се скъсат при демонтажа и колата даже няма и да запали, или ако запали ще работи много зле.
Като поръчваш/купуваш части си извади оригиналните каталожни номера по номер на рама.
Стартови точки: japan-parts.eu, toyota.epc-data.com, toyota.7zap.com, catcar.info - на тия сайтове има и схеми кое къде се намира и как изглежда приблизително. Иначе рискуваш да си купиш разни работи за мотора след 02.2004г., а там има разлики. "Отпред" на мотора няма никакви хартиени изделия - всичко е гума/силикон и подобните.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Съскането

Мнение от ufer » 04 Май 2023 08:45

Ех, едно време гарнитурите на Тойота бяха метални... worthy.gif

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 04 Май 2023 16:12

Така малко развитие по темата. Първо закачих диагностиката и поразгледах това онова. Една грешка имаше след изчистване не се появява.
Screenshot_20230504_134924_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20230504_134924_com.opera.browser.jpg (393.41 KiB) Преглеждано 1234 пъти
Причини за нея бол като погледнах даташийта на диагностиката. След това си казах ще оперирам. Нямам гарнитури но какъв механик съм ако не се справя. Смъкнах и почистих дебитомера , формално нямаше нищо като изключим малко масло по температурния датчик. Смъкнах дросела но без да го откачам от водните маркучи. Друг път ще го смъкна целия. Смъкнах и коректора той пък се оказа фасулска работа. Почистих и огледах за пукнатини , видимо нищо. Гарнитурите и на двете оцеляха то не виждам и как някой може да ги скъса. Понеже съм близо до габрово и си падам малко тарикат гарнитурата на колектора я смъкнах и сложих на обратно да издържи докато взема нова, не че така няма да кара години но ще я сменя. Тя поне я има. Една вметка ,щеката ми пречеше за единия болт и я махнах ohmy.gif и какво да видя няма масло. Ама не да няма на скалата няма на щеката bash.gif . Бях купил масло и филтри но ми пратиха грешен маслен и още не съм го сменял. Налях един литър от новото масло колкото да подмине минимума. Една от причините за грешката казват лошо масло, ама нищо не казаха за никакво такова. Както и да е железен двигател е японеца и това е. Имах случай и водата беше изтекла от изваден маркуч. Клапана на капака на главата нямаше нищо мръсно но пружинката беше се охлабила и реално не е много клапан ами прост щуцер. Записах малко данни на място и във движение но досега съм се занимавал само със дизели. Тука просто не знам какво да гледам и кое е нормално. Ще кача снимки и ще разгледам форума за теми за диагностика. Оборотите бяха ниски и ги регулурах от болта. Преди години пак бяха и пак ги регулирах от там. Защо пак се налага незнам. Също така защо 11-12% на педала на газта без да е натиснат. Нормално ли е това. Другите стойности как са . Ако трябва конкретни стойности да се запишат кажете. Колата пали и върви чудесно както преди де. Ах да няма спукани маркучи единствено маркуча който идва от клапана на капака на клапаните беше без скоба. Ако е смучело от някъде може от там да е. Сложих опашка че нямам скоби пък и нали ще смъквам дросела пак.
Screenshot_20230504_134859_com.opera.browser.jpg
Screenshot_20230504_134859_com.opera.browser.jpg (341.37 KiB) Преглеждано 1234 пъти
Screenshot_20230504_141146_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20230504_141146_com.android.gallery3d.jpg (339.91 KiB) Преглеждано 1234 пъти
Screenshot_20230504_141154_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20230504_141154_com.android.gallery3d.jpg (364.79 KiB) Преглеждано 1234 пъти

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 966
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 04 Май 2023 17:38

Ламбда сондата преди катализатора е умряла

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 04 Май 2023 23:53

Ивайло Димов, Адаш това сигурно ли е? Това ще да е B1S1 ли. Заради ниското напрежение ли. Четох че има начин да се измери с мултицет макар че щом диагностиката го показва. Двете сонди еднакви ли са като модел или различни, за проверя за цена.

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 05 Май 2023 00:46

Ето ти картинка от моята кочина на работна температура.
Сменях алтернатор и свалях клемата на акумулатора. Това е след обучение на дросела, на празен ход без консуматори. Скоковете на тримовете са от включването на вентилатора на двигателя само.
Сонди, дебитомер и свещи са сменяни с нови преди по-малко от година. Гарнитури и маркучи са сменяни преди година и малко мисля.
Прикачени файлове
Screenshot_2023-05-04-20-06-54-479_com.us.thinkdiag.plus.jpg
Screenshot_2023-05-04-20-06-54-479_com.us.thinkdiag.plus.jpg (590.42 KiB) Преглеждано 1185 пъти
Screenshot_2023-05-04-20-05-09-507_com.us.thinkdiag.plus.jpg
Screenshot_2023-05-04-20-05-09-507_com.us.thinkdiag.plus.jpg (596.56 KiB) Преглеждано 1185 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 05 Май 2023 01:23

Това е интересно като инфо. Гледам че твоите напрежения на сензорите са с аналогична разлика с моите. От обща култура за бензиновите таралясници , показанието на сондите променя количеството гориво. И това се прави бая пъти в секунда , мисля. Short FT би следвало да е корекцията от първата сонда . Обаче като гледам моята графика двата къси трима вървят ръка за ръка а дългия който явно е базов според горивните карти на ЕКУ то си стои на едно положение като изключим няколкото пика. Явно твоята графика е само от празен ход докато моята е във движение. Втората сонда участва ли в корекцията, да не би тя да е втория къс трим. Знам че глупави въпроси ама сега уча бензина. Какво е важно да се гледа като се прави графика. То всичко е важно де ама като диагностиката не ми показва какви са граничните стойности и не знам показанията добре ли да или зле. Иначе нагласих оборотите там някъде на 750 на слух и визия ми допадна. 900 ми се видяха много. Утре ще направя диагноза и на ситроена да видя там какви данни ще начертае.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 966
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 05 Май 2023 06:18

Адаш втората сонда е екологична ,дава само информация за състоянието на катализатора .От нея също може да светне чек но тя не участва в образуването на горивната смес ,това се прави от първата сонда .Нормалната работа на сондата е в диапазона 0.1-0.9 волта .

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 05 Май 2023 09:01

Стига сте хвърляли боб, леща и всякаъв дребен картеч в тъмното. Има си сервизно ръководство за двигателя, което никой не чете, обаче за съжаление приемливите гранични стойности на това което се вижда на живи данни в диагностиката са там. Ето ви табличката със стойностите за да не стреляте напосоки в тъмното - това е за Avensis T25, 1ZZ-FE/3ZZ-FE 1.8/1.6, предполагаемо са същите и за Корола/Корола-Версо.
Сондата по сервизно се мери на минимални максимално напрежение което трябва да варира между 0V и 1V, като трябва да има минимум 8 промени в напрежението за 10 секунди:

Код за потвърждение: Избери целия код

"1. INSPECT AIR–FUEL RATIO COMPENSATION SYSTEM
HINT:
You can also check the system by choosing ”DATA MONITOR/O2 SENSOR OUTPUT VOLTAGE” on the monitor of the hand–held tester.
(a) Connect the hand–held tester to the terminals 21 (OX1B) and 7 (E1) and to terminals 23 (OX1A) and 7 (E1) of the ECM.
CAUTION:
Connect test leads from the back side of the connector with the ECM connected.
(b) Warm up the heated oxygen sensor with the engine speed at 2,500 rpm for approximately 2 minutes.
(c) Confirm that the voltage varies output between 0V to 1V with the engine speed at 2,500 rpm.
OK:
The voltage output varies more than 8 times in 10 seconds.
CAUTION:
! Perform the check immediately after the warming up.
! If the voltage variation could not be verified, warm up the heated oxygen sensor again."
Прикачени файлове
SFI_SYS,1_3ZZ-FE.pdf
(42.03 KiB) Свалено 34 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 966
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Димов » 05 Май 2023 09:08

Тя грешката му е цъфнала 0420 :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 05 Май 2023 09:28

Ивайло Димов написа: 05 Май 2023 09:08 грешката му е цъфнала 0420
Което са ред причини - хлабини в изпускателната система, насрана сонда, катализатор ....
Прикачени файлове
m_05_0091.pdf
(31.23 KiB) Свалено 29 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Ивайло Петров
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
Благодарил/а: 2 пъти

Съскането

Мнение от Ивайло Петров » 05 Май 2023 09:52

Причините за грешката са доста според диагностиката. Като даже една от тях е лошо масло. А маслото е на доста километри и нямаше на щеката даже.... Уикенда ще направя теста от пдф упътването по горе. За съжаление първо изтрих грешката после проверявах freeze frame . Явно е паднала под граничната стойност и е набила грешката. Изпускателната система от меката връзка назад е на година и половина, включително и катализатора. Миналата година на прегледа човека вика уникален двигател 0% въглероден оксид tooth.gif Аз по късно се усетих ,че ката е на два три месеца тогава. Тези сонди са евтини тук по нататък със някоя доставка на части ще взема една да я сменя. Но първо ще видя какво ще покаже теста.

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Съскането

Мнение от mapamop » 05 Май 2023 10:25

Разход на масло имаш ли? Или го разлива през разни пукнатини, семеринги, о-пръстени и гарнитури?
Ако имаш разход на масло (мазен клей в тръбата на ауспуха, но не е 100% верен симптом) го адресирай - ще хвърли наново катализатор, като се напои с масло. Маслото го сменяй с каквото пише в книжката като спецификации по API/ACEA/ILSAC и т.н. или с по-добри характеристики. Тия неща ги пише в книжката на колата, ако я нямаш си я намери в раздела с ръководствата тук. Някъде около 423 страница беше по спомен.
1ZZ-FE/3ZZ-FE произведени преди 07.2005 и НЕминали кампания имат склонност да папкат масълце при някои бройки от нови. При кола на незнайни години и със незнайно ниво на поддръжка в годините, може и да папка масло, въпреки че не са изпълнени горните условия, за да е болен. Гадния момент е че кампанията е била в рамките на 100-150 000 километра или 5 години от покупката, и сега капиталния ремонт на мотора ще е за твоя сметка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 52 госта