Страница 1 от 1

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 27 Апр 2023 20:55
от beefeater
Здравейте, колеги,

преди седмица Toyota Corolla 2009 1.6 124 к.с. (1ZR-FE) на над 180 хил. км изпищя с грешка за бобината на втори цилиндър - P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction.

На следващия ден сменихме 4-те свещи с нови Denso, понеже колата беше все още със заводските... bash.gif 4 дена и 100 км по-късно компюътърът се обади отново със същата грешка. Ясно е, че следващият логически компонент за смяна е бобината.

Въпросът е дали е възможно да не прави добър контакт и евентуално едно почистване на контактите на бобината и запалителните кабели да помогне? Няма никакви признаци за загуба на мощност, работа на 3 цилиндъра и т.н. Дори според баща ми след смяната на свещите работата на двигателя се е подобрила (примерно при потегляне на светофар е трябвало да се подаде повече газ, за да "отлепи").

Не ме разбирайте като мизерник, който се опитва да се хване като удавник за сламка и да не смени бобината, просто ми е интересно технически как стоят нещата. Нямам омметър и необходимите уреди, за да направя детайлна диагностика, ще е интересно, ако някой е пинал по този път.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 27 Апр 2023 20:58
от BOz
Сменяш бобината с тази от съседния цилиндър. Ако грешката се премести, не го мисли повече и сменяй.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 27 Апр 2023 21:37
от mapamop
Огледай си и буксите на бобината. Зъбчето за закопчаването е важно, виж да не е недозакопчана. Ако са напълно здрави пробвай да им почистиш конекторите. Ако и това не помогне - въртиш със съседната бобина, гледаш дали ще се измести грешката. Според зависи от резултата - мисля че Akima продава съвместими бобини втора употреба в раздела за продажбите на форума, или 140 лева за нова "Denso", 70-80 леа за Magneti Marelli. За съжаление не са безсмъртни, въпреки че са с доста дълъг живот.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 28 Апр 2023 17:39
от beefeater
Благодаря за съветите, ще пробваме първо с почистване на контактите, може да сложа и малко диелектрична грес.

Дано само тази бобина да е дала фира. Моята кола е със същия двигател и сменях свещи на 160хил.км, като скоро наближавам 250хил.км и ще ги сменям пак. Не че бобините ще са безсмъртни, но със сигурност амортизацията е по-малка с правилни и навременно сменени свещи.

Както и да е. Ще споделя крайния резултат след поне месец.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 28 Апр 2023 18:43
от mapamop
beefeater написа: 28 Апр 2023 17:39 почистване на контактите
като "духаш" със контактен спрей конекторите, или извади гумените уплътнители, или се подсигури контактния спрей да не стига до тях - намокриш ли ги със контактния спрей стават три пъти по-големи и тоя конектор няма вкарване, без да скъсаш уплътнителя. Ако все пак успееш да ги претрепеш ми драсни едно лично да ти потърся в гаража да смениш. Не ме питай откъде го знам това, че се раздуват и колко големи стават tooth.gif

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 20 Май 2023 21:40
от beefeater
Почистихме внимателно конекторите и разменихме бобините на втори и трети цилиндър. Още на следващия ден грешката се премести на третия цилиндър.
Сменихме проблемната бобина с нова на Hella (80 лв) и 3 седмици и 700 км по-късно бащата не се е оплакал. :cheers:

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 21 Май 2023 12:20
от Akima
Не разчитайте много на Hella и подобните в този ценови клас - опитът показва, че само при големи късметлии изкарват над година.
Ако автомобилът има ГИ късметът намалява драстично заради температурното натоварване на цил.глава.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 21 Май 2023 12:43
от gena_bs
Тази марка май стана по-зле от останалите опаковчици? Или греша?
Едно време бяха водещи в осветлението за автомобили, сега марката се вижда на всякакви електрически и електронни модули.
Да не са фалирали и само да държат запазената марка като AEG, AKAI и подобните им бивши гиганти?

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 21 Май 2023 14:23
от beefeater
И аз съм скептично настроен към по-евтините алтернативи като Hella (made in China), но крайното решение си го взима собственикът. Кара се на бензин, ще видим колко ще издържи. Ако сдаде багажа, ще споделя :)
Иначе аз съм все още с оригиналните бобини на почти 250 хил. км, от които 90 на газ, което е доказателство за качеството на оригинала.

А доколкото знам, Hella си е все още немска собственост със сериозен принос към автоиндустрията в Германия, но са си изнесли голяма част от производството в Китай. Ползвал съм H11 крушки, същото незадоволително качество като Osram или Philips.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 21 Май 2023 15:24
от gena_bs
С Hella всичко е ясно: Faurecia > Forvia Group > Stellantis!
До което се докопат жабарите му разказват играта!
https://www.faurecia.com/en/newsroom/fa ... %20for%20c.
https://en.wikipedia.org/wiki/Faurecia
https://www.forvia.com/
До къде ни доведе EU - https://www.stellantis.com/en (PSA, Chrysler, Fiat, язък за Opel) едва ли не са водещите в автомобилния свят!

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина

Публикувано на: 21 Май 2023 19:40
от ivanhromek
beefeater написа: 21 Май 2023 14:23 И аз съм скептично настроен към по-евтините алтернативи като Hella (made in China), но крайното решение си го взима собственикът. Кара се на
Имам негативен опит с Hella. Osram или Sonepar (мисля че е чешка марка) е по-добре.