Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Monster
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 80 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Monster » 19 Апр 2023 07:44

Така и така ще копаеш да вкарваш кабел (или ще решиш да го свържеш по въздуха), аз бих пуснал направо трифазен кабел, в случай, че все пак размислиш в бъдеще и ти се прииска по-бързо зареждане. Това при условие, че избата има трифазна партида. Дори да няма, смяната от монофазна към трифазна партида би трябвало да не е толкова трудна процедура в енерго дружеството.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Krachunov » 19 Апр 2023 08:36

Monster написа: 19 Апр 2023 07:44 Дори да няма, смяната от монофазна към трифазна партида би трябвало да не е толкова трудна процедура в енерго дружеството.
Както писах по - рано. Трудна, не. Но досадна и продължителна. Поне за ЧЕЗ отнема 4-6 месеца, като не е да правят нещо съществено. Просто за всяко тъпо документче срока е месец и/или повече според зависи и винаги го издават в края на срока. След което следва нов тъп документ който пак чакаш. Да кажеш че са държавни структури и да оправдават съществуването си - не. guns.gif

Аватар
Filbor
Мнения: 1051
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Filbor » 19 Апр 2023 10:34

Миналата седмица бях направил запитване за оферта за 11 кВ зарядна станция плюс монтиране на табло с бушони и два контакта шуко допълнително.
Вчера получих информация за цената:
Прикачени файлове
Цена зарядна станция.JPG
Цена зарядна станция.JPG (34.13 KiB) Преглеждано 1384 пъти
Спецификация Зарядна Станция.PNG
Спецификация Зарядна Станция.PNG (134.77 KiB) Преглеждано 1384 пъти
Подробна Цена на материали и монтаж.JPG
Подробна Цена на материали и монтаж.JPG (206.88 KiB) Преглеждано 1384 пъти
Обобщена Цена на материали и монтаж.JPG
Обобщена Цена на материали и монтаж.JPG (39.3 KiB) Преглеждано 1384 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от biro » 19 Апр 2023 12:47

Голямо табло са ти предвидили. 12 модулно ще ти свърши работа.
В моите гаражи сам си правя инсталацията в свободното време. Материалите ми струваха 550лв: СВТ кабел 32метра 3х4мм2, 15метра 3х2.5мм2, 10метра 2х1мм2, 7 АП, табло, 7 лед линейни осветителни тела, 6 довйни контакта, 10 разпределителни кутии, 2 ключа за лампи.

Изображение
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 19 Апр 2023 13:05

Monster написа: 19 Апр 2023 07:44 аз бих пуснал направо трифазен кабел, в случай, че все пак размислиш в бъдеще и ти се прииска по-бързо зареждане.
Звучи съблазнително, но вероятно няма да стане. Инсталацията е доста стара (може и да е по-хубава от новите), но в избата е тотално занемарена и не искам да поемам излишни рискове, както и преустройства на разпределителното табло. Ако всички съседи решат, това е друга бира. :cheers: Като гарнитура - ненавиждам бюрокрацията в каквато и да е форма, а при тези описания, няма и да припаря до ЕВН. Всъщност аз мога да си прекарам по-корав кабел за трифазен ток. Какъв трябва да е: СВТ 3 х 4 мм2 или 4 х 4 мм2? Ако пък реша да остана на монофазен, какъв трябва да е (и за вариант въздушна връзка), защото има да се копае мноооого бетон, че има по пътя и една смокиня... tooth.gif

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от biro » 19 Апр 2023 13:34

За трифазен ток се пускат 5 жила ако има заземяване или 4 жила ако няма. Дебелината на кабела си я предценяваш според нуждите, 4мм2 може да е малко ако планираш зарядна станция. За контакт, в който ще включваш прахосмукачка, ъглошлайф, компресор може и 2.5мм2
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Filbor
Мнения: 1051
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Filbor » 19 Апр 2023 13:41

Таблици за допустимо токово натоварване в зависимост от сечението и типа на проводника:
Прикачени файлове
Dopustimo_tokovo_natovarvane_tables.pdf
(1.31 MiB) Свалено 86 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 19 Апр 2023 13:59

Благодаря, Биро... :cheers: Възстановявам си знанията по електротехника. И в тази насока, ако пусна само троен кабел до гаража без перспектива за зарядна станция, какви биха били минималните изисквания при непретенциозен автомобил плъг ин хибрид или електричка: 3 х 2,5 или 3 х 4 мм2? Кое би било достатъчно, ясно е, че нагоре няма граница?
P.S. Хубава табличка, но трябва да се върна точно 50 години назад... tooth.gif

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от biro » 19 Апр 2023 14:16

Каква е идеята на троен кабел? Монофазно захранване със заземяване?
Не знам с каква мощност се зарежда плъгин хибрида. За електричка монофазна зарядна станция май е 7.4kW (32А) - в този случай сложи 6 мм2 за по-сигурно.
Всъщност по-запознатите със зарядни станции да обяснят каква максимална мощност са. Има ли модели с повече от 7.4kW монофазно захранване?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 19 Апр 2023 14:26

Мерси. Троен кабел със заземяване, най-елементарното захранване като минимум! Това ми е достатъчно на първо време. Имам добър приятел електричар, но още не искам да го занимавам. Трупам само инфо за себе си...

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Krachunov » 19 Апр 2023 14:37

ufer написа: 19 Апр 2023 13:05 може и да е по-хубава от новите)
Не е. И да е била. Вече не е!
ufer написа: 19 Апр 2023 13:05 но в избата е тотално занемарена и не искам да поемам излишни рискове, както и преустройства на разпределителното табло
Ти и с една фаза може да си направиш мизерии. Три фази не значи по - опасно.
Относно сечението вече са ти отговорили. Освен кабела съществен е и въпроса със предпазителите.
Много грубо и лаишки казано: 2.5 квадрата кабел е предостатъчен за всичко което може да включиш в контакт - шуко. Ако не се бъркам всякакви такива са до 16А.

Разликата в цената дали ще е с 3 -4 или 5 жила, според мен е пренебрежима и в този ред, бих пуснал 5. И според различните варианти ползваш броя нужни жила.
Лично аз ако опъвам кабел с подобна идея до мазе, под 6 квадрата няма да е. Вътре как ще го разпределяш все двеста, но до таблото да има стабилен кабел.Пък и зависи енергото колко може да ти пусне, 6 може и да са малко.

Гледам
Filbor написа: 19 Апр 2023 10:34 Вчера получих информация за цената:
Пише гуфре. Това което бих проверил е дали е горимо (или както в магазините обясняват - не поддържащо горене, което е все двеста - паля го или гори или не.)

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 19 Апр 2023 14:50

Мерси, продължавам да трупам знания. Имам представа какво е трифазен ток, както и че качествените машини и съоръжения са предимно на 3 фази, като имат и изпълнения на 1 фаза (220V). Лошото е, че имам много спирачки: копаене на бетон, занемарена инсталация в избата, като капак някои съседи дори искат да събарят сградата и да строим нова... tooth.gif Не е проблем да купя 5-жилен кабел 6 мм2. Проблемът е захранването от сградата, както и някои "дреболии"... :D

Mcl
Мнения: 659
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Mcl » 19 Апр 2023 16:53

Е тук вече уцели десетката, зависи какво сечение ти е захранващия кабел. Ако той е с по малко сечение, не ти трябва да пускаш друг кабел с по голямо сечение. Доколкото си спомням от електромер до главното табло, в апартамент по стандарт се пускаха 6 мм² меден кабел. Което е достатъчно за 9 kw натоварване.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
Monster
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 80 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Monster » 19 Апр 2023 17:00

biro написа: 19 Апр 2023 14:16 Всъщност по-запознатите със зарядни станции да обяснят каква максимална мощност са. Има ли модели с повече от 7.4kW монофазно захранване?
Монофазно мисля, че максимума е 32А, което е около 7.4 kW. От контакт Шуко мисля, че максимума е 16А, което съответно е към 3.7 kW. Максимумът на зареждане на Rav4 PHEV е около 7 kW, което важи и за доста модели чисти електрички. Преобладаващо чистите електрички мисля, че са ограничени до 11 kW, за което вече си трябва трифазен ток. Има и няколко изключения, които позволяват зареждане с 22 kW, но тук вече влизаме и в по-скъпата партида, когато говорим за домашно зареждане (едва ли има много хора, които зареждат на такава скорост вкъщи).

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 19 Апр 2023 17:58

Mcl написа: 19 Апр 2023 16:53десетката
Да, трудна задача... най-удобно е да взема захранване от кухнята или терасата. Ако случайно е 4 мм2 ще е голям късмет, 6-ца е малко вероятно, блокът е строен 1962... Ако обаче там е 2,5 мм2, тогава ще стане интересно... :D С две думи ще се наложи минималистично изпълнение, както и правилен избор на автомобил... rolleyes.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта