Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1051
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Filbor » 14 Апр 2023 18:20

Corolla_E12_hs написа: 02 Мар 2023 12:17 Имаш ли зарядна станция в гаража и колко ти струваше тя + инсталацията? Трифазен ток?
В края на миналата година си купих подземен гараж в София. Има ключ с осветление и използва общ ток. Той няма собствена партида за ток. В началото на февруари започнах процедурата за Извършване на проучване за присъединяване на 15kW. Понеже имам електронен подпис и процедурата я извърших без да ходя в Центъра за обслужване на клиенти. Искаха два вида документи: Документ за собственост и Документ за наличието на законно построен обект. Аз и на двете прикачих едно и също: копие от нотариалния акт. Друго, което се чудех и след проучване попълних е, че попадам в 3-та категория по осигуреност на електроснабдяването. Платих си по електронен път: 97.08 лв: Обещан срок за изпълнение 14 дни. Няколко дни по-късно ми звънна служител от ЕРМ Запад и ме попита за ключовете за входа и ел. таблото. Казах му, че не живея на този адрес и нямам достъп до там. Дори не знаех колко входа има този блок. За щастие преди това се бях запознал с човек от блока, който ми каза, че ще ми съдейства. Така се обадих на този собственик. И той ми каза, как така искат ключ след като би трябвало те да си имат. Звъннах пак на служителя от ЕРМ Запад и той изпъшка как и къде трябвало да търси този ключ, но все пак ще се опита да го намери. Скоро той пак се обади и каза че, бил намерил ключовете и утре щял да ходи на проверка. Викам си ур-а-а-а. Обаждам му се след два дни да го питам дали е успял вчера. Каза, че са му дали ключове от грешен адрес и не е успял. Викам си "гадост". Но днес имат работа в моя квартал и ако мога да осигуря ключове. Предишните дни правих проучване колко входа има блока и дали имам достъп през общия подземния гараж до тях. Така разбрах, че имам достъп до входа, който е по-близък до моя гараж. На помещението с ел. таблата имаше някакъв номер и бях решил, че е телефонен номер на човека, който има ключове и проверява електромерите. Реших да се обадя. От другата страна вдигнаха и измънкаха нещо. После ги попитах за ключа за ел. таблото. Тогава ми казаха, че не се занимават с ел. табла, а с канцеларски материали: пак греда. Тогава звъннах на собственика от блока. Той искаше да знае кога точно ще минат. Говорих пак със служителя и исках да знам кога може, а той каза, когато ние кажем. След това пак се обадих на собственика и му казах дали е удобно между 10-11 и каза ОК. После пак звъннах на служителя и му казах между 10-11 и малко преди да дойда той ще звънне. Като звънна се приготвих и отидох пред входа. Когато се появи звъннах на собственика и той се появи с ключовете: алелуя влезнахме. Казах им, че съм се опитал да звънна на номера от вратата на помещението с ел. таблото, а те ми казаха, че това не е тел. номер, а абонатен номер. Ха-ха-ха "Майтап бе Уили", а аз звънях и се оказа реален номер. Служителят снима и видя, че има място. Благодарих на собственика и чао, чао. После питах служителя дали може 15 кВ трифазен, защото за това съм кандидатствал. А той отговори, че трябва да проучи дали има възможност за такава мощност и после пита "Ама за какво ти е трифазен?" Казах, че имам електрически автомобил и да си го зареждам. Той отговори, че ги е проучвал, но не ставали още, например в сравнение с дизела... А аз като чух дизел и тотално изключих и не знам какво каза. Само му отговорих, че не съм я взел, че да съм на далавера. И така чао чао и ме гледаше вече с по-други очи. На другия ден преди края на работния ден петък получих известие, че има резултат от проучването. Като влизам с електрония подпис всеки път иска двойна проверка с изпращане на СМС, но сега нещо стана и натиснах бутона няколко пъти, а то прати няколко СМС с кодове. В крайна сметка не уцелих верния код няколко пъти и ми блокира потребителското име и ми изписа да отида в център за обслужване на клиенти. Така не разбрах решението. В понеделник на обяд отидох до офиса им за обслужване на клиенти, а там 10-тина души преди мен. Изчаках 40-тина минути и накрая дойде моя ред. Служителката не успя да ми отключи потребитеското име – поредна греда. Но поне разбрах, че съм одобрен и каза, че в 99% се одобряват. Откакто подадох заявлението бяха минали 14 дни: браво.
Преди да отида до центъра за обслужване на клиенти си бях взел копие от нотариален акт и си бях попълнил заявлението за следвашата стъпка: Искане за сключване на договор за присъединяване:
https://electrohold.bg/documents/4427/% ... jzUomb.pdf

Срок на изпълнение 30 дни. След две седмици им се обадих да питам до къде са стигнали и още не бяха готови. Тогава ги питах и за електронния подпис и ми казах, че съм ходил в центъра за обслужване на клиенти и не ми помогнаха. Казаха ми, че ще се обадят на някой човек от поддръжката и ще бъде готово скоро. И наистина скоро имах достъп до потребителското си име с електронен подпис, но вече не ми трябваше, защото бях започнал не-електронната процедура. След още една седмица ми се обадиха да отида в център за обслужване на клиенти за сключване на договор. И си казах ур-а-а-а значи е готово и имам и елетромер само за 3 седмици и се чудех как не са ми поискали този път ключ за достъп до входа и кога ще си платя за до 15кВ.
Отидох на следващия ден и се оказа, че чак сега се сключва Договор за присъединяване на обекти на клиенти към ел. мрежата ЕРМ Запад. И пак започва да тече нов срок от 30 дни за издаване на партида и монтиране на електромер. Направиха ми фактура и си платих 696 лв за мощност от 7 до 15 кВ. Изчаках 3 седмици и им се обадих и изведнъж казаха, че било готово. Мисля си, като е готово защо не ми се обадиха. Попитах ги „Ама електромер има ли?“ Ами не още, но трябва да отида до центъра за обслужване на клиенти да попълня заявление.
Отивам на следващия ден към 14 и нещо и ур-а-а, никой не чака на опашка, а аз ще съм следващия. Сядам и ми дават заявление да попълвам. Питат: аз ли съм само собственика, носиш ли копие от нотариален акт. Ама нали съм ви го давал пак ли трябва? За щастие го намери в системата им и си го изпринтиха. Питат има ли изходящи кабели за връзка между електромера и гаража? Казах не още. Пита за точния ми телефонен номер, защото май липсвала една цифра. Аз си мисля заради това ли не ми се обадиха, че е готово, иначе по-предишния път ми се обаждаха. Дадоха ми абонатен номер. Срок на слагане на електромера е 7 дена. Казаха ми, че когато ми сложат кабели да отида пак при тях, да подам отново заявление, за да се свържат с бушоните към електромера и да го пломбират. Тръгнах си и скоро звъни номер, не го чух добре и докато вдигна, той престана да звъни. Обикновенно не връщам обаждания на непознат номер, но сега го направих и бинго служител от ЕРМ Запад. Каза че са получили заявка за слагане на електромер и искат да минат преди Великден. Казах има още на следвашия ден да минат сутринта. Той попита „Има ли място къде да се сложи електромера?“ Казах му има. Отново странен въпрос: нали първия служител направи снимки и има данни, защо ме питат мен дали има място. Той отговори, че негов колега сутринта ще се свърже с мен. ОК.На другия ден по-точно вчера става вече 11 и никой още не ми беше звънял. Тогава звъннах аз и служителят: Ама не се ли е обаждал и чакай малко. Затваряме и след малко другия ми звъни, че след 10 минути ще е на обекта. Приготвям се и отивам. Звънка и пита кой вход. Казах му и хоп идва. Питам го имаш ли ключове. Каза, че има, а аз стискам палци да са верните и ур-а-а-а правилните ключове. Влезнахме сложи електромера и подписах протокол. Най-после тази мъка свърши от 6-ти февруари до 13-ти април.
________
Скоро ще започна и процедура и стъпки за изграждане и на зарядна станция: 11 кВ
Последно промяна от Akima на 14 Апр 2023 20:31, променено общо 1 път.
Причина: Преместена тема на ВИДНО място.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от biro » 14 Апр 2023 20:47

Кабел има ли как да прокараш между гаража и таблото? Това май се прави по време ня строежа. Аз исках на моите подземни гаражи строителя да пусне кабел. След като взех разрешително за ползване, започнах процедурата с енергото и ми отне 2 месеца да монтират електромер.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от zi_zi_top » 14 Апр 2023 21:40

Трябва да си много навит ентусиаст, за да имаш EV в България. Респект!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Filbor
Мнения: 1051
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Filbor » 14 Апр 2023 22:32

biro написа: 14 Апр 2023 20:47 Кабел има ли как да прокараш между гаража и таблото?
Този блок не е нов. Може би е примерно на около 15-тина години. Когато влезнах за първи път в стаята с ел. таблата видях, че през една PVC тръба кабелите слизат надолу. Значи на теория и моя кабел от там ще мине. После долу попадат и излизат от тавана на територията на гараж, който собственикът си е заградил с итонги. Те не са сложени до тавана и има една педя отгоре пространство. Може и да може да се изтегли кабела оттам без да е нужно да търся този собственик. Когато това стане после до моя гараж е лесно. Има си един отворен канал или шина, на който е сложен кабела, който захранва мотора за отваряне/затваряне на общата врата на подземния гараж. Моят кабел ще бъде сложен и той там. А моя гараж е почти срещу общата входна порта. Като разстоянието от моето място до електромера е около 30-40 метра.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от biro » 14 Апр 2023 22:37

Е щом е стар строеж и има стая с ел табла значи всичко е наред. От известно време енергото изисква ел таблото да е точно на границата на имота и нито сантиметър по-навътре.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
mfandakov
Мнения: 3355
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от mfandakov » 15 Апр 2023 07:46

И при мен преди време за един обект подобно " търчане" накрая всичко е готово.....пускам обекта натоварвам мрежата и техният бушон пада,айде още 10 дена обикаляне и доплащане .Автоматичен прекъсвач трифазен 10А.
worthy.gif

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Krachunov » 15 Апр 2023 22:04

offtopic.gif
► Виж съдържание

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2023 09:38

От доста време започнах да контактувам с тези структури само по електронен път. Така знам какво точно има в тяхната система и не могат да ме въртят 'на шиш' по документална причина. Виж по техническа - там няма оправия...
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 80 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от Monster » 16 Апр 2023 11:55

На мен единият офис на Електрохолд ми е горе-долу напът за работа и минавам оттам като трябва да върша такива процедури за ново присъединяване. Ако се отиде през деня обикновено няма големи опашки, а и опашките са от модерните - теглиш си номерче и си чакаш реда удобно седнал на диванче. Е, ако отидеш сутрин малко преди началото на работния им ден (допускал съм и тази грешка), се образуват често опашки от старата школа - без билети и със скандали кой преди кого бил. От друга страна пък като се замисля така се дава възможност за всеки да получи каквото търси. Ако ти липсва да се поскараш с някого - отиваш сутрин рано, иначе през деня, но не в края на работния ден. wink.gif

Относно моя опит с партидата за гараж, стъпките бяха горе долу следните:
- И аз имах някакъв ток, който беше към общите части, но не ме устройваше, понеже не беше по битова тарифа (водеше се на фирма и трябваше да плащам на един съсед по сложен от мен контролен електромер).
- Отидох до ЧЕЗ да искам проучване за партида на трифазен ток до 15 kW (и аз не живея в блока, но имам нотариален акт за гаража, което улесни процедурата).
- В сравнително кратък срок ми върнаха отговор, че могат да ми пуснат искания ток и трябваше да ходя пак до офиса им да подписвам заявление за нова партида и договор към тях.
- Докато ги чаках (отне няколко месеца), си викнах електротехника, който си ползвам за инсталациите на гаража и пуснахме с него един "чакащ" кабел за трифазен ток, който стига от таблото с електромерите на блока до моя гараж. Идеята беше като дойдат от ЧЕЗ да сложат новия електромер, директно да го свържат с чакащия кабел, а не да трябва да ги викам и чакам пак.
- След като (най-после) дойдоха техниците от ЧЕЗ, намериха място (за щастие без нужда от преправяне) в таблото за още един трифазен електромер и го свързаха с "чакащия" кабел.
- Накрая викнах отново моя си електротехник, който преправи тоците в гаража, слагайки малко табълце с бушони в гаража, ползвайки тока от новия кабел. За зареждане на колата сложихме един 32А трифазен контакт, към който се свързва мобилната ми AC зарядна станция. Тя е с максимална мощност на зареждане до 22 kW, но реално колата ми е ограничена до 7 kW и няма опасност да дръпна повече от предоставените от ЧЕЗ 15 kW. Повечето електрички имат ограничение за AC зареждане до 11 kW с малки изключения като Zoe и някои от Tesla моделите, които могат да зареждат до 22 kW. Ако някога трябва да зареждам такава кола в гаража имам опция да намаля ампеража от зарядната станция, така че да не превиша 15 kW границата.
zi_zi_top написа: 14 Апр 2023 21:40 Трябва да си много навит ентусиаст, за да имаш EV в България. Респект!
Не мисля, че важи само за България, а и дори смятам че в България някои проблеми, които ги има на запад, все още не са стигнали до тук. В общия случай има достатъчна мощност за гаражите на всички ентусиасти у нас. По платените DC зарядни май също все още няма опашки, каквито чат-пат се получават в други страни. Последното по-скоро може Filbor да го потвърди/отрече, макар че веднъж бях чел една негова история, как е трябвало да чака някакво BMW да зареди колата си, та явно и това се случва. В момента, в който броят на ентусиастите започне да се увеличава у нас, моите очаквания са, че нещата ще започнат леко по леко да загрубяват, като най-неприятното са потенциални опашки на публичните зарядни. Едно е да знаеш, че ще спреш за 20-30 минути да заредиш ток на дълъг път. Друго е да се окаже, че станцията е заета и трябва да чакаш N на брой хора преди теб да заредят, удължавайки си пътуването с още няколко по 30-40 минути.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 16 Апр 2023 15:05

Преди да започна подобни стъпки, имам да проучвам няколко неща:
1. Имам външен гараж (80% метален плюс 2 тухлени стени).
2. Кооперацията (стара 1962) е на 10, респ. 20 м от него.
3. Две възможности за захранване: въздушен път от контакта на терасата или подземно положен кабел от избата - 20 м.
Ако някой има някакви първоначални идеи и предложения, моля да сподели.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2023 15:18

Въздушен май няма да стане... За гараж не съм ходил лично, та препредавам думите на баща ми, дето се опита да се сбори (ама недочува, старата генерация е, и не му се дават пари :) )...
Единият му гараж е тухлен, АКТ16, дори имаше и проект за електричество и вода. При строежа изпълни проекта с табло и т.н., но не и присъединяването към ЕОН. Защото ЕОН чакаха АКТ 15 май (или нещо подобно), а баща ми не натисна да си го изкара навреме. Пък и си бе пуснал времянка от другия гараж...
Накрая го натиснах да си приключи формалностите, защото времето тече, парите са дадени, постройката е построена, завършена, ползва се, а няма никакво документално потвърждение...
Речено - сторено - получиха се АКТ 15 и 16.. Обаче Енергото каза 'ааа, не правилата се измениха, трябва да платите 1500лв за нов проект и формалности, и трябва сами да прокопаете и положите кабел около 30м от трафопоста до гаража... Въздушен не можело, защото център на града и т.н.. Което отказа баща ми - той ток си има в имота, макар и взет от друг имот :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 16 Апр 2023 15:27

За въздушния и аз така предполагах, но от избата с подсилване би трябвало да е възможно, а копаенето е ясно - от мен. Но гаражът е правен през 70-те, има одобрен проект, плащам му данък, но тогава нямаше актове за гаражи...

Аватар
BOz
Мнения: 4287
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 102 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от BOz » 18 Апр 2023 10:58

Много полезна тема, от която си взех доста неща. За който опит благодаря за споделянето.

п.п. Като собственик на апартамент и гараж в блок, едно от гадните неща е да има собственици на гаражи, които не живеят в блока. Като общи примери, това да дойдат да чистят пространства, да се включат в общата поддръжка на пространството, та дори и пари да се събират за нужни ремонти, никога не можеш тези хора да ги накараш да свършат или дадат нещо. Общо взето са ползватели на гаража като такъв, а всичко останало все едно идва "подарък" и даденост. Чак не мога да повярвам как изпадам в разправии с индивиди, които като им искам 5 лв. за нещо си, стигаме до разправа.
До този момент само един човек каквото е искано от него, директно е дал/направил. Всичко останало е със страшна клизма. mellow.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от ufer » 18 Апр 2023 11:03

Това за мен не се отнася... Аз имам смокиня в двора и съм единственият, който събира шумата наесен, иначе някои си берат смокинки... :D

Аватар
BOz
Мнения: 4287
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 102 пъти

Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция

Мнение от BOz » 18 Апр 2023 11:06

ufer написа: 18 Апр 2023 11:03 Това за мен не се отнася...
Лично аз не съм написал нещо за към теб или за който и да е от тази тема. Вярвам в доброто в хората, но моя опит в тази сфера показва друго. Пожелавам си да дойдеш и ти да си купиш гараж в блока ми, поне да вземеш мястото на такива, които не заслужават. tooth.gif :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта