Досадно виене отзад дясно Рав 4 ХА30 2012
Публикувано на: 24 Мар 2023 21:38
Дойде момента да започна да питам за конкретен проблем.............за Тойота (нещо, което не съм вярвал, че ще правя)!!!
Проблема - след 60 км/ч се чува едно досадно виене от типа, като "Ву Ву Ву" (копирах от питане на колега по подобен проблем), отзад в дясно на колата с увеличаване на скоростта честотатат се засилва на това виене.
Сменил съм още при покупката всички трансмисионни масла в Тойота - ск.кутия,раздатка, диф - заедно с пробките, виенете беше и преди това и след това - без промяна.Питах техника видял ли е някъде по тези течности стружки - кза, че не е.
При скорост 60-70км/ч и зигзагообразно движение на колата по пътното платно при ляв завой шума се чува осезаемо отдясно отзад, при десен завой - изчезва.Виенето ги има и при движение направо. Отидох на майстор с моя диагноза , а именно десен лагер, смени оригинален лагер на NSK made in Japan видимо без никакви поражения, без затягане и т.н. и сложихме на GSP - никаква промяна............
при повдигане на крик и двете колела се въртят трудно на ръка (едното е във въздуха, другата е на земята, не е повдигната цялата задница) - това нормално ли е да е така?
В понеделник ще се качва на подемник и уж "гуру" в областта ще я слуша, аз обаче искам ако мога да натрупам малко инфо за да се ориентирам на кое да наблегна при прегледа:
1.вътрешно дясно каре към диференциал
2.лагери на диференциала
3.Висящ лагер
4.Лагер на лявото колело (четох тук във форума, при един колега, че точно така си е решил проблема)
5. спирачен диск - сутрин при първо / второ натискане на спирачката за да намаля се чува едно, като опиране на накладките точно отзад отдясно ( не обърнах внимание дали задния диск има ръб?), насочиха ме и към челюсти спирачни за ръчната спирачка, ако опирали, но пък не е логично защото този шум се чува и при шофиране направо и при ляв завой, сосбено ако завоя е по-остър (тоест колата се накланя по-силно).
При всички положения ще се вади полуоската - тайно се надявам трипода на вътрешното каре да се е разбил, но може да е всичко друго.Ако се окажат лагери на диф, дали има такива лагери или трябва да търся друг диф?
Пределено ясно ми е, че така с писане диагноза не може да се даде, но ако може някой поне да ме насочи какво да се гледа ще съм благодарен.
Колата е РАВ4 2012 бензин , ръчна 6 степенна кутия.
P.S.Безкрайно глупав въпрос, но съм длъжен да питам - по принцип 4х4 въобще не ми е нужно, колата ми харесва и мисля да я карам дългосрочно (с изключение на няколкото минуси, като цяло за модела, споделени в друга тема) - ако реша теоретично да махна задните полуоски, диференциал, кардан и всичко свързано със задвижването на задния мост възможно ли е и ще светне ли таблото, като коледна елха? При палене на таблото ми изписва Initial check AWD - ОК (или нещо от сорта), да си мисля, че има и някакво управление с контролер, който ще си търси зададените параметри и ако не ги "намери" ще набие разни грешки и по този начин трансформацията само на предно да се окаже невъзможна?
Проблема - след 60 км/ч се чува едно досадно виене от типа, като "Ву Ву Ву" (копирах от питане на колега по подобен проблем), отзад в дясно на колата с увеличаване на скоростта честотатат се засилва на това виене.
Сменил съм още при покупката всички трансмисионни масла в Тойота - ск.кутия,раздатка, диф - заедно с пробките, виенете беше и преди това и след това - без промяна.Питах техника видял ли е някъде по тези течности стружки - кза, че не е.
При скорост 60-70км/ч и зигзагообразно движение на колата по пътното платно при ляв завой шума се чува осезаемо отдясно отзад, при десен завой - изчезва.Виенето ги има и при движение направо. Отидох на майстор с моя диагноза , а именно десен лагер, смени оригинален лагер на NSK made in Japan видимо без никакви поражения, без затягане и т.н. и сложихме на GSP - никаква промяна............
при повдигане на крик и двете колела се въртят трудно на ръка (едното е във въздуха, другата е на земята, не е повдигната цялата задница) - това нормално ли е да е така?
В понеделник ще се качва на подемник и уж "гуру" в областта ще я слуша, аз обаче искам ако мога да натрупам малко инфо за да се ориентирам на кое да наблегна при прегледа:
1.вътрешно дясно каре към диференциал
2.лагери на диференциала
3.Висящ лагер
4.Лагер на лявото колело (четох тук във форума, при един колега, че точно така си е решил проблема)
5. спирачен диск - сутрин при първо / второ натискане на спирачката за да намаля се чува едно, като опиране на накладките точно отзад отдясно ( не обърнах внимание дали задния диск има ръб?), насочиха ме и към челюсти спирачни за ръчната спирачка, ако опирали, но пък не е логично защото този шум се чува и при шофиране направо и при ляв завой, сосбено ако завоя е по-остър (тоест колата се накланя по-силно).
При всички положения ще се вади полуоската - тайно се надявам трипода на вътрешното каре да се е разбил, но може да е всичко друго.Ако се окажат лагери на диф, дали има такива лагери или трябва да търся друг диф?
Пределено ясно ми е, че така с писане диагноза не може да се даде, но ако може някой поне да ме насочи какво да се гледа ще съм благодарен.
Колата е РАВ4 2012 бензин , ръчна 6 степенна кутия.
P.S.Безкрайно глупав въпрос, но съм длъжен да питам - по принцип 4х4 въобще не ми е нужно, колата ми харесва и мисля да я карам дългосрочно (с изключение на няколкото минуси, като цяло за модела, споделени в друга тема) - ако реша теоретично да махна задните полуоски, диференциал, кардан и всичко свързано със задвижването на задния мост възможно ли е и ще светне ли таблото, като коледна елха? При палене на таблото ми изписва Initial check AWD - ОК (или нещо от сорта), да си мисля, че има и някакво управление с контролер, който ще си търси зададените параметри и ако не ги "намери" ще набие разни грешки и по този начин трансформацията само на предно да се окаже невъзможна?