Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от dpp » 11 Фев 2023 18:09

Здравейте. Новоптитежател съм на една Королка 2007г. Днес реших да я пробвам на студено, че идната седмица ще ходя на ски. Не запали... Колата я тествахме в Тойота и няма почти никакви отклонения на дюзи, предполагам и за подгревните, защото не ми казаха нищо..единствен проблем, леко не дозатваря EGR. Дюзите са 0, 0.1, 0.2, 0..без безпроблемни. Това което се слупва е, че припалва и угасва. Три пъти опитах и накрая подадох газ а педала и задържа, заработи. Съответно пропрепуши на нафта..По четене тук, разбирам, че може да връща налягане или шрез горивния или клапан за високото. Но на диагностиката нищо не ми казаха...До колкото разбирам, има помпичка на тия модели за подкачване, но не знам къде е..Да опитам да подкача и ъогава да запаля?
Последно промяна от Akima на 28 Фев 2023 17:27, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от iovkito » 11 Фев 2023 18:41

Смени си scv клапана.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 11 Фев 2023 18:52

А може ли да се тества преди това? Чета и за други възможни проблемни места. Вярно , беше минус 9 сутринта ама..

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от iovkito » 11 Фев 2023 19:22

Може. Слагаш работещ и пробваш рано сутрин дали пали.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 11 Фев 2023 19:34

Ся остава и да намеря съфорумец от Бургас, че да тествам...:)

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от iovkito » 11 Фев 2023 21:39

Може да се нагрее само клапана, ако запали, от него е.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 12 Фев 2023 07:34

iovkito написа: 11 Фев 2023 21:39 Може да се нагрее само клапана, ако запали, от него е.
Топла вода? Трябва да го видя къде е...

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от mapamop » 12 Фев 2023 07:39

Japan-parts.eu с номер на рама. Ще го видиш на схемата от каталога каква му е формата и къде се намира. Винаги е на корпуса на горивната помпа, и там няма бог знае колко букси. Заливаш го с вряла вод от бойлера и пробваш да запалиш.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 12 Фев 2023 08:36

mapamop написа: 12 Фев 2023 07:39 Japan-parts.eu с номер на рама. Ще го видиш на схемата от каталога каква му е формата и къде се намира. Винаги е на корпуса на горивната помпа, и там няма бог знае колко букси. Заливаш го с вряла вод от бойлера и пробваш да запалиш.
Излях му половин литър гореща вода и опитах. Пак не пали. Запали с напомпване на газ педала.. Прави ми впечатление, че бавно подгрява . Бавно изгасва лампата за подгревните свещи. На Хюндая и на мерцедеса мк изгасват за 2 3 сек..Да не се окажат все пак ТЕ. Ще питам там дето ми я тестваха...може би на диагностика не може да се тестват, а и колата все пак е на 200к км...

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от mapamop » 12 Фев 2023 08:53

dpp написа: 12 Фев 2023 08:36 може би на диагностика не може да се тестват
Доколкото знам няма как да се тестват по програмен метод. Методите са да се мерят с мултиметър, да им се мери консумацията, да се извадят една по една и да се пробват дали загряват (светват).
Мисля че 4 подгревни свещи от кална марка бяха относително нищожна цифра, а на "по-елитните" цената им не беше разгромяваща. Дори и да ги смените спекулативно, нищо по-лошо няма да се случи, освен че имате затворени пари в някой шкаф или някоя щайга в гаража "за после".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от iovkito » 12 Фев 2023 08:55

Трябва да се грее продължително, врялата вода не върши работа.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 12 Фев 2023 09:08

mapamop написа: 12 Фев 2023 08:53
dpp написа: 12 Фев 2023 08:36 може би на диагностика не може да се тестват
Доколкото знам няма как да се тестват по програмен метод. Методите са да се мерят с мултиметър, да им се мери консумацията, да се извадят една по една и да се пробват дали загряват (светват).
Мисля че 4 подгревни свещи от кална марка бяха относително нищожна цифра, а на "по-елитните" цената им не беше разгромяваща. Дори и да ги смените спекулативно, нищо по-лошо няма да се случи, освен че имате затворени пари в някой шкаф или някоя щайга в гаража "за после".
Ами на Мерцедеса ми светеше чека за подгревните и след смяната им се окяза, че едната е фира, втора почти и трета също. Но колата палеше..Явно си е болежка на тия Тойоти..:(

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 12 Фев 2023 09:09

iovkito написа: 12 Фев 2023 08:55 Трябва да се грее продължително, врялата вода не върши работа.
Как да го подгрея, освен вода в по голямо количество?

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от biro » 12 Фев 2023 09:45

Горещ въздух.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от iovkito » 12 Фев 2023 10:46

Ако този двигател не пали, първо се сваля шината на подгревните свещи и се проверяват една по една дали дават верига с мултицет. След това се гледа дали изобщо идва захранване на шината при продаване на контакт. Случва се много рядко, при изгаряне на свещ, да изгори бушонът, през който минава захранването на шината - намира се в двигателния отсек. Ако там всичко е наред, минаваме на SCV клапан, само при положение, че двигателят запалва за части от секундата и изгасва. Това е типично за този клапан и обикновено го прави поне 4-5 пъти, докато запали окончателно. Ако само върти мудно и пали с малко пушеци, като на магия, се сваля стартер за смазване и почистване. Тези стартери фабрично имат някаква калпава смазка, която изсъхва, втулки не се сменят, защото проблемът не е в тях.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта