Страница 1 от 1

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 18 Ное 2022 19:46
от Maarkillaa
Здравейте, от няколко дни забелязвам нетипичен разход на гориво. Загледах се и останових, че колата ми не ползва EV Mode. Батерията се зарежда и в същото време колата не ползва хибридният заряд, а само бензин. От няколко дни температурите са около от 3 до 5 градуса, но не ми се вярва това да е причината. Колата е 2022 година и е на почти 11 000 км. Какви може да са причините? Карам я както винаги - плавно потегляне на светофаритв, плавни спирачки и я пускам по инерция. Не се показва зеленият символ EV.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 18 Ное 2022 21:22
от t28
Парното Ви работи ли през цялото време?

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 18 Ное 2022 22:46
от biro
Като загрее на 90 градуса пробвай отново. Няма от къде да дойде топло на ЕВ.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 08:18
от Maarkillaa
Парното, подгрев на двете седалаки и волана са включени. Ако ги спра дали ще се нормализира?

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 08:25
от slowtraveler
Май не сте прочели дълго и широко обсъжданият тук във форума 'проблем'...
Накратко:
1. Ако искаш топло (включваш парното). ДВГ трябва да запали за да ти го даде. Т.е. ДВГ ще работи при стартиране (когато е студен, а ти искаш топло - за да подгрее антифриза)
2. Когато исканото топло е охладило антифриза достатъчно, за да трябва да подгрее ДВГ за да подгрее антифриза. Това при настройка на парното на висока температура практически е постоянно изпълнено.
Ако изключиш парното би трябвало да се включва много по-често EV режима. Подгревът на седалки и волан не би трябвало да включат ДВГ, но пък ще ти смъкнат по-бързо батерията, и по този начин пак ще предизвикаш по-често старт на ДВГ

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 12:31
от Maarkillaa
Добре на таблото ми изписва 58% EV и тия проценти за 20 секунди падат до 0%. Колата ми показва, че има батерия и в същото време не я използва. Пробвах да карам в рамките на 15 минути с изключено парно, седалки и волан и пак същата история, Еv не се използва от колата..
► Виж съдържание

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 13:47
от FearSoft
Може би сте пробвал, но все пак - какво се случва, ако сложите колата принудително на EV mode още със стартирането? Т.е. да потеглите на ток, доколкото има такъв наличен. Като намалее капацитетът на батерията, колата сама трябва да включи двигателя.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 16:19
от VDK
Интересно се получава. Днес при външна температура 10-12 градуса, изключено всякакво отопление, загрял автомобил, ECO режим и равен път си работи двигателят и на компютърът не му пука, че батерията е заредена на 90%. В един момент забелязвам, че както редовно правя заради триногите на КАТ съм включил круиз контрола и скоростта се определя само по зададената и предходния автомобил. Изключих го и моментално мина на батерия.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 16:36
от max-2
Софтуер, бъгове или предварително заложени условности.
След продължително спускане без адаптив круиз, защото с него много форсира двг на принудителен празен ход, с пълна батерия паркирах и камрито реши, че трябва да работи двигателя. Изключих отоплението и след 3 минути го изгасих от бутона....
Температурата беше зададена на 24 градуса, не вярвам да е загряла толкова батерията. Навън беше 8-9 градуса.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 16:56
от VDK
По-скоро е заложено в компютъра, за да пази батерията и да покрива големия срок на гаранцията.

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 20:47
от Maarkillaa
Извода от всичко какъв е? Трябва ли да ходя до сервиз? :)

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 19 Ное 2022 21:49
от Krachunov
Малко вероятно.
Колата е направена дурако устойчива. Няма как да я разредите или заредите повече от необходимото. Времето в тази част на годината е идеално, за да разбереш колко голяма част от времето двигателя работи само и само за да ни топли.
ДВГ работи когато
батерията е под желаното
Парното е пуснато
Някви си там неща които колата смята за нужни да са в определени граници.
Все пак при външна 5-10 градус през деня, маслото няма как да се загрее след като цяла нощ е изстивало. Така че в началото колата ще работи малко повече време.

Това какво пише - т.е. колко е заредена батерията и тия EV Mode - изобщо ги забравете. Чист маркетинг са. както казах колата нито ще ви позволи да я заредите над определен процент нито да я разредите.... това какво ви се показва на дисплея е само "усър експириънс"... това че батерията я показва напълно заредена не значи че действително е заредена на 100% както и обратното.
Редовно ми се случвало и то през лятото, заредена на "100% " батерия (според анимацията) но да не иска да мине в EV MOde, заради някакви нейни си (на колата) съображения.

Разбира се напълно е възможно, да сте запушили въздуховодите на батерията и да вдига темперетура, при което колата нормално да не минава в ЕВ реежим за да не вдига темп. Същото важи и за лятно време ако карате с отворени джамове при 30 градуса..

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Публикувано на: 20 Ное 2022 00:37
от Enwor
VDK написа: 19 Ное 2022 16:19 Изключих го и моментално мина на батерия.
При активиран КК, двигателя е активен почти през цялото време.
може да се направи наистина следната проверка - при стартиране се активира EV ръчно. Без отопление и климатик би трябвало на паркинг да стои поне няколко минути без да пали двг. За да не се мръзне излишни подгрева върши чудесна работа. cool.gif Така се вдига и консумацията от батерията. Ако е ок и поне наполовина заредена, трябва да изкара поне 15-20 мин. На сравнително малка консумация не би трябвало да пада така рязко