Страница 3 от 4

Двигател 3ZR-FAE - Нужна ли е доп. система за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 17 Ное 2022 16:01
от ufer
Аз си карам с платинени и са превъзходни, но миналата година реших да пробвам и ТТ като евтина резерва... :whistle: Не бяха никак зле и на бензин, и на газ, но все пак си върнах платината и ще я държа, докато и тя се държи... :D

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 16:07
от Bass_Man
Да, ако има за модела платина, иридии и тн е ок да се сложат. Но и обикновените са ок като се сменяват малко по-често. Зависи от цените, понякога е по изгодно да се слагат от по-евтините, понякога е по-изгодно да сложиш от скъпите и да караш повече. За някой модели няма ОЕМ скъпи за други няма евтини и така. Някой са с повече електроди заводски други не са и смяната им с друг брой електроди също може да оцапа нещата сериозно.

Като цяло защо казвам че е хубаво свещите да са ОЕМ спецификация. Защото свещите са предназначени са специфична горивна камера, и започване/разпространение на горенето по специфичен начин. Смяната на свещите с друг различен модел променя тези характеристики. И по някой път няма голяма разлика но понякога има. За това ОЕМ свеща е най-безопаснто решение. Въпреки че другата наистина може да има много по-добри характеристики!

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 18:56
от mirott
centil написа: 17 Ное 2022 15:14 Ефект винаги има
Не съм сигурен от наблюденията ми върху газифицирани коли. И разглобени за ремонти. Ако имаш с какво черно на бяло да докажеш твърдението си ок. Ако ли не, остават само твои предположения :thumbsup: .

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 20:22
от centil
Ето един т.нар. "black list" от производител с дългогодишен опит - Prins/VSI Overview valve/seat problems <100.000km

В някои от научно-изследователските центрове към немски автопроизводители могат да се резултати от отворени двигатели, както следва:
- бензинов двигател с правилна употреба, само на бензин на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с правилна употреба на LPG на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с неправилна употреба, само на бензин на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
- бензинов двигател с неправилна употреба на LPG на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
От кой вид и на колко километра са попадали в твоя сервиз - никой не знае.
Преди време един немски производител поради грешка, допусна в търговската мрежа за период от три години около 7 000 автомобила с тестови детайли.

Много е важно от каква сплав са направени леглата на клапаните и самите клапани. Предвидено ли е някакво покритие и с каква дебелина е то. При някой двойки метални сплави т.нар студено заваряване при затваряне на клапана е с толкова силен ефект, че повредата е предварително предвидима. При други сплави и използване на моторни масла с определени добавки, водещи до образуване и наслагване на нагари и тяхното втвърдяване също води до разрушаване на клапани/легла. При трети - ненавременната смяна на масло води до натрупване на замърсявания и последващо разрушаване на клапани/легла. При четвърти - честата употреба на двигателя във високи обороти (при неподходящи сплави на клапани и легла) води до разрушаване на клапани/легла. Поради тези и много други причини някои производители използват различни глави за моделите с CNG/LPG, спрямо моделите само с бензинов резервоар.

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 20:27
от mirott
От това къде се разбира, че трябва да се ползва омаслител?

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 20:57
от centil
А кой е казал, че трябва да се ползва?

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 17 Ное 2022 21:32
от mirott
Тези, които ги произвеждат, рекламират, продават, монтират, поддържат-физически и по принцип като идея.

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Публикувано на: 21 Ное 2022 13:35
от Hursa
centil написа: 16 Ное 2022 16:45Ако беше се интересувал поне малко, то сигурно щеше да знаеш кой-кога-защо въвежда тази система. Защо когато се избира да се впръсква някаква течност се спират на масло и т.н.
Дайте тази информация, след като сте я намерили.

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 21 Ное 2023 21:01
от Petkoff
Здравейте, дайте съвет за избор между 1.8 и 2.0 двигател на авенсис т27. Целта е да се газифицира, а в интернет намирам инфо, че 2ката 152кона не е с директно впръскване, ама с човек който разбира от тойоти друго приказвахме. Бих искал съвет за марка на ГИ, струва ли си тая система за омасляване също?

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 23 Ное 2023 09:34
от adereliev
Здравей. Аз имам Авенсис Т27 2,0 -152 к.с. На 16,10,23 год. монтирах газова уредба Landi renzo, в официалния сервиз в Ямбол. Мотора става перфектно на газ и съм без омаслител. Абсолютно всичко е Landi renzo EVO OBD, само бутилката е българска. Лично за мене няма смисъл от този омаслител дават се излишни пари, но решението си е твое. Моят съвет каквато и газова уредба като марка да си избереш гледай да не е сбирщина. Разхода на газ ми е 10 градско и 8,5 извън града на магистралата с 130 км. и с включен климатроник на автоматичен режим и темпомат. Този разход го даваше при топло време, сега когато е по студено най-вероятно ще се покачи малко в града. Цената на моята уредба излезе 1500 лв. Бутилката е стандартна 40 л. зад седалките е монтирана. А зарядното е поставено до резервоара. Ако имаш въпроси ще ти отговоря. Ако искаш снимки ще ти пратя да видиш начина на монтажа.

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 23 Ное 2023 16:59
от Petkoff
Колата гори ли и бензин с тази газова?

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 23 Ное 2023 17:58
от ivan_pop
Препоръчително е да се монтира омаслител.Едно време тази работа я вършеше оловото в оловния бензин.Сега бензина е безоловен.

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 23 Ное 2023 19:16
от adereliev
Здравей. Колата гори бензин само когато е студена. Настроена е на 40" да прехвърля на газ. Също така и над 4000 оборота може да се настрой да впръсква бензин.

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 23 Ное 2023 21:47
от Petkoff
Интересува ме каква е разликата м/у 1.8 и 2.0 освен тия 5 коня. Не вярвам да са разработили 2ката заради по-голямата мощност. Реално монтажа на ГИ сигурно ще струва еднакво и вървежа ще е същия. Търся си семейна кола ама гледам тия по запазените са 15-16 хиляди, че и повече, пък колата 12-13 годишна. Дайте някой съвет моля. Гледам повечето обяви са за 1.8 и ми изглежда като по-търсен двигател.

3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Публикувано на: 24 Ное 2023 15:42
от vfr800
Двата мотора са еднакви, не са директно впръскване. Коляновите валове и биелите е разликата. Реално от дългия ход въртящия момент се усеща по-рано. Ако има дино графика двулитровия ще им пик във въртящия момент някъде около 1500-1600 оборота. При другия ще е може би 200 оборота нагоре. На теория това би трябвало да позволи двулитровия мотор да бъде куплиран с по разтоварен диференциал, ама дали е така трябва да се прочете в сервизното ръководство. В случая просто търси читава кола, мотора .....все тая.