3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
- ufer
- Мнения: 2603
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Двигател 3ZR-FAE - Нужна ли е доп. система за омасляване на клапаните ?
Аз си карам с платинени и са превъзходни, но миналата година реших да пробвам и ТТ като евтина резерва... Не бяха никак зле и на бензин, и на газ, но все пак си върнах платината и ще я държа, докато и тя се държи...
Последно промяна от Akima на 18 Ное 2022 12:15, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Да, ако има за модела платина, иридии и тн е ок да се сложат. Но и обикновените са ок като се сменяват малко по-често. Зависи от цените, понякога е по изгодно да се слагат от по-евтините, понякога е по-изгодно да сложиш от скъпите и да караш повече. За някой модели няма ОЕМ скъпи за други няма евтини и така. Някой са с повече електроди заводски други не са и смяната им с друг брой електроди също може да оцапа нещата сериозно.
Като цяло защо казвам че е хубаво свещите да са ОЕМ спецификация. Защото свещите са предназначени са специфична горивна камера, и започване/разпространение на горенето по специфичен начин. Смяната на свещите с друг различен модел променя тези характеристики. И по някой път няма голяма разлика но понякога има. За това ОЕМ свеща е най-безопаснто решение. Въпреки че другата наистина може да има много по-добри характеристики!
Като цяло защо казвам че е хубаво свещите да са ОЕМ спецификация. Защото свещите са предназначени са специфична горивна камера, и започване/разпространение на горенето по специфичен начин. Смяната на свещите с друг различен модел променя тези характеристики. И по някой път няма голяма разлика но понякога има. За това ОЕМ свеща е най-безопаснто решение. Въпреки че другата наистина може да има много по-добри характеристики!
-
- Мнения: 2101
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Не съм сигурен от наблюденията ми върху газифицирани коли. И разглобени за ремонти. Ако имаш с какво черно на бяло да докажеш твърдението си ок. Ако ли не, остават само твои предположения .
-
- Мнения: 936
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Ето един т.нар. "black list" от производител с дългогодишен опит - Prins/VSI Overview valve/seat problems <100.000km
В някои от научно-изследователските центрове към немски автопроизводители могат да се резултати от отворени двигатели, както следва:
- бензинов двигател с правилна употреба, само на бензин на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с правилна употреба на LPG на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с неправилна употреба, само на бензин на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
- бензинов двигател с неправилна употреба на LPG на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
От кой вид и на колко километра са попадали в твоя сервиз - никой не знае.
Преди време един немски производител поради грешка, допусна в търговската мрежа за период от три години около 7 000 автомобила с тестови детайли.
Много е важно от каква сплав са направени леглата на клапаните и самите клапани. Предвидено ли е някакво покритие и с каква дебелина е то. При някой двойки метални сплави т.нар студено заваряване при затваряне на клапана е с толкова силен ефект, че повредата е предварително предвидима. При други сплави и използване на моторни масла с определени добавки, водещи до образуване и наслагване на нагари и тяхното втвърдяване също води до разрушаване на клапани/легла. При трети - ненавременната смяна на масло води до натрупване на замърсявания и последващо разрушаване на клапани/легла. При четвърти - честата употреба на двигателя във високи обороти (при неподходящи сплави на клапани и легла) води до разрушаване на клапани/легла. Поради тези и много други причини някои производители използват различни глави за моделите с CNG/LPG, спрямо моделите само с бензинов резервоар.
В някои от научно-изследователските центрове към немски автопроизводители могат да се резултати от отворени двигатели, както следва:
- бензинов двигател с правилна употреба, само на бензин на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с правилна употреба на LPG на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с неправилна употреба, само на бензин на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
- бензинов двигател с неправилна употреба на LPG на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
От кой вид и на колко километра са попадали в твоя сервиз - никой не знае.
Преди време един немски производител поради грешка, допусна в търговската мрежа за период от три години около 7 000 автомобила с тестови детайли.
Много е важно от каква сплав са направени леглата на клапаните и самите клапани. Предвидено ли е някакво покритие и с каква дебелина е то. При някой двойки метални сплави т.нар студено заваряване при затваряне на клапана е с толкова силен ефект, че повредата е предварително предвидима. При други сплави и използване на моторни масла с определени добавки, водещи до образуване и наслагване на нагари и тяхното втвърдяване също води до разрушаване на клапани/легла. При трети - ненавременната смяна на масло води до натрупване на замърсявания и последващо разрушаване на клапани/легла. При четвърти - честата употреба на двигателя във високи обороти (при неподходящи сплави на клапани и легла) води до разрушаване на клапани/легла. Поради тези и много други причини някои производители използват различни глави за моделите с CNG/LPG, спрямо моделите само с бензинов резервоар.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2101
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
От това къде се разбира, че трябва да се ползва омаслител?
-
- Мнения: 936
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
А кой е казал, че трябва да се ползва?
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2101
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Тези, които ги произвеждат, рекламират, продават, монтират, поддържат-физически и по принцип като идея.
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Дайте тази информация, след като сте я намерили.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Здравейте, дайте съвет за избор между 1.8 и 2.0 двигател на авенсис т27. Целта е да се газифицира, а в интернет намирам инфо, че 2ката 152кона не е с директно впръскване, ама с човек който разбира от тойоти друго приказвахме. Бих искал съвет за марка на ГИ, струва ли си тая система за омасляване също?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 29 Мар 2022 23:11
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Avensis T27 2.0-152 к.с
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Здравей. Аз имам Авенсис Т27 2,0 -152 к.с. На 16,10,23 год. монтирах газова уредба Landi renzo, в официалния сервиз в Ямбол. Мотора става перфектно на газ и съм без омаслител. Абсолютно всичко е Landi renzo EVO OBD, само бутилката е българска. Лично за мене няма смисъл от този омаслител дават се излишни пари, но решението си е твое. Моят съвет каквато и газова уредба като марка да си избереш гледай да не е сбирщина. Разхода на газ ми е 10 градско и 8,5 извън града на магистралата с 130 км. и с включен климатроник на автоматичен режим и темпомат. Този разход го даваше при топло време, сега когато е по студено най-вероятно ще се покачи малко в града. Цената на моята уредба излезе 1500 лв. Бутилката е стандартна 40 л. зад седалките е монтирана. А зарядното е поставено до резервоара. Ако имаш въпроси ще ти отговоря. Ако искаш снимки ще ти пратя да видиш начина на монтажа.
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 16 пъти
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Препоръчително е да се монтира омаслител.Едно време тази работа я вършеше оловото в оловния бензин.Сега бензина е безоловен.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 29 Мар 2022 23:11
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Avensis T27 2.0-152 к.с
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Здравей. Колата гори бензин само когато е студена. Настроена е на 40" да прехвърля на газ. Също така и над 4000 оборота може да се настрой да впръсква бензин.
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Интересува ме каква е разликата м/у 1.8 и 2.0 освен тия 5 коня. Не вярвам да са разработили 2ката заради по-голямата мощност. Реално монтажа на ГИ сигурно ще струва еднакво и вървежа ще е същия. Търся си семейна кола ама гледам тия по запазените са 15-16 хиляди, че и повече, пък колата 12-13 годишна. Дайте някой съвет моля. Гледам повечето обяви са за 1.8 и ми изглежда като по-търсен двигател.
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 67 пъти
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Двата мотора са еднакви, не са директно впръскване. Коляновите валове и биелите е разликата. Реално от дългия ход въртящия момент се усеща по-рано. Ако има дино графика двулитровия ще им пик във въртящия момент някъде около 1500-1600 оборота. При другия ще е може би 200 оборота нагоре. На теория това би трябвало да позволи двулитровия мотор да бъде куплиран с по разтоварен диференциал, ама дали е така трябва да се прочете в сервизното ръководство. В случая просто търси читава кола, мотора .....все тая.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: FearSoft и 2 госта