Страница 4 от 5

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 12:57
от Мирослав Петков
Хайде да спрете да се силите с тези Тойоти.Максималната скорост при 99% от автомобилите е под 200км/ч. Отелно не е препоръчително да карате такъв автомобил с тази скорост. До 140км нещата са ок. Нагоре си е доста рисково и опасно.Това е автомобил среден клас с бюджетно окачване и средно сцепление с пътя. Точка по въпроса с "Високите скорости".

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 14:40
от Rocky112
По принцип мразя да карам бързо и рисковано. Смених колата и взе да има изключения. Но след това се самосезирам.

"Мирослав Петков"
"99% от автомобилите е под 200км/ч."

Не ми трябва повече.
Шофирайте разумно !

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 17:06
от Filbor
Renault Zoe ZE50 R135:
  • Максимална скорост с включен ЕКО режим е около 100 км/ч:
    По километраж по равно 103 км/ч, а по надолнище 106/107 км/ч
  • Максимална скорост с изключен ЕКО режим е 140 км/ч: На километража 145 км/ч

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 17:25
от BOz
Filbor написа: 10 Ное 2022 17:06 Максимална скорост с включен ЕКО режим е около 100 км/ч:
Хм. Веднага мисля за заобикаляне на ЕКО ограничението, по време на ЕКО режим. Какво става ако на 100 набиеш круиз контрол и след това от "ръчката" за круйза му увеличаваш скоростта? tooth.gif

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 17:35
от dracunculus
Мирослав Петков- по повод на високите скорости- ами няма значение с какъв автомобил си. Всяка скорост над 150-160 си е неоправдано рискована. Имам колега с БМВ М3 2017г- за малко да се очисти и то с не кой знае каква скорост ("само" около 200), на немски аутобан в участък без ограничения. Засякоха го, просто онзи не го беше видял в огледалото, все пак като приближаваш някого с 200, когато той тръгва да изпреварва ТИР, му идваш прекалено бързо. Т.е. ето ти риск, въпреки спортна кола с адекватни спирачки. Има и Тойоти и Тойоти. Има и Корола 122коня..има и Камри 222коня. Има GS450h с 345коня и адаптивно окачване, има LS500 с над 400кончета, има и Супра с подчертано спортни параметри. Има и Lexus LFA- най-бързата кола на Nürburgring за времето си. Всичкото са реално Тойоти (само май за Супрата може да се поспори) от различен клас, с различни параметри, стабилност и комфорт. Има GS , LS, които повярвай ми са достатъчно адекватни коли, с които спокойно и с 240 може да се носиш..И не бих го направил, въпреки това. В Германия преди време загина шеф-тестдрайвър на Тойота, на междуградски път.....в Лексус LFA (2010 година май беше). На скоро загинаха двама в тестово БМВ от много висок клас. Явно си човек на високите скорости. Пожелавам ти безаварийно шофиране и имай едно на ум. Пази себе си и другите..Особено в България, където нито е легално, нито безопасно карането с такива високи скорости- при такава скорост зависиш не само от себе си и твоя автомобил, а в не малка степен и от другите. :cheers:

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 19:16
от Мирослав Петков
dracunculus написа: 10 Ное 2022 17:35 Мирослав Петков- по повод на високите скорости- ами няма значение с какъв автомобил си. Всяка скорост над 150-160 си е неоправдано рискована. Имам колега с БМВ М3 2017г- за малко да се очисти и то с не кой знае каква скорост ("само" около 200), на немски аутобан в участък без ограничения. Засякоха го, просто онзи не го беше видял в огледалото, все пак като приближаваш някого с 200, когато той тръгва да изпреварва ТИР, му идваш прекалено бързо. Т.е. ето ти риск, въпреки спортна кола с адекватни спирачки. Има и Тойоти и Тойоти. Има и Корола 122коня..има и Камри 222коня. Има GS450h с 345коня и адаптивно окачване, има LS500 с над 400кончета, има и Супра с подчертано спортни параметри. Има и Lexus LFA- най-бързата кола на Nürburgring за времето си. Всичкото са реално Тойоти (само май за Супрата може да се поспори) от различен клас, с различни параметри, стабилност и комфорт. Има GS , LS, които повярвай ми са достатъчно адекватни коли, с които спокойно и с 240 може да се носиш..И не бих го направил, въпреки това. В Германия преди време загина шеф-тестдрайвър на Тойота, на междуградски път.....в Лексус LFA (2010 година май беше). На скоро загинаха двама в тестово БМВ от много висок клас. Явно си човек на високите скорости. Пожелавам ти безаварийно шофиране и имай едно на ум. Пази себе си и другите..Особено в България, където нито е легално, нито безопасно карането с такива високи скорости- при такава скорост зависиш не само от себе си и твоя автомобил, а в не малка степен и от другите. :cheers:
Много написа и то за лексус повечето. Само не написа с какви спирачни системи и окачване са оборудвани,че да можеш да спреш като се изсилиш!😄
Това камри със космическите 222к.с е смешно да го споменаваш. То няма едно с под 7 секунди от 0-100км

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 19:40
от Mcl
Мисля ,че не успя да вникнеш правилно в мнението на колегата. Доста от колегите тук сме карали мощни коли не това е важното.

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 20:17
от dracunculus
Мирослав Петков, явно не вникваш изобщо в написаното. Написах ясно, че високата скорост е рискова при всеки автомобил- това и цели постът ми. Карайте внимателно. БМВ М3 вероятно е с адекватни спирачки, но колегата въпреки това успя да си цуне, онзи който го засече, слава богу се размина само с тотална щета на колата. Лексус си е в пряка свързаност с концерна. Пряко възникнала от Тойота марка със същата техника и затова няма как да не се спомене винаги, ако търсиш кола от по-горен клас от този концерн с по-добър комфорт и динамични характериатики- поради това и говоря за Лексус в случая, когато става дума за Тойота и висока скорост- каквато е темата. Все едно да твърдиш, че Skoda, WV, Ауди нямат нищо общо. Няма едно с под 7 секунди до 100? Я погледни в гуугъл малко и ми напиши тук колко е GS450h, LS500 или LS500h до 100? LC500? LFA? ISF? Новият IS500, IS350 или Камри с 3,5л мотор (ok, последните три ги няма в Европа официално, само импортирани от САЩ- игнорирай ги)? Адекватно окачване- ами има, ако щеш и адаптивно, нарича се F-Sport ниво на оборудване- пак при Лексус (т.е. пак става дума за същия концерн)- пробвал ли си го лично, за да твърдиш, че няма? Втвърдява амортисьорите в спортен режим, изравнява нивото при накланяне в завой- карал съм го, колата не мърда при бързи завои. Спирачки- същото е, има адекватни. Интересното е, че дори при моя обикновен IS има въздуховоди, които водят въздух от над спойлера директно към предните спирачки с цел охлаждане при по-агресивно каране- това е при кола с "космическите" 223коня без всякакви претенции за спортна кола. 😉. Има и незнам си колко бутални спирачки при разните подчертано спортни модели на марката. Дисковете на ISFa и LC са "1 метър" в диаметър 😁. Има и модели с Брембо-апарати. Има много написано из форумите на Лексус в Европа от хора, каращи такива коли ежедневно. А не от хора, предполагащи колко стабилни/нестабилни са, вървят/не вървят и т.н. И, да, просто философията на концерна Тойота е такава, че е разделила продукцията си на 2 сегмента- и се оказва, че и Айго и LS500 са реално от един производител а единственото общо между тях е, че се наричат и двете "кола". И да уточня- не целя заяждане с теб или мерене на пишки, самият аз имах възможност тогава да си взема доста по-потентен автомобил (гледах включително GS450h и BMW 340i), но в крайна сметка реших друго. Просто с дискусията с теб целя да изложа фактите каквито са в действителност, не обичам да се пишат фактологично неверни неща.

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 20:21
от Mcl
Нека си кара 15 годишното супер супер Ауди с 200 и да не се занимава с бавната Тойота.

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 20:33
от mfandakov
Преди време питах колега тук от този форум/забравих кой бе/как мога да наема BMW М5 в Германия и да покарам по техните пътища.
После сам намерих тези....https://www.sixt.de/bmw-mieten/m5/#/ взех колата за два дни ,карах бе...... адреналин карах две нощи след два през нощта.
Навъртях доста километраж карах до прекъсвач там където позволяваше,бе ми интересно 2 часа после ми писна.Платих доста. tooth.gif

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 21:34
от OVI
BOz написа: 08 Ное 2022 16:51 2022-ра сме. Дори средностатистическия автомобилен парк е с автомобили, произведени след 2000-та година, при които конструкцията и системите позволяват безопасно придвижване със 140. Не виждам причина и опасение да се кара със 140 по магистралата. Нито е кой знае колко висока скоростта, спрямо автомобилния парк. Винаги е било и ще бъде виновен човешкия фактор за възникване на инциденти, а не самата машина. Ако ще всички да карат коли 2020-та поне, инцидентите няма да се намалятж статистически кой знае колко. А и статистически е доказано, че карайки по магистрала със 140 е по-безопасно от колкото на двупосочен път с 90.
Прав си за човешкият фактор! Той е слабото място в системата.
От гледна точка на физиологията/неврологията: Нашите мозъци обработват информацията "на кадри". Когато се движиш по-бавно, скоростта на промяна на обкръжението не надвишава скоростта на обработка на визуалната информация от мозъка. Когато засилиш, динамиката се променя- за същия времеви период (части от секундата) трябва да се обработи повече инфо. И за да се справи с тази задача, мозъкът ни включва в действие едно ограничение- стеснява зрителното поле. Известно е като ефекта на тунелното виждане. Ако си представим това зрително поле като конус, с връх при очите, площта на основата, а и височината на конуса(т.е. далечината на която "виждаме") се намаляват с увеличаване на скоростта. Ние просто не регистрираме много от случващото се по периферията, извън рамките на условния конус.
Освен това, съществува следната каскада от процеси, които ние най-общо наричаме "виждане" и реакция: зрително дразнение-осмисляне на образа (реално това е "виждането")-преценка дали трябва/не трябва да правим нещо-план за действие-невромускулни команди-привеждане в действие на мускулите. Върху скоростта, с коато се изпълняват горните неща оказва влияние дали сме уморени, всякакви здравословни болежки и неприятности, съсредоточаването върху шофирането и пр.

Всичко е строго индивидуално, и ако за един човек 140 е ОК, то за друг максималната подходяща скорост би била не повече от 90-100.

А има и закони на физиката- тон и половина или два (колкото средно тежи един автомобил), има различна кинетична енергия (КЕ) при различни скорости. Колкото е по-висока скоростта, толкова КЕ е повече, градиента е в квадратична зависимост: 1500 кг. тяло, движещо се със 140 км/ч има 4 пъти по-голяма КЕ от същото тяло, движещо се със 70 км/ч.

Лично за себе си съм установил, че с възрастта (аз съм над 50 год) комфортната ми скорост на шофиране намалява- дори и на магистрала, с нова и изправен автомобил се чувствам по-добре ако шофирам с не повече от 100-110 км/ч.

Максимална скорост...

Публикувано на: 10 Ное 2022 22:47
от slowtraveler
Мирослав Петков написа: 10 Ное 2022 19:16 Само не написа с какви спирачни системи и окачване са оборудвани,че да можеш да спреш като се изсилиш!
Ами на ЛС-а дето го карах предните дискове бяха 40см... Задните не бяха много по-малки :)
Окачването - пневматично с управляеми амортисьори... Много плътно и добре стоеше при висока скорост... Спирането също бе впечатляващо...
Но като се сетя как се спира на магистрала, малко по малко започва да ти се отпуска педала на газта.... Пробвайте спиране от висока скорост поне веднъж (да, след това може да ви се появат проблеми с 'изпечени' спирачки или деформирани дискове)...
На мен ми се е случвало веднъж да спирам от около 140-150км/ч поради тежка катастрофа на магистралата. Спасиха ме добрите реакции, но първите стотина метра ми се струваше, че няма да успея да спра... Натискаш, спира, ама метрите летят...
Ето например при едно такова 'леко' спиране 36см дискове започват да 'омекват' ... И ги чувстваш 'прегрети' още доста време...
В субтитрите има информация. Като интензитет- почти до максимума...

Максимална скорост...

Публикувано на: 11 Ное 2022 09:07
от ufer
Аз преди време май бях писал, но с риск да се повторя... :whistle: Преди 2 години правих пълна профилактика на спирачната система и след като улегна всичко, реших да си направя собствен тест - спиране от висока скорост на магистрала. Направих 3 проби от скорост 190 до около 60 км/ч, т.е. без крайно спиране и с 5-6 минутни паузи между опитите. Колата се държеше превъзходно, но все пак не съм бил в екстремна ситуация, когато трябва да се кове докрай, а после каквото стане... stretcher.gif И четирите диска бяха порядъчно, но равномерно загряли, като и досега няма данни за изкривявания или отмятания на дисковете. Лично на мен това ми дава някаква увереност, че в екстремна ситуация все пак ще мога да разчитам на тези спирачки... Не съветвам никого да си прави такива тестове, това всеки сам си го решава... tooth.gif

Максимална скорост...

Публикувано на: 11 Ное 2022 09:11
от Ивайло Димов
Цялата спирачна система зависи от една гумичка на спирачната помпа и маркучите към спирачните апарати :) Ако там има проблем с квито и накладки да си ,дискове и гуми е без значение .

Максимална скорост...

Публикувано на: 11 Ное 2022 09:16
от Krachunov
Filbor написа: 10 Ное 2022 17:06 Максимална скорост с включен ЕКО режим е около 100 км/ч:
ЕКО режима какрто и спорта, не ти ли променя просто съотношението на натиснат педал и подадена "газ"?
В сми най - лаишки: натискаш педала на 50%
при стандартен режим подава 50% газ
при еко режим подава 30% газ (ПРИМЕРНОнякво рандом число)
при стандартен режим подава 70% газ
или е ограничено до споменатата скорост, както все едно да задам лимит на скоростта?
С королоата и на еко да съм мога да вдигна 140, просто ще е бавно