BOz написа: ↑08 Ное 2022 16:51
Дори средностатистическия автомобилен парк е с автомобили, произведени след 2000-та година, при които конструкцията и системите позволяват безопасно придвижване със 140
Тук крайно не мога да се съглася, какво значи БЕЗОПАСНО придвижване/?!?! Всички сме гледали краш тестове и те се правят при 60 или 64 км (или +/- там някъде) и колата е на баница. И това за НОВИ. Автопарка в България над 80% е над 10 годишен, а над 15г не е малко също. Огромна огромна част са ноФ Фнос - разбирай с удар...няма да изпадаме в дискусии, колко точно са, ясно е като видиш на калотина автовозите с тотал курници, които тук ги оправят с тиксо тел и клещи - буквално. Преди години приятел търсеше кола гледаше 307 комби... в Дупница един от търгашите седнал с капчица тел и клещи "оправя" въздушната на шофьорското място и му казва: Ела утре, ще е готова.
И Ок колата да, МОЖЕ да вдигне и да поддържа 4 часа 140 или даже и повече. Обаче НЯКОЙ някога чувал ли е някой да си заведе НОВИЯ ВНОС кола да и проверят въздушните възглавници ?! Аз не.
И дори да приемем, че живеем в огледалния свят и колите които се търкалят НЕ СА след ПТТ с изрядни въздупшни възглавници са, остава да видиш гумите на 90% и тук вече картинката е жалка дори за 5 годишни коли.
Та всичко това изписано горе, МЯЗА ли ти на БЕЗОПАСНО придвижване?!?!
За потока средно 120 може и да се съглася със доста условности. Час пик в отпускарски сезон дясната лента е 90-110 лявата е 130-150.. ако се опиташ да караш 140 почват къси дълги безумни маневри и прочее, които като цяло не ги отразявам ако пред мен има други 800 коли със 140 .
За човешкия фактор съм 100% съгласен. Да и всичките коли да са 2020-2022 пак ще има ПТПта и последните тежки убийства в софия го доказват. Само че наркомана слиза от колата и си тръгва. При подобен удар с някоя гробница на 18 години ще пръскат с маркуч за да те разделят от метала. Да не говорим че и всичките системи за асистенция пак намаляват най - малкото последствията - няма да се плеснеш със 140 ами със 100....
Човек като цяло няма никаква представа какво е удар със 30 км да не говорим с повече. Добре би било прои взимане на книжка да те качват в някаква клетка и да те засилят в стената с 40км....
BOz написа: ↑08 Ное 2022 16:51
А и статистически е доказано, че карайки по магистрала със 140 е по-безопасно от колкото на двупосочен път с 90
това какво променя факта. 140 за България за нашиите пътища беше допуснато само заради тиквата... пътищата са ужас, автопарка е ужас... мантинелите са ужас. Така че всеки километър над санитарния минимум е МНОГО за нас (санитарен минимум - максималната в съседните страни).
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... va-6121425