Страница 1 от 1

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 14 Сеп 2022 15:01
от angelina
Имам Хайлендър 3,5 2016 с Aisin U660 скоростна кутия- от скоро. На много стръмна улица преключих на изкачване на 1 ръчна скорост и натиснах всичко каквото имаше за по бутоните- т.е. за наклон и една картинка с четири гуми. Поддържах 1300 оборота с идеята ако се затормози, да настъпя педала. Но, автомобила не се затрудни при изкачването. Беше много стръмно. Може би 35 градуса в най-стръмната част. Без промяна на оборотите забелязах, че в най-стръмното Хайлендъра се забави наполовина/ 1300 оборота не ги променя/. Бях готов да натисна газта, но не се затормози и не го направих. А сега и въпроса:

Възможно ли е Toyota Highlander 2016 с Aisin U600E да има бавни скорости или е преминал към контролирано/ равномерно/ пребоксуване на съединителя ?

Новата RAV4 XA50 /2019 - / - обща дискусия

Публикувано на: 14 Сеп 2022 17:37
от slowtraveler
angelina написа: 14 Сеп 2022 15:01 или е преминал към контролирано/ равномерно/ пребоксуване на съединителя ?
За какъв съединител говорите при АСК? :whistle: И каква е връзката с РАВ4? mellow.gif

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 13:51
от angelina
Аз питам в случая, защото не зная. Съединител/приплъзване някакво трябва да има заради момента в който колелата не се въртят изобщо, а двигателя се върти.
Но аз не зная как става този момент. Затова питам. А тази скоростна кутия се монтира в 29 модела и 3 или 4 марки. Та затова питам , защото точно Хайлендър не е важно утжчнение в случая, а скоростната кутия, пък било то и в Рав4. Затова.

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 14:07
от slowtraveler
Относно присъствието Ви на това мнение в темата за РАВ-4 (от която е отделена тази тема) - не виждам никаква връзка между мнения за новата РАВ-4 и темата относно поръчването на нови РАВ-ки и Вашият въпрос... Та в онази тема дори не става въпрос за скоростни кутии... Затова и мнението ви / темата бе отделена..
Щом не знаете начина на действие на 'стандартните' АСК - малко теория...
Предаването на въртящият момент от коляновият вал към скоростната кутия става чрез така нареченият хидротрансформатор... Който 'засилва' течност през една турбина, а друга, съседна турбина се увлича от движещата се течност...
При стандартния хидротрансформатор ВИНАГИ има приплъзване (това е и част от причините за повишеният разход на автомобилите със стандартни АСК)...
Чисто хидродинамична особеност на хидротрансформатора е, че при по-голямо приплъзване (разлика в оборотите на входящият и изходящият вал) хидротрансформатора 'печели' въртящ момент до около 2.5 пъти...
Бавните скорости на всички автомобили 'се превключват' - щом нямате бутон или ръчка LOW/HIGH, то нямате и бавни... Бързите/бавните скорости обикновено не са функция на скоростната кутия, а на раздатката (или демултипликаторна кутия според начина на изпълнение)..

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 14:50
от BOz
slowtraveler написа: 19 Сеп 2022 14:07 При стандартния хидротрансформатор ВИНАГИ има приплъзване
Така написано излиза, че няма такъв, на който може да му "заключиш" входа и изхода.
А точно това си мисля, че е станало при колегата. Колата е достигнала някакъв праг на скорост/товар, в който момент торка се е отключил, скоростта е паднала, минала е в "умножител" на въртящия момент и това е помогнало за завършване на пътешествието. Кристалната топка ми го показа. tooth.gif

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 15:13
от slowtraveler
Стандартните хидротрансформатори нямат 'заключване'... Т.е. - няма 'отключване' - той винаги приплъзва (в смисъл - има разлика между оборотите на входа и на изхода им)...
Колкото по-голям е исканият въртящ момент (товара) - толкова по-голямо е приплъзването (да, навярно терминът не е правилен, защото няма плъзгане между повърхности) и от там - увеличаването на въртящият момент на изхода...
Дори и при съвременните хидротрансформатори при такива условия винаги има 'приплъзване' - 'заключването' на хидротрансформатора се ползва само при 'икономичните' режими - при по-високи предавки с установен режим (не в момента на превключване на предавки)...

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 16:51
от angelina
Да ви разбирам ли, че при това "приплъзване" на "умножителя" /нещо наречено така - вероятно е ефект от работата на хидротрансформатора/, няма износващи се части ? Т.е, може да се влиза и излиза в и от това състояние по-често, без да се износва нещо, а по-скоро се "дъвче" повече маслото ? Защото такава ситуация например е по-рязкото потегляне или пък по-честото използване на потегляне под наклон, или пък по-честото стоене на светофар без изключване от D на N . За тази скоростна кутия / същата по принцип, но по-старата версия/ препоръчваха да се изключва до N на светофара. Тази уж сама преминавала през компютъра на N докато чакаш зелено, но ми се струва, че не е така ако се съди по товаренето на двигателя в двете различни положения D и N.



Та, Дали е нужно, когато потеглям рязко, да я оставя да се завъртят леко колелата и тогава да натискам или направо от място може да се натиска да тръгва ?

Моля да ми дадете съвет тук, защото се уча да я карам тая GSU55 Aisin-U660F но без да знам какво прави, няма да стане.

Много въпроси, но всъщност ситуацията е една за хидротрансформатора . / моля да не се хваща някой за последното ми изречение, а да схване главната мисъл в написаното- Моля! /.

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 19 Сеп 2022 20:43
от slowtraveler
angelina написа: 19 Сеп 2022 16:51 Да ви разбирам ли.. няма износващи се части
Да... Ако не се смята амортизацията на маслото (затова и се сменя редовно, следи се нивото му ПРИ ПРАВИЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА и т.н.)...
Няма смисъл да изключваш на светофар...
Няма смисъл да чакаш да 'тръгне' преди да натиснеш газта - ситуацията е една и съща за хидротрансформатора...
Дали е нужно да потегляш рязко - не е. Всяко излишно натоварване на техниката я амортизира по-интензивно :)

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:10
от BOz
slowtraveler написа: 19 Сеп 2022 15:13 Стандартните хидротрансформатори нямат 'заключване'... Т.е. - няма 'отключване' - той винаги приплъзва (в смисъл - има разлика между оборотите на входа и на изхода им)...
Колкото по-голям е исканият въртящ момент (товара) - толкова по-голямо е приплъзването (да, навярно терминът не е правилен, защото няма плъзгане между повърхности) и от там - увеличаването на въртящият момент на изхода...
Дори и при съвременните хидротрансформатори при такива условия винаги има 'приплъзване' - 'заключването' на хидротрансформатора се ползва само при 'икономичните' режими - при по-високи предавки с установен режим (не в момента на превключване на предавки)...
Не съм съгласен, глобално. В "съвременните" (каквото и да означава това, поне от последните 2 десетилетия), торка винаги се стреми да се заключва. Отключен стои при ниски предавки и първоначално тръгване, или при стартиране от място и огромен товар. Отиде ли вече към 3-та и по-висока предавка почти винаги се заключва максимално. Все едно караш ръчна кутия. Изключвам междинни отключвания при смяна на предавки и такива неща.

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:23
от slowtraveler
Е с какво точно не си съгласен, като си написал същото tooth.gif

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:26
от BOz
slowtraveler написа: 21 Сеп 2022 14:23 Е с какво точно не си съгласен, като си написал същото tooth.gif
Ами написал си, че не се заключва и има приплъзване. Производителите се стремят да го заключат на макс още на минимална предавка. Примерно на Опела ми това ставаше на 20 км/ч и там заключва 1:1. И започваш да караш колата като с ръчна кутия, а разликата между вход от ДВГ към вход в кутия става при едни и същи обороти.

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:35
от slowtraveler
Доообре, да го систематизираме - повечето торк-конвертори (не всички) имат заключване при по-висока скорост (и непреходни режими) с цел икономия...
При тръгване, превключване и т.н. торк-конвертора не е заключен...
На Джипа заключване ставаше при нормален режим след около 40-50км/ч и по спомен - над 3-та предавка... В спортен режим заключването ставаше доста по-рядко, при по-висока скорост, без ускорение и т.н.

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:46
от BOz
Често казано ме съмнява при висока скорост и спортен режим да не ти е бил заключен торка. Ти представяш ли си как си караш колата с 90 км/ч, ускоряваш до 200 с отключен торк и за тези 20 секунди маслото ти започва да пържи яйца. tooth.gif
Торка ще стои в контролиран приплъзващ режим заради дъмпинг характеристиките в силовото предаване. Но обикновено разликата е в малък брой обороти, а не в отключен режим,за да имаш множител при 2000 оборота разлика вход-изход. Последните поколения торк конвертори вкарват и огромни дъмпери в тях, че дори премахват нуждата от дъпери по кардана, примерно. Като там вече и дъмпинг приплъзване не е необходимо. Ама подробности...

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 21 Сеп 2022 15:02
от slowtraveler
Според мен 'конфликтът' в тълкуванията е заради прекалено фриволното обяснение... От рода - торка не бил в отключен режим, а само разликата в оборотите била малка tooth.gif
Да, чисто хидродинамично дори и да не го заключиш, идеята на хидротрансформатора е максимално да изравни оборотите на входа и на изхода :thumbsup:
Затова и на времето са били без всякакво заключване.... Сега покрай еко-нормите и високите горива нещата изглеждат друго-яче :)
В Еко режим дори понякога се усещаше 'заключването' (при малко по-интензивно ускорение) и то пак - след 2-3 предавка...

Highlander 2016 - Aisin U600E

Публикувано на: 02 Окт 2022 21:32
от angelina
Аз разбрах, и ще обобщя това което разбрах, но на висок технически език,

Потеглям си лекичко и после натискам..
Като чакам на границата и работи на място, изключвам на N та да се освбоди празния ход на двигателя ( с по-малки инжекторни времена на празен ход)

И от време на време, източване и доливане на същото количество масалце ( при еднакви температури) . т.е да е бързо и лесно. Това така са 2л масло . Иначе по процедурата която Akima ми предостави, подмених 4л Toyota ATF WS от максималните 5.8л Но, не мисля, че си заслужава процедурата, освен , ако не е след покупка на старо. Някъде четох, че се подменя напълно пли 60хил км. На друго място четох, че не се подменя, а е доживот. Т.е до живота на скоростната кутия Aisin U660( което е тъпо).