Страница 1 от 1

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 29 Юли 2022 16:27
от Himbo
Колеги, имам следния въпрос. Спирането на автомобил на скорост (с ръчни предавки) без съединител, което съответно води до принудително изгасване, коя (кои) части засяга и до какво увреждане може да доведе? Предполагам, страда трансмисията?

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 29 Юли 2022 17:34
от Hursa
Според мен - страдат най-вече сегментите, но и други елементи - лагери, биели, бутални болтове, както и елементи на гозарапределението.

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 31 Юли 2022 00:40
от max-2
При мен пострада трипода на едното вътрешно каре. Разцепи се и тъкмо си мислех, че нищо няма от трикратно гасене в движение от блокиране на спирачките и последващо отпускане на мокър и хлъзгав път с цел избягване на птп, след два дни полуоската превъртя в трипода при потегляне.

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 31 Юли 2022 09:42
от Hursa
При рязко спиране, при високи обороти - май си е така - би пострадало най-много задвижването, в него се гаси инерцията на въртящите се с висока скорост части.

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 31 Юли 2022 16:01
от Himbo
Благодаря Ви!
В конкретния случай не става въпрос за висока скорост, нито за екстремно спиране. И оборотите не са толкова високи преди да се спре.

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 31 Юли 2022 16:17
от Hursa
В такъв случай, според мен, биха пострадали най-много сегменти и лагери/бутален болт на биела - поради не осево и взривно натоварване, което се поема от тези елементи.

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Публикувано на: 01 Авг 2022 07:14
от Ивайло Димов
Ако автомобила е с демпферен маховик там натоварването също е голямо при гасене на скорост .....За ДВГ също може да има някакви ндгативни последствия но само при ежедневно подобно гасене .Страдат и тампоните на ДВГ и кутията .Нооо трябва да се случва доста често та да има нужда от ремонт .....учебните коли кви ли издевателства издържат tooth.gif