Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 07 Юли 2023 18:27

image_b7e410adb3ad09c7b6720ed5163fed4941fbaae1.png
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 19:01

В камерата над мембрана се намира газа под определено налягане - изменението на температурата изменя обема и въздейства на мембраната. Там където пръскат е този газов обем. Но все пак - през отворите е конструирано така, че топлообмена да е по-интензивен и фреона контактува директно с тънката метална мембрана (поне според мен).

Имало и по-съвременно решение, при него камерата с газа и задвижващата мембрана е в корпуса и под отворите за фреона (след изпарителя) - обтича се отгоре, като е допълнително развита топлообменната повърхност, контактува и с мембраната.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 07 Юли 2023 19:38

Еми ние какво друго да добавим г-н доцент. worthy.gif
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 20:26

Чешем клавиатурите, но проблема остава не решен smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 07 Юли 2023 20:51

mapamop написа: 07 Юли 2023 09:50 За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Т.е. на оста на компресора няма съединител?
Ако е така, този управляващ клапан в тялото на компресора се управлява с PWM.И проблема може да идва от неговото управление или да заяжда този клапан.

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 21:34

ivan_pop, доколкото помня на стария компресор сменях ролката първоначално, и по спомени нямаше съединител - нито магнитен, нито механичен. Клапана е с трижилен кабел и това са всички "жици и бакър" които излизат от компресора.
ivan_pop написа: 07 Юли 2023 20:51 управление или да заяжда този клапан.
Кой от двата клапана? На стария компресор или на новия?
Кабелите ги разплитах и ги рових малко след смяната на компресора, след като открих че семица преди това съм изхарчил едни от най-безполезните 1000 лева в живота ми. Не смятам че са кабели, защото са прозвънявани поне два пъти и съм хвърлял таблото на земята поне веднъж, да не кажа два пъти заради тях. Отделно тресенето на стрелката не се влияе особено дали навън вали, дали е слънчево или е много горещо. Просто климатика трябва да си доближи настроената температура или да го напрегна с едни 2400-3000 оборота и нагоре.
На постоянно ниски обороти, като че се сговня изключително рядко.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 470
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от vfr800 » 08 Юли 2023 23:09

PID контрола за празния ход изпада в осцилация, защото му се налага да прави големи корекции. Може да има много причини. Предвид това, че в схемата има намеса климатика и топъл двигател ме навежда на мисълта , че причината наистина е осцилация в пид контрола вероятно идваща от голямата корекция , която дросела трябва да прави спрямо заводското "затворено" положение, когато се активира компресора. Вероятно тази стойност е твърдо заложена като проценти спрямо стандартното положение и , когато се активира оборотите скачат твърде много и изглежда като , че колата не знае , че е изключена от скорост и се опитва да сменя между ПХ и ППХ . Ако ви се занимава опитайте да промените заводското положение на дросела в затворено състояние. Да знам, че е електронен :) въпреки това всеки дросел си има положение в затворено състояние. Регулира се посредством един торкс , който е капсулован с епоксидна смола. Мисля , че на 1.8 се пада от горната страна , когато е в монтирано състояние. Трябва хубаво да се махне смолата , за да не превърти торкса, че после става сложно.На база на подадените данни според мен трябва да се опитате да го затворите една идея, за да може , когато му се подаде Idle UP от климатика да не достига такива високи обороти. Ако се наблюдава падане на оборотите първоначално при включване на климатика и после рязко се вдигат и започва осцилацията, то тогава е по-скоро другия вариант седи много затворен и като му се подаде idle UP оборотите са пак твърде ниски и след това започва прекомерната корекция.

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Юли 2023 00:31

Днес климатика си тресе вече. Това с дросела няма да го направя, поради простата причина че ми писна от мъртво родените идеи на жълтите фашисти. Следващия месец ще сменя клапана с нов, и ако не се оправи ще върна стария компресор, и стария алтернатор. Новите отиват на вторичния пазар, заедно с новата водна помпа и стартер от гаража. Със парите от продажбата ще ѝ сложа газ да започне да си връща парите полека-лека. Като роди компресора ще ѝ сложа по-къс ремък и ще му оскубя кабелите. Съответно получава за в бъдеще само консумативи - масло, накладки, гуми и дотам.
Като стигне до ремонт, просто се шунтира проблемния детайл, а ако не може - отива в двора на моя моргаджия. Като цяло ми писна да си губя времето и нервите с тоя боклук и е време да приключа с това.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Юли 2023 08:09

vfr800, как горивния Денсовски боклук преценява че скоростната кутия е на свободна скорост?
Доколкото помня на поне по моята рама липсва Idle switch на корпуса на скоростната кутия.
На педала на съединителя има букса. Идея за какво служи?
Факт е че на празен ход, когато изключа компресора от копчето, оборотите потъват със едни 100-200 надолу и после се покачват. Не го прави винаги, но го прави. При влючването на компресора по-скоро ги вдига прекомерно с малко и после падат. Почти не се случва, да не кажа хич да потънат и да ги вдигне постфактум. Или аз не съм забелязал. Днес ще излизам извън града и ще я следя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2844
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от iovkito » 09 Юли 2023 08:40

Може и да съм те питал, но има ли някакво играене на обороти/придърпване, когато е пуснат климатикът и колата е на скорост?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Юли 2023 09:35

vfr800 написа: 08 Юли 2023 23:09придърпване
По-скоро не. Според режима на климатика инцидентно може и да ми я форсира на равен терен, но като цяло не пропадат и не се вдигат така че да изхълца мотора. Ако мърдат оборотите е в режим CL-drive по спомен. Т.е. когато съм на скорост с напълно отпуснат педал на газта и нули на дисплея за моментен разход.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 09 Юли 2023 18:58

Дросела със жило ли е?
На педала на съединитела ако има ключ той играе за темпомата(ако има).

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 09 Юли 2023 19:12

vfr800 написа: 08 Юли 2023 23:09 Ако ви се занимава опитайте да промените заводското положение на дросела в затворено състояние.
Не помня дали на Тойота или на Нисан беше, тихите обороти могат да се задават с компютър и програма.На моята кола от профила също може.

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Юли 2023 20:18

ivan_pop написа: 09 Юли 2023 18:58жило
Не. Потенциометър към горивния боклук, и той си интерпретира, какво да прави при конкретната позиция на педала на газта.
ivan_pop написа: 09 Юли 2023 19:12програма
Програмата е Techstream и при моя кенеф може да чете живи данни, да трие грешки, да тества разните релета и дотам. Като цяло с мъртвородената електроника на тая кола е безполезна.
Дросела дефакто има 2 торкса - единия е вътре и го ограничава, колко да затваря в затворено положение, и другия мисля да беше колко да му е нулевото положение, където все пак не е идеално затворен. Трябва да си видя снимките на сцепения дросел.
Фактите от днес:
Тресе над 2200 оборота за продължително време над минута, преди да освободя от предавка.
Тресе без пропуск, когато има около 2 градуса разлика в купето и настройката, и оборотите са се задържали над 2200. Не успях да хвана с термометърчето дали спира притока на студен въздух, че термометъра е с пружина и е бавен, а и при рязката смяна на температурата през копчетата е логично да се стопля въздуха. Все пак променях от 20-22.5 градуса на 26.5. навън се въртеше между 29 и 35 градуса според терена.
Мисля си какво ще стане ако тикна някой кондензатор във idle-up веригата, дали ще забави импулсите, и ще ѝ задържи преходите в състоянието на активност със някакво закъснение. Подозирам че отговора е "не може", защото вероятно климатичния компютър, подава различни напрежения, според нуждата от мощност. Не съм сигурен какво точно става по тая линия, че дори евентуално сигнала може и да е цифров и да се омажат нещата.
Другото което ми се върти е да извадя бушона DEF/IUP. Вероятно няма да има изобщо Idle-up, ама може и да се усетят компютрите и да протестират.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 10 Юли 2023 12:44

При изключен климатик и включени светлини, вентилатор в купето на макс и отопление на стъклата и седалките(ако има), има ли го проблема?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта