Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 20:49

ivan_pop написа: 05 Юли 2023 19:44 предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт
Може и да е вярно. Отгоре над него има пластмасова капачка. Ама между максималния габарит на клапана и капачката има буквално почти един пръст разстояние... чак толкова да се подсигурят, при условие че половината кола е направена "на доверие" и няма обратни връзки (визирам програмите на климатика, и VSV клапана със системата за парите от резервоара, картерната вентилация)
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 06 Юли 2023 11:43

mapamop написа: 05 Юли 2023 20:49 няма обратни връзки (визирам програмите на климатика, и VSV клапана със системата за парите от резервоара, картерната вентилация)
Не разбирам за какви обратни връзки става въпрос?

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 06 Юли 2023 13:26

Имам предвид че дори и да успее тоя клапан да преодолее сериозното разстояние до пластмасовата капачка, никой няма да го усети че е претрил капачката или самия той се е претрил. По-скоро е за изолация от външната среда, но и там малко куца историята защото не е покрита цялта термомембрана, а можеха да му боднат доста по-надеждна изолация.
Както и да е - тоя клапан ще се сменя когато намеря нов и да не е 300 лева.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4297
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 06 Юли 2023 15:40

Няма смисъл да се сменя. Тотално прахосване на пари. Има обективни фактори, които показват дали работи или не. Но на 99.9999% проблемът с оборотите не е от него, ако това е идеята за замяната му.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 06 Юли 2023 16:28

Стария който свалих и го драснах с маркер изобщо не му мърда оста. Стоя 2 часа във фризера. После почти час на терасата на близо 35 градуса жега и все си стои на белязките.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 06 Юли 2023 19:40

Тази кола има ли клапан който да спира потока на охл. течност към радиатора на парното, при включен климатик?И ако има той с какво се управлява?

Двигателист
Мнения: 436
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Двигателист » 06 Юли 2023 20:43

Не. Само въздушни клапи. Циркулацията през радиаторчето е постоянна.

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 09:50

ivan_pop написа: 06 Юли 2023 19:40 потока на охл. течност към радиатора на парното
Тялото на парното/климатика е като кутия със 3 отделения - в едното стои радиатора на парното, в другото стои изпарителя / радиатора на климатика. Вътре има моториризирана клапа на всяко отделение която спира или пуска струята въздух от вентилатора, така че да преминава през конкретния радиатор. Няма клапан за антифриза, или нещо което да го спира да преминава през радиатора. За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Другото са датчиците за температурата в купето, датчика за температурата на изпарителя, датчика за външна температура, соларния датчик, сигнал за скорост от километража (през преден ляв АБС сензор), обороти от горивния компютър, предполагам и сигнал за температура на атнифриза, сигнал от датчика за натиснат педал на спирачката, сигнал от ръчната спирачка, сигнали за положението на клапите, които си ги "чете" горивния компютър и решава какво да направи.
Под "какво да направи" имам предвид, колко налягане на фреона да пусне от компресора или да го спре тотално, накъде да позиционира клапите за да добави или отнеме топлина от купето, да спре комресора при рязко ускоряване (кикдаун), при (рязко спиране), при дръпната ръчна спирачка, да подаде сигнал на горивния компютър да обогати сместа преди да зацепи компресора да работи, да вдигне оборотите на празен ход (и двете са IDLEUP сигнал), да спре компресора при прекомерни обороти и бог знае още какво. Като цяло много събития може да влияят на решението на климатичния компютър да изключи компресора. И всичко това почти не е описано в сервизното ръководство, а съм го цедил по метода на опита и грешката - както се вижа още в първия пост на тая тема, и по другите теми в които съм писал по отношение на проблема.

Малко встрани от темата - вчера вечерта я прибрах от сервиза, след смяна на гърнета и почти всичко по предницата. Предвид че ми стоеше средния разход, изглежда да не са дърпали клемата на акумулатора. На прибиране, по дефакто едната ми "тестова отсечка за стрелката", не успях да разтреса стрелката нито веднъж. Купих си елементарен термометър за хладилник и излязоха около 5-6 градуса на изходящата струя на въздуха.
Навън температурата беше 28 градуса, вътре беше настроена веднъж на 23.5, после на 22.5 и на 21.0 градуса.
Донякъде има логика разшрителния клапан да се продухал и/или промил с масло и фреон и да е започнал да работи коректно, но аз не вярвам във чудеса. За момента си мисля че просто рака е в ремисия, както се е случвало и преди.
В неделя имам едно относително дълго пътуване и ще я наблюдавам.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 13:51

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 14:02

Hursa написа: 07 Юли 2023 13:51 Масло по принцип към него почти не трябва да отива
Не съм сигурен за сепарацията. Като отделих тръбите от бързите връзки в коша на мотора, по посока на купето успях да облея навсякъде с миризливото масло, че не се сетих да изпусна налягането през иглите.
Клапана беше и той целия омазан с масло, че още смърди в купето на компресорно масло. Втория изпарител който имам свален в гаража заедно с преходните тръби, които минават през стената на мотора и разширителния клапан, се оттичаше втора година от маслото в кашона в гаража
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 14:15

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 14:28

Hursa написа: 07 Юли 2023 14:15 А филтър има ли?
Тапа със фуниевидна цедка, и дехидратор - торбичка от материя подобна на мокрите кърпички и мисля силикагел в нея, или подобен гранулат. Не се сетих да разпоря стария дехидратор, като го сменях, но си мисля че беше мазен на пипане, за разлика от новия.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 14:39

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4107
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 15:44

Hursa написа: 07 Юли 2023 14:39 в хладилниците често филтъра е причина за това
"Филтъра" е сменен в неделя - стария дехидратор не беше особено почернял. Снимка на тапата със цедката и дехидратора, който нагоре омазах с мръсните си ръце - бялото беше искрящо бяло.
дехидратор.png
дехидратор.png (881.12 KiB) Преглеждано 635 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4936
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 17:40

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта