Страница 2 от 4

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 09:52
от BOz
Значи за теб голяма кола дизел, с малък двигател, за да може да минаваш и над 1500 км. с един резервоар. Всеки продукт си има феновете, спрямо предимствата и недостатъците му. tooth.gif
Аз лично предполагам, че не всеки ден пътуваш по пътя Бургас-София-Бургас, за да ти трябва такова нещо с 1000 км. пробег. Ако е от време на време, не ти пречи да дадеш малко повече пари в София, за да си заредиш колата на обществена станция. 20-30 лв. отгоре надали ще те бутнат ако си се изръсил вече 100к за автомобил. ppp.gif

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 10:11
от ufer
За мен въпросът е просто принципен и без значение дали ще има нещо отдолу или отгоре... :D Дай боже да мога да се изръся 100к... drunk.gif

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 14:10
от WoLF
Въпроса принципно е колко искаш да мислиш за колата, като разход, като необходимо време за спирания/зареждания и т.н. Ако не ти пречи, с малко "играчка" постигаш желаното пътуване :whistle: Тук масово ТеслИте си ги зареждат безплатно на паркинга на Кауфланд, например cool.gif

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 14:47
от Filbor
WoLF написа: 10 Ное 2022 14:10 Тук масово ТеслИте си ги зареждат безплатно на паркинга на Кауфланд
От 12-ти септември не е безплатно:
Filbor написа: 10 Сеп 2022 07:44 Цената за зареждане е 0.88лв/кВтч.

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 18:11
от ufer
Волф, принципът може да бъде и субективен, индивидуален... Така че моят личен въпрос на принцип може да е различен от принципите на другите хора... Моят проблем - ако трябва да пътувам примерно 3 часа, а да зареждам 2 часа, или дори един, не ме устройва. Инфраструктурата у нас все още не предлага големи перспективи... :thumbsup:

Батерии

Публикувано на: 10 Ное 2022 22:23
от slowtraveler
Аз се плаша ако се появят повече електрички :) Познай какъв панаир ще настане на зареждачките :)
Вчера ми се обади съученик, дето имал записан тест-драйв на електрическия Мустанг та да отида с него да го тестваме :) За съжаление бях зает точно по това време и не можах, ама след това пихме кафе та поприказвахме... Пробвал почти 500-те коня - около 27кВтч/100км :) Ама батерията 88кВтч - не падала засега. Врътнал почти 100км по магистралата, в града и т.н.(в града - логично разходът почнал да спада :) ...
Говорихме и за зареждането. Със съдружниците си направили соларен парк 200кВт, та щял да си я зарежда на работа tooth.gif
Съдружниците му вече били с електрички, та и там сигурно ще има конкуренция tooth.gif

Батерии

Публикувано на: 11 Ное 2022 01:25
от vfr800
Няма смисъл да го мислите прекалено :) Дори и на теория няма как всички автомобили да са с батерия. Изкопаемите горива ще си ги има още много дълго време, но няма да има вече V8 ULEV като в Америка. Как точно V8 се вписва в Ultra Low Emission Vehicle никой не разбра .....освен производителя и министерство на транспорта. Това ще се промени и е напълно нормално няма как кола с разход 20/100 да е Евро 6 или еквивалента на ULEV , просто няма логика. Виж един три цилиндров турбо бензин е съвсем друга работа, дизел не коментирам и той може да е "еко", ама много ги пипат и дори и смахнатия европеец разбра , че с бай ганя няма как да се справи. DPF мипи еф изчезва в секундата, в която изтече гаранцията , за ад блу дори не коментираме, те половината от тия системи и гаранцията не може да добутат ........за справка пежо.... там ад блу дюзата върви с казана.......иди, че разбери защо. Проблема е, че примерно VW E-up струва 50К а нормалния Up е 25К . Тази малка кола с 1.0 мотор 25К в гориво.....са много над 100К километра и то , ако броим , че тока е без пари, а той не е.........

Батерии

Публикувано на: 11 Ное 2022 08:55
от ufer
А-а, има нещо, което е без пари - това е ножът, който ни точат от години... tooth.gif

Батерии

Публикувано на: 27 Ное 2022 18:10
от Filbor
Новата химия при батериите е тук, но остава въпросът с икономическата жизнеспособност
Все повече стартъп компании търсят начини да намерят алтернативи на вече наложилите се батерии, в опит да предложат нещо по-надеждно и по-евтино
https://www.investor.bg/a/447-analizi/3 ... sposobnost

Батерии

Публикувано на: 22 Дек 2022 09:42
от Filbor

Батерии

Публикувано на: 17 Яну 2023 15:30
от Filbor
Направих си Соленоводна батерия. Основата на батерийната клетка е пластмасова кофичка от изядено кисело мляко tooth.gif. Елетролитът е солена вода. Примерно на 100 грама се слагат 4 чаени лъжици сол. После единия електрод е медна жица с дебелина 1 мм. Той е увит в хартия от домакинско руло. След това върху него алуминиево фолио. Алуминия и медта да не се допират разбира се. И какво се получава: Напрежение 0.5 до 0.6 волта. Правия ток (DC) започва малко по-високо, но после става по-стабилен на 0.2 милиампера. Може би има много йони в началото до метала и те веднага се залепят за него и дават по-висок ток, а после започва да спада. Значи мощността на такава батерия с 10 см медна жица е 0.1 миливата.
Значи ако искам да захраня нещо на 100 вата ще ми трябва 100 км медна жица с дебeлина от 1 мм tooth.gif Пробвах цинк вместо алуминий и тогава напрежението е между 0.7 и 0.8 волта. Това доказва защо променливия ток на Тесла е победил правия ток на Едисон.

Батерии

Публикувано на: 17 Яну 2023 16:28
от mfandakov
Ако продължаваш с опитите.... знае ли се...???? :D

Батерии

Публикувано на: 17 Яну 2023 17:26
от Filbor
mfandakov написа: 17 Яну 2023 16:28 Ако продължаваш с опитите....
Мислех, че ще ми предложиш нещо от цинк и мед, а то кредити tooth.gif
А преди това наистина пробвах други опити. Дори с урина за електролит tooth.gif и даде 0.4 волта. Така, че ако на път се прецака някоя клетка на батерията, тогава отваряш, пикаеш вътре, затваряш и тръгваш :whistle:
Ето предишен опит. В основата има цинков цилиндър. Той увит в хартиено тиксо. После меден цилиндър (2 медни муфи едно върху друго). После пак хартиено тиксо. След това се редуват алуминиево фолио, хартиено тиксо, медна жица, хартиено тиксо и т. н. Медните елементи се свързват заедно, както са свързани цинковата сърцевина и алуминия, за да се получи по-голям ток. Използвах 10 метра медна жица и за нула време свърши, заедно и с хартиеното тиксо, но то беше под полoвината останало на ролката. Оставих го за една нощ, за да попие електролита от солената вода в хартиеното тиксо и накрая е това: 0.75 волта + 50 милиампера ток:

Батерии

Публикувано на: 17 Яну 2023 17:41
от BOz
Пропускаш едно важно нещо - вкара ли нещо в батерията преди да искаш да изкараш?

Батерии

Публикувано на: 17 Яну 2023 20:31
от Filbor
BOz написа: 17 Яну 2023 17:41 вкара ли нещо в батерията
Да я зареждам предварително ли имаш предвид? Не съм го правил. Т. е. да допра катода към анода (в случая медта към алуминия/цинка)