Страница 3 от 3

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 18 Ное 2022 22:46
от gena_bs
Номерът с котешките тоалетни го научих от руснаците в тубата. За съжаление не помня линка и името на канала.
Става въпрос за обиране на влагата от купето по време на движение. Слагат се на няколко места на пода или на самите седалки, а ко не са заети.
Никой не е отменял проветряването.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 19 Ное 2022 00:23
от mapamop
Друго имах предвид - че може да не изхвърляте чорапа с тоалетната или директно да си вземете торбички-възглавнички със чист неароматизиран и обработен с химия силикагел. И да си го "рециклирате" във фурната на 90-120 градуса за мисля 1-2 часа по спомен (проверете!), без значение дали е чист или "котешка тоалетна". Втория вид е възможно да ви отдели химия във фурната.
От друга страна климатика е по-ефективно решение, със повече извадена влага.
Изобщо не съм идеи за критика или заяждане.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 19 Ное 2022 18:47
от gena_bs
Нещо не сме се разбрали явно.
Не съм го приел като заяждане...

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 25 Ное 2023 21:52
от itzoa
Днес обикалях доста в дъжда преди да обърне на сняг и доста ми се запотиха стъклата - всяко качване и слизане в колата носеше 5 минути борба със запотени стъкла. И то бях сам в колата, верно леко мокър, но съм имал няколко коли и не помня толкова лесно да са ми се запотявали стъклата.
На няколко пъти пусках климатика да издуха поне от предното стъкло, но си оставаха страничните и задното запотени. Не знам дали не е "дефект" на колата - това ми е първия по-сериозен есенен дъжд с нея. Спомням си, че още като я купих и забелязах, че леко беше запотена и бърсах доста стъклата, защото мислех, че просто са мръсни от завода - всъщност наистина беше доста непочистена като я взех.
Та, сетих се, че бях чел в ръководството това:
"Не пръскайте дълго време с вода долната част на челното стъкло. Ако вода влезе в смукателния колектор на климатичната система, разположен в долната част на челното стъкло, климатичната система може да не работи нормално"
Голяма глупост според мен, то излиза, че при всеки по-сериозен дъжд ще ми се прецаква климатика. Та възможно ли да е от това, наскоро я мих и помня, че пръсках повечко в тоя район, че се беше събрала доста пяна. И реално да има някаква дизайнерска недомислица на Ярис Кроса да речем и да се блокира с вода въздуха отвън?

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 01:00
от slowtraveler
Не, това е съвсем нормално и логично поведение...
Влажният въздух, вкаран в купето няма как да не почне да кондензира... Насочи си страничните духалки към стъклата. Не включвай рециркулацията. Насочвай обдухването АУТО (т.е. вероятно първо ще е стълки/долу, след това ще преминне само долу при студено време).
И въпреки тези мерки, когато влезеш с мокро облекло в автомобила, му трябва време за да те 'изсуши' и въпреки, че климатизацията работи нормално, е възможно да имаш конденз върху стъклата при студено време.... :thumbsup:
Това е особено ясно изразено при преход от топло време (висока абсолютна влагност) към студено (когато допустимата абсолютната влажност е много по-ниска, и затова има условия за конденз)... :thumbsup:

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 09:56
от mapamop
itzoa,
Климатичния компресор трябва да е разрешен (бутона A/C да свети) целогодишно. В компютъра има заложени цикли за изсушаване на купето, и като е спрян компресора.... Става "граната!". Климатика ще се пуска и на минусови температури.
Не си имал Опел Астма... Филтъра на купето е точно под чистачките, и кората отгоре ако не е легнала плътно до стъклото, водата от предния прозорец влиза направо в парното. Резултата при проливен дъжд е минимум порцеланово бял прозорец отпред. Максимално съм инкасирал пръски вода.
Отвора е повдигнат на около 10 сантиметра нагоре от тавичката за водата, и никак не е лесно да се излее вода в купето. Все пак не е изделие на ВАГ, Мерцедес или Опел тая кола.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 10:20
от WoLF
За бързо отпотяване трябва да изкараш влагата, която си вкарал. Най-бързо става с максимална духалка и леко отворени прозорци. Нагласената температура не е от значение в случая. После като загрее колата/купето няма да кондензира, защото прозорците ще са топли :thumbsup:

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 13:25
от itzoa
mapamop написа: 26 Ное 2023 09:56 itzoa,
Климатичния компресор трябва да е разрешен (бутона A/C да свети) целогодишно.
Това го играх вече и се размириса по някое време през есента на вкиснато, защото не се бях сетил да го изключвам преди да изгася колата и да издухвам влагата и конденза отвътре. Просто не бях обърнал внимание, че има копче А/C и че може да се спира, а само пусках ауто-то и променях градусите и чаках колата сама да се сети искам ли климатик или не. После го спрях и си пусках пак на ауто, но без А/C и се отмириса.
Но днес я заварвам с 50 см сняг отгоре, не знам как е при вас, но тук в Габрово ни затрупа брутално.
Викам си - идеално тъкмо ще видя колко е проходима. Докато я изрина постоя бая време работеща на място със закрити отвори от сняг и лед под предното стъкло отвън, а вътре бях пуснал парното да се поразмрази. И докато давам напред-назад нещо яко се размириса на бакелит. Ама не точно на бакелит, ами на някакво между гума и бакелит. Може и от гумите при буксуването да е било, не знам, дали от парното е било нещо, защото след като го спрях и спря миризмата. Но миришеше навън доста даже комшията вика - да не се запали нещо? После пак буксувах, но без парно и не се размириса, после пак с парно - размириса се. И това и вътре и вън, не само на мен, а и на комшиите им направи впечатление. После пък с парно пак не се размириса и аз не знам вече дали от мен беше, от парното и от какво точно, нещо по хибрида ли, вариатора ли?
Може би няма връзка с темата, но доста ме притесни. Отворих капака, но не видях нещо да мирише от там или да гори (недай Боже!).
Едно време така ми се размирисваше зимата дизела като буксувах доста на място, но беше друга миризма и беше по-скоро на яйца, което май е от катализатора.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 14:18
от slowtraveler
Не знам какво имаш предивид под 'с парно и без парно', но ако имаш предвид включен и изключен вентилатор - логично е да ти вкарва миризмата отвън само когато вентилатора е включен...
Миризмата наистина може да бъде от гума при неразумно буксуване...
► Виж съдържание

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 15:21
от Ивайло Димов
Запотяването на стъклата е ефект или от скапан филтър купе или от натиснат бутон на клапа за вътрешна рециркулация на въздуха .При добро парно дори леко топло духащо това се изчиства доста бързо .

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 15:34
от itzoa
Именно, че рециркулацията на въздуха не беше пусната, а си вкарваше отвън. Затова си мислех, че наистина може да се е запушило нещо от водата и реално да не влиза въздух.
А за буксуването - беше на сняг, не на асфалт, но е така принципно. Просто с това e-cvt не мога да усетя въобще колко да подам и за да не ме спира изключвам тракшъна, но тогава пък почва да върти на място.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 15:49
от slowtraveler
► Виж съдържание

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 20:34
от biro
Климатик пускам само ако карам повече от 10 минути при над 35 градуса лятото или ако силно ми се изпотят стъклата зимата.
Вредно е винаги пуснат - развива плесени.

Запотяване на стъкла

Публикувано на: 26 Ное 2023 20:41
от slowtraveler
Никога не го изключвам - стои си на АУТО.. На последните 5-6 автомобила...
И странно - откакто не го изключвам никога не съм усетил миризма на мухъл (за разлика от на времето, когато го изключвах) :)
Явно така измива казанчето редовно с 'прясна вода' и не прави мухъл...