Страница 2 от 3

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 18 Фев 2022 16:18
от dracunculus
Взех си колата днес. Запечатали са я отдолу с прозрачно-златиста вакса, мината е навсякъде, където може, не като преди....Диференциалът е обработен първо с преобразувател за ръжда. Доволен съм много. Пари струва не малко и костваше 4 дни, но явно няма как, ако искаш да е качествено направена. С две думи- ясно ми е, че няма как да се размине корозията един ден, ясно ми е, че проблемът с ръждата е много по- комплексен от едното третиране на повърхността отдолу, но, ако ще и с чисто козметична цел- струва си, пък ако ще и само с цел по-добрата продажна цена един ден, когато и да е той :thumbsup:

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 18 Фев 2022 16:21
от Ивайло Димов
Супер :cheers:

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 14 Юли 2022 01:13
от Rocky112
Антикорозионната защита вече е направена. Всеизвестно е слабото място на Авенсис Т25 - гният задни носачи - късо рамо. Минах предни носачи по същата последователност, а с останалата алкидна боя намазах шасито. На снимките ще видите използваните материали и резултата. Надявам се да има ефект:

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 14 Юли 2022 08:14
от mapamop
Размести успокоителните тампони на прътовете на полуоските и адресирай ръждата под тях. Скъсах лява полуоска заради тая работа. Дясната и тя беше започнала да пука и стигнах до оригинална за почти 1200 лева.
Италианската бройка на @boiski и тя имаше ръжда там, въпреки че купето му беше "като ново". Импрегнирай бомбетата на амортисьорите - задържат влага заради подкалниците. Гредата отпред под радиаторите е със влошено оттичане и гние - валидно за Корола Версо, Авенсис Т25, Авенсис Т22. Засега други модели не са ми попадали в полезрението.
Огледай уплътненията на стоповете - тече в багажника и гние ламарината че е само на грунд - Т25, Т22, Корола Версо, Опел Астра Ф (там обаче багажника е боядисан).
Свали пластмасовите прагове и адресирай ръждата по шевовете на купето. Свали пластмасите на праговете на вратите и напълни през дупките праговете отвътре.
Отпуши отводнителните отвори на врати и капаци. Омазни ги отвътре. Тия коли гният благородно - на дискретни места които не виждаш. Имам ръжда под пластмасовата стъпка до педала на съединителя... Снимка по-късно пак в тоя пост.

Снимка за да не съм голословен:
0-02-0a-856a84af0fa60ae278a4b6a3a231a6e81c039aef61083deb96826623f41db2a7_e9fd0262.jpg
0-02-0a-856a84af0fa60ae278a4b6a3a231a6e81c039aef61083deb96826623f41db2a7_e9fd0262.jpg (455.73 KiB) Преглеждано 7950 пъти
На предната греда под радиаторите май съм я затрил.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 15 Юли 2022 18:05
от Rocky112
8mapamop,
Успокоителните тампони на полуоските имаха ръжда от двата им края, но не съм ги размествал, а съм ги напръскал с ръждопроебразувател Вюрт, епоксиден грунд и алкидна боя, както носачите.
Гредата под радиаторите я боядисах само с аркидна боя (на снимката)
Задни стопове са уплатнени вече.
Всичко останало, което каза догодина, че си е играчка голяма. Само есента мога да напръскам с течна грес по отводнителните отвори на врати, прагове, носачи...... и т.н. където видя дупка пръскам и бягам 😁
Само да ми кажеш на кои бомбета задържа влага - задни или предни?
Това занимание ще е най трудоемко и ще трябва разкачане на амортисьорите. А за пластмасите на купе и прагове просто трябва да се внимава да не се счупи някоя кнопка или щипка.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 15 Юли 2022 18:37
от mapamop
Гредата събира вода отгоре - между радиатора и самата нея. Лявата полуоска гние вътре под тампона. Моята се скъса посредата на тампона. Дясната и тя. Самия тампон няма какво да му гние че е гумен, ама под него няма проветрение. Ще ти трябват резервни скоби подобни на тия за водните съединения, но за маншони (тия дето се смачкват и нямат винт).
За бомбетата мисля че няма нужда да сваляш амортисьорите - развиваш 3-4 резби на гайките да отворят отгоре лагерите към купето и обливаш настрани през кръглия отвор със някоя сламка. Махаш подкалниците и обливаш около амортисьорите нагоре бомбетата. Амортисьори и пружини ако ги омазниш няма да ти се разсърдят - патрона е вътре и няма да поеме мъзгоча.
И задните и предните гният - проверно на 4 трупа при моя човек, като ги разпилявахме. Техниката е еднаква и отзад и отпред. Въпроса е да си отвориш процеп откъм централния отвор на бомбето и да пръскаш през него концентрично да облееш бомбето и да стече надолу.
Праговете се крепят на 6 или 8 щипки отдолу и по 2 винта зад гумените плочки отпред. Сеалят се за час предвид че повечето щипки са остаряли и са опадали. После парцал с вода, шкурка отгоре-отгоре, махаш със шкурката балоните ръжда и понадираш боята, ръждопреобразувател и накря парцал с разредител и каквото си ползвал за корема на купето, или боя 3в1. Праговете със целия цирк по подготовката отнемат към 2-3 часа време. Вземи си резервни щипки за тях - бяха някакви криви, че ме ракараха до центъра по без прагове и със калта по мен.
Подкалниците по спомен бяха май само на щипки и не е нужно цяло сваляне - гумата, щипките и през процепа, който се отваря доволно много.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 06 Авг 2022 22:25
от Rocky112
mapamop написа: 14 Юли 2022 08:14 Размести успокоителните тампони на прътовете на полуоските и адресирай ръждата под тях"

Когато го прочетох мислех, че издребняваш, но се оказа прав. Днес исках да се кефя въртейки гуми на 1ва, 2ра , че и 3та ск. Само, че още на 1ва се чу едно пропукване, кокто се чупи дебел клон. И останах на място. Счупена е лява полуоска. Ще сменя можеби и дясната но в понеделник ще видя какви и са цените, че били доста по-скъпи.
Колата е както на подписа

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 06 Авг 2022 22:43
от mapamop
Гадно...
Лява има всякакви марки и цени.
Дясната ще е драма да я намериш неоригинална от марка с качествена изработка. Смени лявата, която е заминала, примерно с GSP и виж разбутай тампона на дясната, докато не те е оставила. Ако е що годе запазена я запечатай, ако не - мисли си за смяна. Намери си нова, и не бързай със смяната, фокато се държи. Мое мнение.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 03 Дек 2023 12:56
от FearSoft
Някой да знае фирма в Пловдив, където правят антикорозионна обработка? Колата е на 2 месеца и ми се иска да я защитя по най-добрия начин. Бих се хванал и сам с тоя спрей, показан по-горе, ама нямам условия...
И в тоя ред на мисли се интересувам също и от фирми за обезшумяване в Пловдив. Не просто намерена информация в интернет, а от личен опит. smile.gif

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 03 Дек 2023 14:44
от max-2
Сега не е подходящо време за това. Трябва горещо време, да не е валяло скоро. Да са изсъхнали всички кухини...

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 03 Дек 2023 16:55
от Ивайло Димов
Анти корозионно покритие се полага лятото ...сега е безмислено ,освен ако фирмата която ще го прави не разполага с подемник и калорифери .

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 03 Дек 2023 20:36
от mapamop
Ако ще я задържиш след десетата ѝ година тая кола, или ще гониш по-голяма остатъчна стойност на вторичния пазар, ще трябва да я напълниш с вакса и по вътрешните кухини на врати, купе, багажник и ребрата на купето. Имаш около 5 години да го направиш, преди оригиналната вакса да е деградирала, изсъхнала или изпарена. Хватката е да я запечаташ нея.
Но и това е за лятото, когато няма влага никъде, за да не я запечаташ под покритието.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 04 Дек 2023 22:31
от vfr800
FearSoft написа: 03 Дек 2023 12:56 Някой да знае фирма в Пловдив, където правят антикорозионна обработка? Колата е на 2 месеца и ми се иска да я защитя по най-добрия начин. Бих се хванал и сам с тоя спрей, показан по-горе, ама нямам условия...
И в тоя ред на мисли се интересувам също и от фирми за обезшумяване в Пловдив. Не просто намерена информация в интернет, а от личен опит. smile.gif
В Пловдив незнам за антикорозионно, но в Търново има. Ако те интересува пиши на лично ще ти пратя контакти.


Колкото до дали е подходящо или неподходящо време. Всичко зависи , къде се прави процедурата и с колко време разполагаш :) Тя винаги ще изсъхне въпроса е колко време ще трябва.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 08:18
от FearSoft
Благодаря, ще го имам предвид, но засега ще изчакам. Надявам се до лятото да се открият и други, по-близки възможности. :thumbsup:

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 08:26
от mfandakov
Стига да ти се занимава ,имаш един канал/ външен/ от мен на твое разположение ако решиш да се клепотиш. :thumbsup: