Страница 3 от 4

Скорост на хибридите

Публикувано на: 29 Яну 2022 13:47
от BOz
slowtraveler написа: 29 Яну 2022 09:56
BOz написа: 29 Яну 2022 00:28 Още една единица и ще е по-вярно.
Знам какво съм написал - помисли защо е така...
МГ1 може да го защитиш с ДВГ в огромни граници.
МГ2 няма как да го "защитиш" освен със скоростта. От където идва и ограничението по МГ2, а не по 1. Чисто теоретично МГ1 може да "вдигне" и 300 км/ч, ако МГ2 може да си го позволи. И затова колегата споделя това "забиване" на точно определена скорост, като забиването на скоростта допринася за различни обороти на ДВГ, респективно МГ1 спрямо товара (терена). Системата просто в този момент на ограничаване на скоростта балансира мощността на ДВГ спрямо терена, за да поддържа въпросната скорост.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 29 Яну 2022 14:13
от slowtraveler
BOz, не ми се влиза в спор.. Замисли се какви са максималните обороти на МГ1 и МГ2, и защо са такива...

Скорост на хибридите

Публикувано на: 29 Яну 2022 18:05
от mirott
slowtraveler написа: 29 Яну 2022 14:13 не ми се влиза в спор
А на него точно това му е идеята. Баба казваше по-умния отстъпва. tooth.gif

Скорост на хибридите

Публикувано на: 29 Яну 2022 18:52
от Lwerewolf
Точно MG2 е лимитът.

https://slideplayer.com/slide/14432904/
slide 6/33

MG1 max RPM ~= 104000, MG2 max RPM ~= 14000, Engine max RPM = 6400

MG1 удря лимитът при ускорение от нулата (със двигател на ~3000rpm), което е по случайност и основната причина toyota хибридите да не могат да тръгват особено рязко въпреки теоретично много мощните ел. мотори. При vmax MG1 може да влезне във екстрема само и единствено ако двигателят е под ~2000 оборота. Можеш да си plot-неш функциите.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 29 Яну 2022 22:32
от BOz
Слоу, наистина спортът е тотално излишен. Lwerewolf го описа абсолютно точно. МГ1 удря лимит при старт, а МГ2 при "финал" и това е.
Ето ти и номограмата в спора.
Изображение
Както сам виждаш МГ1 при макс скорост може да го докараш теоретично и до 0 оборота.

Миротт, къде пак си буташ дупето в А група. Разбери, че не си дорасъл. ppp.gif

Скорост на хибридите

Публикувано на: 30 Яну 2022 00:39
от mirott
BOz написа: 29 Яну 2022 22:32 Миротт, къде пак си буташ дупето в А група. Разбери, че не си дорасъл.
Я по-спокойно и не толкова вулгарно, че да не ти хареса! Чети глупостите, които пишеш. Ама ги препрочитай, че не са ти ясни. Хубаво е, че имаш самочувствие за А група, ма без покритие tooth.gif ! Далече си...

Скорост на хибридите

Публикувано на: 30 Яну 2022 00:59
от slowtraveler
Да, прави сте - МГ2 е ограничението по обороти :thumbsup:

Скорост на хибридите

Публикувано на: 30 Яну 2022 18:07
от Hursa
МГ2 ограничава максималната скорост подобно на това - както ел двигателя на ел автомобила ограничава максималната му скорост. Тъй като си спестяват "скоростна кутия", а ел двигателите макар и обикновено с много по-широк оборотен диапазон - все пак си е ограничен. Така, че трябва да изберат подходящо "предавателно число" - от една страна да трансформира достатъчно въртящият момент на ел двигателя, който също макар и да е от "0" оборота максимален (при синхронните с "постоянни" магнити), също е ограничен, от друга до колко ще достигнат максималните му обороти при висока скорост, до каква ще е ограничена.
При старта на "тойотовския" хибрид - дали оборотите на МГ1 ограничават старта. Според мен не - все пак при старта не може да се предаде голяма мощност към колелата, ограничени са от предела на сцеплението, което могат да реализират гумите. Мощността, която двигателя му може да отдаде при 3000 оборота - все пак е повече от достатъчна, според мен, а към нея се добавя и мощността от батерията. Според мен - ограничението, ако има такова - е по-скоро от предавателното число на МГ2 към колелата и максималния момент, който може да даде към тях. Предполагам, се търси компромис - между този момент и максималната скорост, максималните му обороти при тази скорост. Все пак - на повечето хибриди - ел двигателя, макар и сравнително мощен е доста по-маломощен от мощността на системата.
При автомобилите само с ДВГ - при самия старт (от "0") - голяма част от мощността се "разсейва" в съединителя, затова и при рязък старт двигателя достига до сравнително високи обороти. А и при ДВГ - мощността в много ниските обороти (близките до оборотите на "празен ход") е относително много ниска - при повечето "бензинови" е около и под 20 кс, и особено ако е "малък" и високооборотен, както и ако е "малък и турбиниран" (до колкото знам), по-малко от колкото дава батерията на повечето тойотовски хибриди.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 31 Яну 2022 10:35
от BOz
mirott написа: 30 Яну 2022 00:39 Я по-спокойно и не толкова вулгарно, че да не ти хареса!
Уууу, толкова съм уплашен. tooth.gif
mirott написа: 30 Яну 2022 00:39 Чети глупостите, които пишеш. Ама ги препрочитай, че не са ти ясни. Хубаво е, че имаш самочувствие за А група, ма без покритие tooth.gif !
Както ти казах, не си бутай околието на 1-ва чакра в технически теми, където си нямаш никаква представа. Имаш първо да минаваш през окръжните групи и най-накрая някой от 3-та дивизия да те забележи, но до там, че просто да ритнеш топката и да излезе в тъч.
А при грешка ставаш агресивен и изяждаш на рефера главата, защото ти си всевиш. Дума в речника ти от рода на "сгреших", "прави сте" не съществува. Както съм се убедил за тези години в този форум.
В случая с колегата не беше точно спор, а доуточняване. Защото знам, че с човек, който има техническа култура може да се разбереш. А не да ме заплашва, като си опре дупето до стената и опазването му стане мисия в живота, като някой друг в този форум. ppp.gif

Скорост на хибридите

Публикувано на: 31 Яну 2022 11:08
от mirott
tooth.gif
Тихичко! Попрочети си пак глупостите. Особено за размера на гумите и скоростомера. Сухата материя в нета лесно се кълве. Прави тестове на живо и тогава дрънкай! Разлика има в показанията на скоростомера, особено с НЕСЪВМЕСТИМИ с производителя размери на гуми. И оттам в ограничителя на скоростта. Тествано е на Тойота, Хонда и Ниссан. Да, хибриди. По GPS със стандартни и несъвместими гуми, които са по-малки или големи-зависи каква джанта и гума позволяваха супортите и калниците. Разликата в скоростта с едните и другите беше от 3 до 7 км/ч. Ограничителя също избяга със посочените км. Само Ниссан не можа да влезе в ограничителя, защото...толкова си може явно.
Така...затвори си многознаещата уста, дръж се културно и възпитано по форумите, не обиждай, не бъди толкова нахакан, че все някъде ще ти излезе късмета! Спора с теб приключи! Пиши каквото и колкото искаш, не очаквай реплика. Все пак по-умния отстъпва...

Скорост на хибридите

Публикувано на: 31 Яну 2022 14:59
от Hursa
Мисля, че това, за което говорите в случая е ограничител на оборотите. На оборотите на ДВГ - при "конвенционален" автомобил. При хибрида на тойота - явно е ограничител на оборотите на МГ2. При други хибриди - зависи от схемата на хибрида - пак може да е по ограничение оборотите на ел двигателя. Ограничителя на скоростта, освен ако не е екстра, която се задейства от шофьора - се поставя на мощни автомобили и обикновено е на скорост 250 км/ч, поне при някой немски марки/модели - ограничител на максималната скорост.
Ограничителя на оборотите защитава ДВГ или ел двигателя. Ограничителя на скоростта - ограничава водача.
Но и двата се задействат по обороти smile.gif Вече зависи - кои обороти, къде е датчика на ограничителя.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 09 Фев 2022 18:38
от bigchicken
Аз не схванах за какво точно спорите, толкова ви се получава този спорт, но не разбирам какво общо има ограничаване на скоростта с ограничаване на оборотите на елемент от системата. Това, че при стандартни предавателни числа скоростта е ограничена до някаква, спрямо оборотите на съответния елемент при тази скорост означава, че при интервенция, променяща стандартните предавателни числа тази скорост ще стане друга, защото допустимите на съответния елемент ще са при друга скорост на автомобила. Съвсем логично е да се следят оборотите на лелемента, а не някаква скорост, която я е такава, я не. Хурса е прав, че като имаш допустими обороти следиш тях, като имаш нужда от ограничаване на скоростта на автомобила, следиш нея.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 09 Фев 2022 19:10
от ico1
Така е това са две различни ограничения,
Едното е по максимални обороти и мисля.че всички автомобили го имат.
Другото е по скорост и го има при хибридите и много бързите автомобили.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 09 Фев 2022 19:21
от WoLF
Извода е - хибридите са прекалено бързи и имат нужда от ограничител по скорост punk.gif

Скорост на хибридите

Публикувано на: 09 Фев 2022 19:58
от Hursa
Но защо на тойотовския хибрид е на около 180 smile.gif
► Виж съдържание
Любопитно, че в инструкцията има предупреждение да не се държат оборотите на ДВГ продължително време в "червения сектор". Но как да ги "вкарам" там. Не съм пробвал - може би с тези "симулирани предавки" на двулитровия хибрид. Някой пробвал ли е В режима (където го има) - дали може да се използва, като "понижаване на предавката" - не когато се използва при спуск, а когато автомобила се задвижва от системата, особено когато се задвижва от ел двигателя. Все забравям да го пробвам на ауриса, но и той е без оборотомер.