Страница 8 от 23

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 30 Яну 2023 08:40
от itzoa
Не вярвам да направят голям проблем за отказа, защото желаещи чакащи има доста, но дали ще ти върнат капарото това е друг въпрос. По-скоро въпрос на желание и договорки (лични).

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 04 Фев 2023 12:26
от Бико
Здравейте колеги. Преди месец минах на ТО(смяна на масло,маслен филтър и проверка на хибридната система) и ми наляха масло 5w30. Попитах защо не 0w8(което е препоръчително в книжката на модела и с което идва от фабриката) и ми отговориха че за Испания(топлия климат) според Toyota 5w30 е препоръчително. Другото било за студен климат. То ясно ,че с по тънкото масло при запалване на мотора в ниски температури, смазването ще е по добро, но тук ниските температури са много рядко и не са толкова ниски. С кое от двете масла ще се достигне по-бързо оптималната работна температура на мотора 90 градуса? Поздрави от слънчева Испания.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 04 Фев 2023 14:03
от Hursa
► Виж съдържание

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 05 Фев 2023 15:44
от max-2
Да не би последните хибриди да са с 0w8?

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 05 Фев 2023 15:56
от Бико
Hursa написа: 04 Фев 2023 14:03
► Виж съдържание
Hursa написа: 04 Фев 2023 14:03
► Виж съдържание
Здравей колега. 0W8 е препоръчителното от производителя и 5w30 е последното в списъка(в книжката) хе хе. Комерсиална изгода за официалният сервиз, но какво да се прави, като от тях зависи гаранцията. Зимата е по-мека,но си има своите студени дни. Ако исках да шофирам спортно,щях да купя по-мощен автомобил.Интересно ми беше да разбера,с кое от двете масла моторът загрява по-бързо.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 05 Фев 2023 15:59
от Бико
max-2 написа: 05 Фев 2023 15:44 Да не би последните хибриди да са с 0w8?
Yaris Cross излиза от фабриката с 0w8.Така пише в книжката.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 12:12
от max-2
Баси вече 0в16 се превръща в състезателно масло за хибридите, а ние се шашкахме, че е с много нисък вискозитет.
0в8, след 2 години масло за шевни машини(не съм сигурен дали не е по-гъсто) :)

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 12:54
от Hursa
Трябва да се скапят до няколко години за да освободят пазара за електричките. Пак добре, че не се ползва вода за смаване - по-екологично и освобождава от въглеводородната зависимост.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 13:49
от itzoa
Този двигател M15A-FXE работи в доста ограничен и ненатоварен диапазон, режим на Аткинсън, поне от това, което чета и гледам.
Не случайно от 2-та мотора - ел.мотор с 80 коня и ДВГ с 90 коня (от 1,5л. можеха и повече мощност да изкарат ако искаха), общата мощност е само 116 коня, вместо да се сумират 80+90=170 коня както са някои други хибриди.
Надявам се поне да е това, а Hursa да не е прав :)

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 14:13
от strahomen1
Здрасти градски,
По спомен някой преди време беше обяснил за тази разлика,че електрическия двигател сам по себе си е в случая 90 коня,но реално се предават на колелата 36.Другото са загуби в трансмисии и т.н.Подобен е и случая и при мен ел.мотора ми добавя реални 37 към двигателя.За 1,8л двигател също 99 кс са малко но това е идеята на Аткинсоновия мотор при хибрида на Тойота,да е дефорсиран и да работи съвместно със e-CVT максимално олекотен!Затова и изкарват спокойно по над половин милион км!Но тези 116 коня при теб ще бъдат много по пъргави отколкото на някой със атмосферни само такива!
Кога трябва да идва вече твоя хубавец?
 ! Съобщение от: slowtraveler
моля избягвайте безсмислените цитати на предходно мнение

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 17:27
от BOz
itzoa написа: 16 Фев 2023 13:49 Този двигател M15A-FXE работи в доста ограничен и ненатоварен диапазон, режим на Аткинсън, поне от това, което чета и гледам.
Не случайно от 2-та мотора - ел.мотор с 80 коня и ДВГ с 90 коня (от 1,5л. можеха и повече мощност да изкарат ако искаха), общата мощност е само 116 коня, вместо да се сумират 80+90=170 коня както са някои други хибриди.
Надявам се поне да е това, а Hursa да не е прав :)
Общо взето е обратното на представите. Реално двигателя работи на и над 80% от натоварването си в повечето моменти, спрямо възможната мощност, в която се намира.
Това, че, примерно, работи на 2000 оборота, това не означава, че в тези 2000 оборота не работи в натоварен режим, а напротив. Целта е да работи в най-ниски обороти, като същевременно в много натоварен режим, защото така се постига по-високо КПД, което е и целта в крайна сметка.
Ако вземем примерно Ярис Крос, който има 67 кВт ДВГ, 59 кВт ел. двигател и общата изходяща мощност от 85 кВт. За илюстрация изключваме разни сметки за КПД и гледаме общо.
Ако имаме 67 кВт ДВГ и 85 кВт обща мощност, това означава, че нещо ни дава 18 кВт допълнителна енергия. Това нещо е батерията.
Самата система е направена така, че в скоростната кутия става едно преобразуване на енергия. Нека кажем, че от 67 кВт енергия от ДВГ-то, директно към пътя отиват 70%. Това прави около 47 кВт. Другите 20 кВт от ДВГ-то се преобразуват в електрическа мощност, която се добавя допълнително към 18-те от батерията и по време на ускорение и става, че ел. двигателя отдава 38 кВт сумарна енергия. И в уравнението накрая имаме 38 кВт ел. мощност към пътя, плюс 47 кВт от ДВГ-то = 85 кВт обща системна мощност.
Ел. Двигателя задължително трябва да е по-голям от въпросните 38 кВт (леко бакалска сметка) заради пикове, натоварване, охлаждане, КПД и т.н.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 20:04
от itzoa
strahomen1 написа: 16 Фев 2023 14:13 Но тези 116 коня при теб ще бъдат много по пъргави отколкото на някой със атмосферни само такива!
Кога трябва да идва вече твоя хубавец?
Здрасти, пф, голямо чакане е за тоя хубавец - поръчан е юни 2022 и се очаква чааак август тая година. Ако доживеем :D
Пъргава е определено и тест драйва затвърди желанието ми да я притежавам, определено ми допадна как върви, като очаквах да е доста по-тромава.
BOz написа: 16 Фев 2023 17:27 Общо взето е обратното на представите.
Тук съвсем се oбърках, явно наистина не съм много в час с хибридите и ще трябва повечко четене :D Аз се чудех наистина какво става като няма достатъчно заряд в батерията, оставам с 90те коня на ДВГ ли само?

Искам да сменя малко темата от двигателите с това видео, което изрових вчера (май гледам всичко що е в нета за Ярис Крос-а).

Понеже не знам испански го гледах с автоматичен превод, общо взето този механик обяснява за Ярис Кроса, че е супер качествен (като изключим стандартното мрънкане колко малко се отваряла задната врата и колко малко място има за краката ако бутнеш предната седлка до край, т.е. ако си 2 метра, а ти ако си 2 метра надали ще си купиш тоя модел), но имал един голям недостатък - обезшумяването и то най-вече около багажника, който бил като недовършен. Вдигна я на подемник и показваше колко малко е изолацията отдолу и препоръчвал да се подсили с нещо. Та чудно ми стана това нещо какво може да бъде - да се пръска с нещо антикорозионно отдолу ли, и отделно отвътре някакви мокети?
И другото, което ми стана интересно е че се виждаше гърнето, което в средата имаше една лъскава издута част и понеже наистина съм лаик се зачудих това дали може да е катализатора, защото ми се видя притеснително лесно достъпен.
Но пък в един друг форум бяха посочили ей това, че било катализатора и бил трудно достъпен, но дали е за конкретния модел и дали е за хибрида така?
Испанеца определено показваше хибрид във видеото, а не чист бензин.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 16 Фев 2023 20:12
от method81
Обезшумяване се прави с:
- виброизолация, най-често под формата на бутил, който се лепи по металните панели и намалява резонанси и вибрации
- звукоизолация, най-често тип дунапрен, която намалява звуците и кънтенето в купето
- други типове мокет или гума в допълнение към първите две
Тези неща обикновено се монтират вътре в купето. Не съм чувал някой да монтира такива отдолу под пода, пък и не звучи като добра идея покрай горещия ауспух.
За съжаление Тойота спестяват от звукоизолацията на повечето модели, което ме подтикна да звукоизолирам королата ми - врати, преден и заден капак, покрив, пода на багажника.
Резултатът за мен е 50-50, със сигурност има подобрение, но шумът от пътя и вятъра няма как да го спреш с такива средства.

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 20 Фев 2023 17:05
от strahomen1
itzoa написа: 16 Фев 2023 20:04 Тук съвсем се oбърках, явно наистина не съм много в час с хибридите и ще трябва повечко четене :D Аз се чудех наистина какво става като няма достатъчно заряд в батерията, оставам с 90те коня на ДВГ ли само?
Не!Така или иначе изцяло батерията не може да я смъкнеш,има някакъв предел под който не може да слезе!И в крайна сметка индикатора на батерията вътре показва някакви относителни стойности - примерно между 30-80%.Измислено е за да държи батерията в оптимален заряд без крайно разреждане и презареждане!
Иначе като ти "свърши "батерията в движение се усеща една идея по слаба колата и двигателя работи по-интензивно в режим на зареждане!Но не е да кажеш,че оставаш само на двигател,има си подпомагане достатъчно!Забелязал съм,че след дълго спускане и батерията е напълнена на макс,примерно по равно мога да се движа и със 85-90 км само на ток,до момента в който паднат 2-те чертички и си остане на положението което се поддържа при каране извън града.Иначе повече от 60 не може да се вдигне на ток на равно със галене на педала!На извънградско много рядко може да ти се случи да падат някакви черти,системата си ги държи!

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Публикувано на: 20 Фев 2023 21:19
от Hursa
► Виж съдържание