Страница 23 от 30

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 09 Авг 2022 11:41
от dracunculus
А, колеги.....ако говорим чисто за финансовата страна на нещата в момента на мен лично, зареждайки ток по актуалните цени на бързите зарядни станции около работата ми...би ми излязло най-евтино колкото еквивалентните 7,65-8,00л бензин на 100км (според дневните вариации в цените на бензина). С моя актуален среден разход от 6,32 по Spritmonitor все още по-изгодно, въпреки цените на горивата. Отделно на това се задава зима с недостиг на ток и се спекулира, че токът за електричките ще поскъпне, поради това, още значително.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 18 Авг 2022 17:34
от Filbor
Monster написа: 02 Авг 2022 15:49 Има спешна нужда от едно приложение, което да се интегрира лесно с различните видове станции. Тепърва ще става много по-зле, ако не се намери скоро общо решение...
Може би нещо като това...
Hubject partners with Fines Charging to expand eRoaming options for electric car drivers in Bulgaria
https://www.hubject.com/

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 21 Авг 2022 17:47
от Filbor
Я, темата стана на 1 година. Честито!
Да видим каква е промяната във:
Filbor написа: 21 Авг 2021 10:29в Казанлък
И
Filbor написа: 22 Авг 2021 23:04 Развитието в Бургас

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 24 Авг 2022 06:55
от Monster
Filbor написа: 18 Авг 2022 17:34 Може би нещо като това...
Според мен решението трябва да дойде на глобално ниво като най-популярното приложение да се наложи като дефакто стандарт за плащанията и всяка нова зарядна мрежа да има мотивацията да се регистрира там, така че да може да се стартират и плащат нейните зарядни от това най-популярно приложение. Мотивацията в случая би била възможна ако потребителите просто спрат да ползват зарядни станции, които не могат да се плащат от това популярно приложение. За момента това не го виждам като възможно, тъй като станциите са твърде малко и хората щат-нещат си свалят всяко следващо приложение само и само да подкарат единствената станция, която им е наблизо. PlugShare като че ли в момента е най-популярното приложение, което всички ползват, но става само, за да видиш къде има зарядна станция и дотам - като стигнеш при нея почва едно губене на време тепърва да инсталираш нов app и да се мъчиш да го подкараш.

Тъй като тази седмица съм в Мюнхен, мога да споделя негативен опит с тукашната зарядна мрежа. За доста от станциите, които ползвам тук, се иска едно приложение ladenetz.de, което не успях да си го сваля по нормалния начин от Google Play магазина - пишеше, че не се поддържа за моята държава. Пробвах през VPN, пробвах и с WiFi на хотела с германско IP, но така и не стана. Може би гледат настройките на Goolge акаунта ми, че държавата е България, а тези настройки не искам да ги пипам, понеже Гугъл позволява да се сменят само веднъж в годината. Тук да изкажа специални благодарности на колегата dracunculus, който живее в района и успя да дръпне приложението на неговия немски телефон, та аз си го изкопирах като си направихме среща наживо.

Негативният ми опит с това приложение не свършва дотук - макар и да успях да го подкарам и да си зареждам колата на 3-4 различни станции (дотук), е недоимплементирано и не дава опция за елементарни неща от сорта да си направиш профил, който да ти помни статуса и метода за плащане. Така всеки път като зареждам отделям няколко минути да си въведа имената и банковата карта, което е меко казано досадно. Освен това спирането не става от приложението, ами ми пращат всеки път имейл с линк, който като го кликнеш спира зарядната сесия. Такива приложения ще умрат естествено, когато се наложи нещо глобално и добре написано, но за момента това е положението - ползваш каквото има, само и само да потече тока. :D
Filbor написа: 21 Авг 2022 17:47 Я, темата стана на 1 година. Честито!
Да видим каква е промяната
Относно зарядната мрежа в България - поздрав с песен за четящите темата :whistle: tongue.gif :

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 07:44
от Filbor
Онзиден отдох на Кауфланд малко преди 22:00 часа. Мислех, че ще ми спрат тока като им свърши края на работното време, но ме оставиха. Така останах до към 23:00 часа и заредих догоре безплатно smile.gif за последно, защото от 12.09.2022 става платено tooth.gif
Акценти:
  • Всички 13 зарядни станции отново ще работят с пълната си мощност (DC: 50 кВт, АС: 43 кВт);
  • Остава валидно правилото за максимален престой от един час на зарядната станция;
  • Един АС и един DC конектор могат да се ползват едновременно и да зареждат две коли, но двата DC конектора не могат да се използват по едно и също време;
  • Зарядните станции остават достъпни в рамките на работното време на всеки обект;
  • Цената за зареждане е 0.88лв/кВтч.
Източник:
https://ecars.bg/blogs/zarqdni-stancii/ ... vsichkotok

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 09:28
от mirott
Лека полека електричките ще станат безмислени. По-преди казвах, каква е ценово разликата на км спрямо LPG, колеги ме контрираха било безплатно. Сиренцето в капана. Съвсем скоро...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 09:31
от slowtraveler
mirott написа: 10 Сеп 2022 09:28 Лека полека електричките ще станат безмислени
Има разлика между безсмислени и неизгодни... Като те принудят - ще станат дори много 'смислени', макар че пак ще си останат неизгодни tooth.gif

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 10:22
от mirott
Така де, разбра ме.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 11:05
от Filbor
mirott написа: 10 Сеп 2022 09:28 Лека полека електричките ще станат безмислени.
Напълно вярно, когато се развие въздушната мобилност използвайки водородни горивни клетки:
https://www.hyundainews.com/en-us/releases/3608

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 10 Сеп 2022 22:30
от mirott
Електрически автомобил от класа на зое и на такава цена с такъв очертаващ се разход на км няма какво да го оправдае освен чешане на крастата на собственика tooth.gif

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 11 Сеп 2022 10:49
от Filbor
Добре

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 11 Сеп 2022 12:46
от ufer
Бъдещето идва със сериозни темпове... Нашите деца и внуци вече няма да са шофьори, а летци... За нас вече е малко късно. Изключвам Слоу и други летци във форума, както и извън него... :D

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 11 Сеп 2022 14:25
от dracunculus
Filbor- ако колажът е с цел идеализирането на екологията на ел. колите, ще споделя какво пресметнах наскоро за СО2- отпечатъкa на моя Лексус и еквивалентен по размер и клас ел. автомобил....ами електричката излиза на "екологичен плюс" след ок. 200 000км- включих усреднения пресметнат СО2-отпечатък за производството на двата автомобила + за батериите + за рециклирането им + изгореното гориво за 200 000км от моята кола + ток-микса за Германия за електричката (една като цяло сравнително еко държава, която очевидно се връща към въглищата в близко бъдеше, т е. сметката ще се влоши в огромна степен). Отделно на това се очертава живот на батериите при електричките далеч по-къс от този на хибридите- поне така чета, ще видим като някой със ЗОЕ натрупа едни 380 000км- ще ми е интересно да чуя какъв капацитет има батерията му. Ще видя и аз след 400 000км (които смятам да мина с колата)- но поне таксиджиите из Мюнхен и Берлин са си доволни от Приусите и след 500к. Но, нищо чудно да стане наистина "е*еш и фъргаш" 🤣....или сменяш батерията и отделяш още х-тона СО2. Не го приемай като заяждане, просто гледам да съм обективен. Да, ти не пушиш в града. Но за глобалния СО2......разлика няма

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 11 Сеп 2022 21:36
от biro
Има ли транспорт, глобалния CO2 никога няма да изчезне или намалее драстично. Обаче освен CO2 имаме и CO, NOx, ФПЧ и се стремим да не са ни под прозореца, нали?

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 12 Сеп 2022 08:21
от dracunculus
Дали не са ни под прозореца при ел. колите? Ами зависи от местнито регулиране на енергодобива. Например...ТЕЦ София по-голяма част от вас може би знаят къде е, просто за пример. А дали в близко бъдеще ще минем на зелена енергия само- ами не- при средно 900ч. слънце и ок. 2000ч. вятър в годината в централна Европа усреднено, при 8760ч. за 1 година- сами си правете изводите (допълнително малко ВЕЦ-мощности основно около Алпите и големите реки само). Имам близък човек в семейството, занимаващ се с енергетика- притежава 46% от един от големите енергийни концерни в Германия, наблягащ в голяма степен на възобновяемите енергийни източници и работи в кооперация с много други големи концерни из маса европейски държави..Миналата седмица се виждахме и самият той каза две неща- да се готвим за жестока криза с тока в Европа зимата и да забравим за по-нататъшното "озеленяване" на енергетиката в рамките на следващите мин. 10 години. Каза, че в момента маса държави са на прага на енергийната безизходица и връщат с пълна сила ТЕЦовете на въглища до стабилизиране на положението, и някога си пак ще се мисли в посока по-екологичен ток. Някак си всичкото ми звучи повече от очевидно логично. И, да има какви ли не газове, не само СО2..Отделя ги и ДВГ и ТЕЦът, който явно ще продължи, за сега, да произвежда по-голяма част от тока за заветните електрички..Изключвам, може би, съвсем малко държави като Норвегия, които май с ВЕЦове наистина успяват да произведат почти целия си ток.