Страница 39 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 08 Дек 2023 17:58
от Filbor
Имам само електричка - Королата не е моя вече:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 08 Дек 2023 21:51
от Monster
Добро решение. За една кола не е хубаво да стои без да се ползва. Бях останал с впечатлението, че ги държиш двете успоредно и затова реших да питам. tongue.gif
WoLF написа: 08 Дек 2023 12:34 Страшнее ми направо като гледам, Норвегия вече почва да дава назад, че там минават 80% Не ме разбирайте погрешно, много ще се радвам да съм в грешка
Да опитам да прехвърля малко офтопика от темата за бъдещи електрички на Тойота в тази тема. Последната новина за Норвегия, която прочетох твърди, че VW ще продават само EV модели там още от догодина, а официалното решение на правителството там е от 2025 да забранят изцяло продажба на нови коли с ДВГ. В този ред на мисли въпросът ми е какво имаш предвид, че "Норвегия вече почва да дава назад" или аз съм изпуснал нещо. Иначе и аз съм изумен как норвежците се справят с такъв брой електромобили при пробега на сегашните модели. При добри условия "големите" съвременни батерии изкарват няма и 400 км извънградско, а при студените условия, които са целогодишни в Норвегия, пробегът ще е буквално на половина. Не мога да си представя колко на гъсто трябва да има бързи зарядни, за да може целият този поток от коли да бъде обслужен. Или просто норвежците не практикуват масови пътувания на дълги разстояния и си обикалят предимно в района на местоживеене? unsure.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 08 Дек 2023 22:04
от WoLF
Всички искат да продават там електрички, народа е свръх зарибен... Ще махат субсидиите, защото масовостта на електромобилите и удобството им завлича в канала политиката им за устойчив транспорт. Според мен целта им е била да покажат на хората колко е хубаво да изнасят емисиите си надалеч и после да измислят начин да се ползват батерии по-ефективно (комбинирани пътувания и тем подобни), но се получава така че всеки купува кола или две...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 05:43
от Monster
Това, че всеки си купува по няколко коли се регулира бързо и лесно. Както са стимулирали продажбите на EV, освобождавайки ги от данъци, за сметка на увеличените данъци при ДВГ, така могат да ги редуцират бързо с налагане на подходящи данъци за втори автомобил. Това между другото е и решението на аргумента, че ако спрем да ползваме бензин и дизел нашата държава щяла да загуби пари от акциз. Минавайки изцяло на ток всъщност ще спре изтичането на пари и зависимостта ни от държавите, произвеждащи горивата, а "загубените пари" от акциз се възстановяват лесно с подходяща данъчна политика. При навъртяни 1500 км за миналия месец сметката ми за ток в гаража е под 5 лв (4 лв и 90 и няколко стотинки), а сметката ми за бензин 0 лв, тъй като не съм излизал от околностите на София. Това е така понеже вкъщи само съм дозареждал ток, колкото да стигам до безплатните публични зарядни станции, но дори да бях зареждал изцяло вкъщи, сметката ми за ток щеше да е по-малка от 60 лв (по-малко от 4 лв на 100 км за градския пробег през зимата). Та цялата ми идея с тези сметки е, че спокойно бих могъл спестените пари от бензин да ги давам като данък към държавата в случай, че вече моята и всички други коли са електрически и трябва да се навакса липсата на акциз. Да, вече няма да ми е толкова евтино да си карам с "безплатния" ток, но поне ще знам, че парите ми не изтичат към трета държава, а ще се ползват (при правилно управление) за благоустрояване на инфраструктурата в моята държава.

Относно комбинираните пътувания (или ако разбирам правилно споделените електромобили) - аз лично много харесвам тази идея и се надявам да се развива все повече, както в София, така и в цялата страна. В момента карам ежедневно и затова ми излиза по-евтино да поддържам нов личен автомобил, вместо да ползвам електромобил под наем, но за втора кола в семейството, която няма да се ползва ежедневно, със сигурност би ми било доста по-изгодно да не трябва да поддържам втори автомобил в семейството. Много бих се радвал Spark и дай Боже други конкурентни фирми да разширят дейноста си в цяла София и околните селца, защото за момента дейността им е районирана предимно в центъра и южните квартали, където единствено имаш възможност да освобождаваш нает електромобил. Разбирам, че разширяването на тези зони не е съвсем тривиално - автомобилите под наем решават проблемите с липсата на паркоместа, тъй като един такъв заема само едно паркомясто, а може да се ползва от много на брой жители в един гъсто населен район, какъвто е например столичния квартал Младост. Това обяснява и защо целият квартал Младост е зона за освобождаване на кола под наем - там колите не се задържат на едно място за дълго време, тъй като има много хора, които искат да ги ползват. От друга страна в кварталите и селата с къщи всеки има къде да си паркира колата и вероятно малко хора биха ползвали тази услуга. Това би ангажирало служители на фирмата непрекъснато да местят служебно колите, за да се ползват там където са по-необходими и да носят приходи от наем, вместо да стоят на място.

И последно - относно производството на електроенергия. Радвам се, че последно време се заговори за строежа на нови ядрени блокове. Смятам го за правилно, но за съжаление закъсняло решение, забавянето на което крие риск да ни постави в положението поне десетилетие да сме изкупвачи на електроенергия, докато новите блокове не бъдат пуснати в експлоатация. Още преди 10 години беше ясно накъде отиват нещата и че ще е нужна повече електроенергия с появата на електромобилите, но нашите "управници" 10 години си чешаха :censored: С текущите недостатъци на батериите, BEV не могат да заменят зависимостта от изкопаеми горива във всички транспортни сценарии. Тук идва въпросът ако искаме такава независимост в близко бъдеще дали не трябва да се покрият невъзможните за BEV сценари с друг енергоизточник, който можем да произвеждаме сами, какъвто например е водородното гориво. Не съм запознат с трудностите при производството, предимствата и недостатъците на този тип технология, но от тази статия по въпроса виждам, точка 13, подкрепяща аргумента ми:
13. Democratisation of Power Supply
Hydrogen fuel cells have the potential to reduce the dependency of a nation on fossil fuels, which will help democratise energy and power supplies around the world. This increased independence will prove a benefit for many countries who are currently reliant on fossil fuel supply. Of course, this will also avoid the problem of rising fossil fuel prices as stocks reduce.
За съжаление откъм автопроизводителите май само Тойота се опитват да работят активно по тази технология. Лично за мен един BEV с нова технология на батериите, осигуряваще 50% по-голям пробег от сегашните, би ми свършил перфектна работа, покриваща напрактика 100% от нуждите ми за семеен автомобил. В този ред на мисли на водородната технология гледам само като потенциално решение за другите транспортни нужди - товарни превози и да ги наречем "превозвачи" минаващи хиляди километри всеки ден.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 11:04
от ufer
Ако нашите депутати четат тези редове, очите им ще се изпълнят с неземна радост, виждайки как тяхното финансово бъдеще е подсигурено при пълна подмяна на автопарка... tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 12:38
от Hursa
Monster написа: 09 Дек 2023 05:43 Това, че всеки си купува по няколко коли се регулира бързо и лесно.
Не виждате ли абсурдността? Къде е това, което наричат - "свободен пазар", къде е естествената пазарна конкуренция при такъв тип "регулация"? (Това не е регулация, а налагане на политики, зад които могат да стоят и стоят лобисти.) Или смятате, че ангели ще слязат от небето - за да регулират пазара - чисто и безкористно?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 14:59
от slowtraveler
Да, това за тока и източниците, и за нуждата от базови мощности го говорихме и тук преди години... Ама 'регулации', 'чиста енергия', изцяло забрана и отказване от ядрени мощности и т.н. и т.н...
После изведнъж се появи друга 'идея' и атомната енергия стана 'най-чистата' и сега - близките години трябва да увеличим производството с 30%...
Ама ВЪОБЩЕ не ни водят за носа :whistle:
Офтопик
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 16:15
от Monster
Аз лично не смятам за правилно да се ограничава кой колко коли ще си купува или ако се прави то трябва да е ясно обоснована целта, с която се случва. Тези седмици се завъртяха в пространството идеи на част от новоизбраните "спасители" на София да налагат подобни данъци (разбирай наказания) за втори автомобил в семейството. Съмнявам се такива идеи да минат успешно на реално гласуване, тъй като практиката показва, че в България трудно се приемат непопулярни закони и решения. И все пак ако идеята е да улесни уличното паркиране, то тогава законът трябва да бъде написан така, че да важи за коли, които нямат осигорено паркомясто или гараж. Ако живея в къща и имам в парцела гараж за няколко коли, защо трябва да ме касае подобен данъчен закон, при положение, че няма да натоварвам допълнително уличното паркиране. А като пример защо бих имал нужда от повече от една кола - при прехода от ДВГ към електромобили ще има хора, купуващи градска електричка с малък пробег за евтино ежедневно придвижване и паркиране в центъра, но успоредно с нея ще поддържат кола с ДВГ за дългите извънгардски пътувания. Като цяло смятам, че политиките трябва да се водят като първо се подхожда конструктивно - например да се помисли за етажни паркинги на местата на платените кални и неподдържани паркинги в центъра на София, които и без друго са ситуирани в празни парцели между високи сгради. Такива етажни паркинги със сигурност биха решили до голяма степен проблема с липсата на улични паркоместа. И чак ако тогава се установи, че няма накъде да се отварят нови места, да се обсъждат рестриктивните политики, ограничаващи правата на хората. За момента виждаме обратната политика - за първите седмици, откакто влязоха в действие новите управници, освободиха два големи площада в София от достата на брой паркоместа, правейки ги пешеходни зони - чудесно, но без да се помисли по никакъв начин как ще се компенсират тези места на друго, по-подходящо място в близък радиус.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:34
от Hursa
Коментара не е само за регулацията на броя - които купува отделен човек. Всъщност най-малко е за това. А за цялостния контрол, който сте упоменали и изброили в цялата реплика. Контрол които тотално изкривява пазара, прокарва "политики" от които компаниите печелят и печелят много. Затова и толкова производители стават "зелени". Но според мен - не е това пътя.
Например - големите субсидии за закупуване на ел автомобил. Вместо производителите да се стараят да развият технологията, например на батериите вграждани в тях, да продават с минимална печалба за да могат да се конкурират с алтернативните технологии - продават на висока цена старата си технология. И фактически субсидията отива при тях. Клиента купува, защото му е достъпно, но е достъпно защото държавата дава едни пари. И защото същевременно всячески ограничава, оскъпява алтернативата, поддръжката и, огласява скорошна забрана на алтернативните автомобили.
Но за съжаление не е само това. (Сорри за многократното повторение.)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:38
от gimara
Monster написа: 09 Дек 2023 16:15 Съмнявам се такива идеи да минат успешно на реално гласуване, тъй като практиката показва, че в България трудно се приемат непопулярни закони и решения.
Дааа, в София особено. Справка в calculator.bg показва, че данъкът в София е 2 пъти по-нисък от същия в Пловдив и малко по-нисък от този в малка община като Стамболийски например.
Monster написа: 09 Дек 2023 16:15 Ако живея в къща и имам в парцела гараж за няколко коли, защо трябва да ме касае подобен данъчен закон, при положение, че няма да натоварвам допълнително уличното паркиране.
И като излезете от гаража, летите ли? Искаме да плащаме малки данъци и да имаме добра инфраструктура. Е, не става.
Но да не го обръщаме на политика, че цезурата работи! guns.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:44
от mfandakov
написа: 08 Дек 2023 21:51 Но да не го обръщаме на политика, че цезурата работи
Ей не мирясахте ...спокойно. tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:48
от mfandakov
Гледам едни SUV / май China/с едни големи батерии са " налазили"....Пловдив, дали ще е реклама ако ги кажа. :D,днес един приятел си поръчал се похвали.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:54
от gimara
Спокойно, виж заглавието на темата. ppp.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 17:56
от mfandakov
Ами ето,..,https://carmarket.bg/elektromobili/pyrv ... ariia-8088

Не са моите коли нооо,ората ги аресват.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 09 Дек 2023 18:42
от Mcl
Това като реклама изглежда , някой май има процент. Мисля има в форума място за реклама, модератора да предприеме мерки.