Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 08 Дек 2023 17:58
Имам само електричка - Королата не е моя вече:
Да опитам да прехвърля малко офтопика от темата за бъдещи електрички на Тойота в тази тема. Последната новина за Норвегия, която прочетох твърди, че VW ще продават само EV модели там още от догодина, а официалното решение на правителството там е от 2025 да забранят изцяло продажба на нови коли с ДВГ. В този ред на мисли въпросът ми е какво имаш предвид, че "Норвегия вече почва да дава назад" или аз съм изпуснал нещо. Иначе и аз съм изумен как норвежците се справят с такъв брой електромобили при пробега на сегашните модели. При добри условия "големите" съвременни батерии изкарват няма и 400 км извънградско, а при студените условия, които са целогодишни в Норвегия, пробегът ще е буквално на половина. Не мога да си представя колко на гъсто трябва да има бързи зарядни, за да може целият този поток от коли да бъде обслужен. Или просто норвежците не практикуват масови пътувания на дълги разстояния и си обикалят предимно в района на местоживеене?
За съжаление откъм автопроизводителите май само Тойота се опитват да работят активно по тази технология. Лично за мен един BEV с нова технология на батериите, осигуряваще 50% по-голям пробег от сегашните, би ми свършил перфектна работа, покриваща напрактика 100% от нуждите ми за семеен автомобил. В този ред на мисли на водородната технология гледам само като потенциално решение за другите транспортни нужди - товарни превози и да ги наречем "превозвачи" минаващи хиляди километри всеки ден.13. Democratisation of Power Supply
Hydrogen fuel cells have the potential to reduce the dependency of a nation on fossil fuels, which will help democratise energy and power supplies around the world. This increased independence will prove a benefit for many countries who are currently reliant on fossil fuel supply. Of course, this will also avoid the problem of rising fossil fuel prices as stocks reduce.
Не виждате ли абсурдността? Къде е това, което наричат - "свободен пазар", къде е естествената пазарна конкуренция при такъв тип "регулация"? (Това не е регулация, а налагане на политики, зад които могат да стоят и стоят лобисти.) Или смятате, че ангели ще слязат от небето - за да регулират пазара - чисто и безкористно?
Дааа, в София особено. Справка в calculator.bg показва, че данъкът в София е 2 пъти по-нисък от същия в Пловдив и малко по-нисък от този в малка община като Стамболийски например.
И като излезете от гаража, летите ли? Искаме да плащаме малки данъци и да имаме добра инфраструктура. Е, не става.
Ей не мирясахте ...спокойно.