Страница 33 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Дек 2022 02:41
от OVI
Filbor написа: 21 Дек 2022 16:05 Ама самолет-елетричка ли?
А, не!!!! Сакън!!!
Офтопик

Когато говорим за летящи возила, съществено важно е не толкова какво разстояние ще се прелети, а по-скоро колко време съответното въздухоплавателно средство (ВС) може да се задържи във въздуха, с количеството гориво (в случая- заряд на батерията) на борда. И това време не бива да се мери от разбега и излитането до кацането. Не му е тук мястото, предвид обема и спецификата на материята, но на кратко: има много правила за полети, които трябва да се спазват за да се осигури безопасност и сигурност- както за летящите, така и за тези на земята. За това се излита и каца от и на определени за тази цел места (летища и летищни площадки), това става по индивидуални схеми за всяко летище, има регулации, касаещи минималните височини на полети над населени места и още куп изисквания и ограничения.
Съобразявайки се с всичко това, преди всеки полет екипажа има отговорната задача да направи разчет и зареди нужното количество гориво. Както казах- не само за да покрие прелитането от т.А до т.Б. Задължително се дозарежда още гориво, за около 40 мин. полет, плюс гориво за евентуално отклонение и кацане на резервно летище, плюс гориво за т.нар. минаване на втори кръг, плюс още малко "за всеки случай"... Поне настоящите ICAO правила изискват това.

И израелците въобще не са първите ентусиасти, инвестирали в електрически хвърчалки. Лично съм се возил още 2018 на Pipistrel Alpha Electro Trainer- разработка на братушките от Словения. По същество самолета е идентичен на ДВГ предшественика си Pipstrel Alpha, но с батерия вместо резервоари за гориво и ел. мотор на мястото на ДВГ. Пичовете от фирмата обаче съвсем коректно си казваха, че тяхното хвърчило е подходящо основно за трениране на полети по кръга, заради едночасовия лимит за полет с напълно заредена батерия. Но заради разни регулации (ICAO, EASA и местни на тяхното CAA) този самолет не може(ше) да бъде ползван за обучения на начинаещи, така че си беше една екзотика, колкото да покажат, че и на (ултра лек) самолет могат да сложат електродвигател.

И още offtopic.gif : не знам дали си спомняте преди 5-6 години за една мега издънка на Samsung с някакъв техен мобилен телефон, на който батерията по неведоми причини се възпламеняваше. Проблемът беше много сериозен, до толкова, че тогава авиационните регулатори въведоха забрана за качване на тези апарати на борда, дори и изключени, и като багаж/товар. По-късно корейците си оправиха проблемите, но обицата на ухото и 'едното на ум' остана. Не искам даже да си представям какъв ужас би било възникването на пожар във въздуха, когато имаш подобна като на телефона батерия, но умножена по 100 или 1000.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Дек 2022 06:22
от slowtraveler
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Дек 2022 10:02
от OVI
► Виж съдържание
Горните цитати са от "Standardised European Rules of the Air (SERA)", че са ми на компа като файл, а понеже те стъпват на EU Regulation 1185/2016 и по-генерално на ICAO Annex 2, има ги повторени дословно и в нашия AIP.

Ти вероятно защото летиш по-често на машини с много голям gliding ratio, и си забравил, че при нас, с мАторите, като спре да се върти перката и почва яко изпотяване (като във вица)*. Ако имаш достатъчна височина, така че в случай на отказ да планираш до безопасно място- ОК.

_______
(вица:
- За какво служи перката на витловия самолет?
- Ами за да охлажда пилотите, докато летят. Спре ли да се върти, и те веднага се обливат в пот!
)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Дек 2022 16:12
от slowtraveler
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Дек 2022 23:57
от Filbor
За разлика от
Monster написа: 14 Дек 2022 16:40 новия камион на Тесла
следните вече си ги има без да се вдига толкова шум и може да бъдат поръчани и в България:
https://www.scania.com/bg/bg/home/produ ... ation.html
https://www.scania.com/bg/bg/home/produ ... truck.html

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 17 Яну 2023 13:58
от krasimir77
Ето пак нещо изненадващо от Мъск - https://hicomm.bg/auto/tesla-si-namalih ... lgani.html - намалява човека цените, и то с 20%!

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Мар 2023 20:55
от Filbor
Filbor написа: 07 Фев 2022 14:50 ще се изчака да се появи колата Lightyear Two
Въпреки новината за банкрут, аз се записах в чакащата листа на Lightyear-2
За България съм под номер 44 :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 27 Мар 2023 13:57
от Hursa
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 11 Апр 2023 22:47
от Filbor
Monster написа: 24 Юни 2022 17:11 Така като гледам това Зоуи май и то е от Лом
Ха-ха, да tooth.gif
Видях го къде е:
Пред блок, намиращ се зад руините на стара къща в центъра (до вековния чинар), която не я реставрираха и тя се разпада все повече и повече:
Вековен чинар - Лом

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Апр 2023 12:43
от Filbor
Рено Зое ZE50 R135:
Пътуване Бургас (Сарафово) - Варна (Дворец на Културата и Спорта) - Бургас (Сарафово) - около 240 км
Сух път и с летни гуми.
1) На отиване тръгвам с 86% пристигам на 51% при температура по пътя около 17 градуса
2) Като изстина колата и батерията показваше 50%
3) На връщане тръгвам с 50% и пристигам на 15% вече беше мръкнало и температура по пътя около 10 градуса.
4) Като изстина колата и батерията показваше 14%
Винаги след междуградско над 100 км след изстиване на колата/батерията, то показанието спада спрямо това по време на пристигане с 1-2-3%

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Апр 2023 09:08
от slowtraveler
Е що не се обади - поне едно кафе щяхме да пийнем - бил си на стотина метра :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Апр 2023 09:30
от Filbor
:) Бях с жената на изложбата на котки. После разходка в морската градина. Общ престой има-няма 3 часа. Бях в състояние:
mfandakov написа: 06 Юни 2021 11:51 Жената каза и ние решихме.
Сега виждам, че не мога да цитирам последно мнение, че да го прехвърля в друг раздел, като offtopic.gif
Преди редовно го правех. Но това явно е защита от безсмислено цитиране на предходни мнения.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Апр 2023 09:39
от slowtraveler
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Апр 2023 11:53
от BOz
offtopic.gif
slowtraveler написа: 25 Апр 2023 09:39 За цитирането - да, това е защита от безсмислено цитиране на предходни мнения
Което, при не чести обстоятелства, е лек проблем, когато темата е малко по-активна. Ти като тръгнеш да отговаряш, не може да цитираш, през това време, докато пишеш, се появяват мнения и твоето малко остава "увиснало".

Но решението е просто и ми харесва конкретно в този форум - като избереш думите/мнението на този, който искаш да цитираш, появява се надпис за цитат и реално е същото, като все едно имаш бутон за цитат на последното мнение. :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Апр 2023 13:09
от slowtraveler
BOz написа: 25 Апр 2023 11:53 Ти като тръгнеш да отговаряш, не може да цитираш, през това време, докато пишеш, се появяват мнения и твоето малко остава "увиснало".
Алтернативното решение също обмисляме да го премахнем, но ще видим нататък...
Целта е точно избягването на безсмислени цитирания на предходни мнения.
Относно това, че мнението ти ще 'увисне' - има възможност за корекция, има ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ, че има публикувано друго мнение - какво още трябва?!!