А, не!!!! Сакън!!!
Когато говорим за летящи возила, съществено важно е не толкова какво разстояние ще се прелети, а по-скоро колко време съответното въздухоплавателно средство (ВС) може да се задържи във въздуха, с количеството гориво (в случая- заряд на батерията) на борда. И това време не бива да се мери от разбега и излитането до кацането. Не му е тук мястото, предвид обема и спецификата на материята, но на кратко: има много правила за полети, които трябва да се спазват за да се осигури безопасност и сигурност- както за летящите, така и за тези на земята. За това се излита и каца от и на определени за тази цел места (летища и летищни площадки), това става по индивидуални схеми за всяко летище, има регулации, касаещи минималните височини на полети над населени места и още куп изисквания и ограничения.
Съобразявайки се с всичко това, преди всеки полет екипажа има отговорната задача да направи разчет и зареди нужното количество гориво. Както казах- не само за да покрие прелитането от т.А до т.Б. Задължително се дозарежда още гориво, за около 40 мин. полет, плюс гориво за евентуално отклонение и кацане на резервно летище, плюс гориво за т.нар. минаване на втори кръг, плюс още малко "за всеки случай"... Поне настоящите ICAO правила изискват това.
И израелците въобще не са първите ентусиасти, инвестирали в електрически хвърчалки. Лично съм се возил още 2018 на Pipistrel Alpha Electro Trainer- разработка на братушките от Словения. По същество самолета е идентичен на ДВГ предшественика си Pipstrel Alpha, но с батерия вместо резервоари за гориво и ел. мотор на мястото на ДВГ. Пичовете от фирмата обаче съвсем коректно си казваха, че тяхното хвърчило е подходящо основно за трениране на полети по кръга, заради едночасовия лимит за полет с напълно заредена батерия. Но заради разни регулации (ICAO, EASA и местни на тяхното CAA) този самолет не може(ше) да бъде ползван за обучения на начинаещи, така че си беше една екзотика, колкото да покажат, че и на (ултра лек) самолет могат да сложат електродвигател.
И още : не знам дали си спомняте преди 5-6 години за една мега издънка на Samsung с някакъв техен мобилен телефон, на който батерията по неведоми причини се възпламеняваше. Проблемът беше много сериозен, до толкова, че тогава авиационните регулатори въведоха забрана за качване на тези апарати на борда, дори и изключени, и като багаж/товар. По-късно корейците си оправиха проблемите, но обицата на ухото и 'едното на ум' остана. Не искам даже да си представям какъв ужас би било възникването на пожар във въздуха, когато имаш подобна като на телефона батерия, но умножена по 100 или 1000.