Страница 4 от 6

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 22 Мар 2022 08:44
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 21 Мар 2022 22:41 Активните са друга работа и повечето коли имат индикатор на таблото
Индикацията обикновено светва само ако неколкократно не е била успешна активната регенерация и това е 'последния шанс' да успее да регенерира самостоятелно. При обичайната активна регенерация нямаш никаква индикация - можеш евентуално да я усетиш по леко променен звук, по голямата жега, излизаща изпод колата.. На единия автомобил пускаше вентилаторите на МАХ (преди да направят софтуерен ъпдейт)... И т.н.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 22 Мар 2022 11:09
от Ивайло Димов
Зависи от колата явно ,повечето имат индикатор ,за да се оповести водача защото може да се повреди ДВГ ако се загаси колата .То активната регенерация си е вид аварийна ситуация защото ДПФ се е задръстил много именно поради недовършени пасивни регенерации

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 22 Мар 2022 11:17
от Ивайло Димов
WoLF,

Истината е че малолитражните дизелови коли са много удобни за града но трябва да се ръчкат редовно на извънградско .Дали колата е 1.4 или 3.0 тди то принципа на работа еднакъв само мощността е различна .

Да LowSaps маслата помагат да се пази ДПФ но не са панацея .Колата не се плаши от настъпване ,а лоша поддръжка и гадни масла ,горива и антифризи .За съвременен дизел 2500 -2800 оборота са мехлем за прочистване

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 22 Мар 2022 20:40
от dok_vd
Като се замисля, аз и на дълго не вдигам такива обороти - 110 км.-6-та ск. - 2100 оборота. Трябва ли принудително да карам на по-ниска предавка за по-високи обороти?
П.п. А колко струва /ориентировъчно/ нов ДПФ?

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 22 Мар 2022 21:11
от WoLF
Постоянните обороти са разковничето. 2000-2500 е оптималния диапазон.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 23 Мар 2022 01:28
от Lwerewolf
При какви условия се постигат оптимални условия за регенерация (максимална температура на изгорелите газове + прилично количество допълнителен кислород за доизгаряне на саждите във DPF) зависи от конкретната имплементация. Като цяло каране продължително време със някакъв смислен товар би трябвало да е повече от достатъчно.

Нов оригинален DPF (така де, катализатор + DPF, повечето вървят заедно) е... под 2к (индивидуален катализатор за бензин) не го виждам.

Как и да е - обратно на темата, предполагане на откъде може да пълни нафта.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 23 Мар 2022 07:17
от slowtraveler
Lwerewolf написа: 23 Мар 2022 01:28 Като цяло каране продължително време със някакъв смислен товар би трябвало да е повече от достатъчно.
Да, в някакви що годе по-високи обороти... Бях споменавал в друга тема тук - при мен принудителната регенерация почваше на 75%, и успяваше да смъкне 'запушването' на 7%... При магистрално каране 'запушването' (май го водиха остатъчни сажди) се покачваше или спадаше до около 30-35%... Т.е. принудителната регенерацията бе много по-успешна в почистването отколкото шофирането, но реално веднага след приключването й ДВГ пак запушваше ДПФ до сравнително високи, 'нормални за него' нива дори при магистрално шофиране (реално при умерено извънградско поне при мен запушването успяваше да слезе до около 28% - маааалко по-добре отколкото на магистралата)...

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 23 Мар 2022 09:35
от Ивайло Димов
Оптимални обороти 2200-2500-2800 за кратки отсечки на извънградско ,на 4 та скорост за 20-30 секунди,вкарваш 5-та сваляш на 2000 караш 2-3 минути ,после вдигаш малко на 2500 .10-15 минути са достатъчни тва ако си с ръчка ....при автоматите разчиташ на "умния" комп🤣

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 23 Мар 2022 18:25
от Lwerewolf
Добре де, дизелът не е бензин и не му трябва да работи на точна смес (не, че на бензинът фундаментално му трябва, ама друга дискусия... всъщност напрактика всичко, което ще спомена важи и за един (турбо)бензин). За покачване на температурата на изгорелите газове има хиляда и един начина от сорта на кога се впръсква горивото, отношението въздух към гориво, отворен ли е EGR или не и всякакви подобни. Просто не виждам защо трябва да се играе със оборотите.

@Slow теоретично при магистрални товари може колата да работи "по-богато" за контрол върху азотните окиси (ако няма SCR) и да се възползва от DPF-ът за контрол над последствията от това - или за контрол на температурата поради други причини. Ако не се лъжа конкретно твоята бройка нямаше SCR?

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 07:53
от slowtraveler
Lwerewolf написа: 23 Мар 2022 18:25 Просто не виждам защо трябва да се играе със оборотите.
Вероятно по-високите обороти дават достатъчно силен газов поток (и налягане) за да може 'да обдуха', загрее, издуха по-запушените части...
Относно магистралата - вероятно товарът идва малко повече 'от идеалното' и сместа става по-богата.
Просто споделих преки наблюдения. Да, нямаше SCR...

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 08:28
от Lwerewolf
По-силен газов поток можеш да направиш и със повече налягане от турбината, което си се получава натурално като впръскаш горивото по към краят на работния ход.

Без SCR - контрол над NOx, особено при по-големи товари (джипка със не особено благоприятна аеродинамика на магистрални скорости - ще рече кажи-речи всички), представлява или повече гориво, или повече рециркулация на газове - като цяло все контрол върху температурата на горене (ефективно NOx) за сметка на атомизация/недоизгаряне (сажди), което при наличие на DPF прави уравнението ясно. При наличието на SCR температурата на изгорелите газове вече се ползва само за регенерация (евентуално) и предпазване на ДВГ.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 09:45
от slowtraveler
Lwerewolf написа: 24 Мар 2022 08:28 По-силен газов поток можеш да направиш и със повече налягане от турбината, което си се получава натурално като впръскаш горивото по към краят на работния ход.
По-силният газов поток се получава предимно при по-високи обороти - все пак на всеки два оборота всмуква въздух с обема на двигателя, под налягане, който обем разбира се се увеличава след изгарянето... Количеството входящ и респективно изходящ газ (потока) зависи от това колко оборота е направил двигателя за това време (да, с вариации според добавеното гориво)..
При много по-високи обороти пък почва недобро/неправилно изгаряне, което пак са сажди...

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 09:50
от Lwerewolf
Количеството газове все ми се струва, че особено при турбодвигател (еле пък турбодизел, който работи при всякакви смеси) изобщо не зависи толкова много от оборотите. При бензинът имаш дросел поради доста обясними причини (контрол над сместа) - то и при повечето модерни дизели, де. Ще взема да се разровя по-късно, 100% има нещо по темата. Засега бягам, че се разсейвам прекалено много.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 11:25
от BOz
slowtraveler написа: 24 Мар 2022 09:45 По-силният газов поток се получава предимно при по-високи обороти
Ако всичко друго е равно, има логика. Но нищо друго не е равно, че да е правило.
Примерно един 3 литров двигател при 3000 оборота на 0.5 бара налягане "захапва" около 5.7м3 въздух на минута. Който е приблизително същия, но на 2000 оборота при 1.2 бара пълнене. И реално точно това се получава - ако вдигнеш оборотите но не и товара, намаляваш горивото и пълненето, за да предоставиш една и съща изходяща мощност. Като двигателя ще "работи" с относително едно и също количество газов поток.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 24 Мар 2022 11:41
от slowtraveler
Така е - търси се 'най-бездимният' режим на двигателя (най-доброто горене), при най-голям поток... Компромиса между посочените от теб параметри...