Страница 23 от 39

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Фев 2023 20:39
от Мирослав Петков
RAV4 PHEV ще се справи ,по същия начин като Акроса на Сузуки,защото са абсолютно еднакви.
Причината PHEV да се справя различно от обикновения хибрид е в мощноста на задния електромотор. При PHEV е по мощен и избутва колата.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Фев 2023 21:00
от Hursa
И каква мощност е необходима да се "избута" автомобила от ролки? smile.gif Дори 1 кс (ел захранваща) е достатъчна при достатъчен въртящ момент предаван към задвижващите колела, в случая - колело. И на двете модификации дават за задния ел. мотор 54 кс и 121 Нм. А не успява да се "избута" и когато предното колело не е на ролките.
Но се справя по-добре от колкото предишния - тогава май при ни едно съчетание не успя.
"Плъгина" е по-тежък и в случая - това е минус (макар, че поради много малката необходима мощност едва ли е от съществено значение, дори ако разликата в теглото им е дори много по-голяма). Но може управлението на системата му да работи по-добре - предполагам системите им са различни и може да са поизчистили проблема - по-нов е, а и "разчита" много повече на ел режима.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Фев 2023 22:05
от dracunculus
Ок, моя грешка. Убягнало ми е, че Сузукито е плъг ин. Ясно, значи PHEV е явно по-изпипан в това отношение

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Фев 2023 22:51
от Hursa
Или само сузуки са успели да решат проблемите на тойота smile.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Фев 2023 19:02
от Мирослав Петков
При Хибрида и Плъгин хибрида има разлика в мощността на предните и задните електромотори. Баланса между задвижващите колела се разделя на преден и заден електромотор ,първия разпределя между ляво и дясно предни колела ,втория между задните.
Ако не е направен добре баланса предна и задна ос,се получава това на клипчетата. Това не е куатро ,където прехвърля всичко на колелото ,което има нужда!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Фев 2023 19:24
от Monster
Разпределянето на усилията на отделните оси при тази AWD-i система става софтуерно. Съответно освен в разликата в мощностите/въртящите моменти на електромоторите при хибрида и плъг-ин хибрида, разлика в поведението на двете клипчета може да идва и от съответен софтуерен ъпдейт, който да е достигнал при Suzuki Across, но да не е приложен при злощастно представящия се хибрид на второто клипче. Иначe Across си е Rav4 PHEV със сменена емблема и леко префасонирана предница (задницата и отстрани дори не са си правили труда да престилизират колата). Като характеристики съществена разлика, която бях забелязал в ущърб на Сузукито е, че доскоро го продаваха с бавното бордово зарядно (3.3 kW), което е на половина на скоростта на зареждане при Равката. Но май и това го изчистиха последната година, според една статия, която ми беше попаднала преди няколко седмици. В този ред на мисли не очаквам различно пътно поведение между Across и Rav4 PHEV, а ако има такова при някой модел от по-стара година, то подобрението е въпрос на определен софтуерен ъпдейт на AWD-i.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 17 Фев 2023 08:51
от ivelin_1976
Има ли подобрение в обезшумяването при Rav4 PHEV в сравнение с хибрида?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 17 Фев 2023 12:47
от Hursa
Сигурно е софтуерен проблема, но на по-стария модел не го решиха. Може би има проблем при взаимодействието на управлението на системата с датчиците отчитащи "загубата на тракция" на колелата. При сузукито без да превключва режимите управлението сработва още при първото превъртане на колелата "без тракция" - поставени на ролки.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 17 Фев 2023 16:39
от stoma333
Доколкото знам заводската шумоизолация на PHEV и обикновения хибрид е еднаква, но PHEV би бил по-тих в градски условия т.к. работи основно на електрически двигатели тогава.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 17 Фев 2023 21:48
от Мирослав Петков
Карах и PHEV и хибрида. PHEV - a е по тих,не знам защо. (При по висока скорост,в града Плъгина е супер тих) Хибрида е под границите ми за търпим шум в купето. Плъгина е на границата ми на търпимост. Дано да не се окаже като стана собственик ,че съм сгрешил. В савнение с аудито ,което карам в момента ,разликата в обезшумяване и лукс,са като ден и нощ!
Ако държиш изключително ва тези неща ,кпувайки този автомобил, погледни премиум марките!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 19 Фев 2023 07:33
от Monster
Аз не съм капацитет по темата, но мога да споделя, че в няколко различни статии и видео ревюта, които бях гледал още преди да поръчам колата, се споделяше мнение, че на плъг-ин хибрида са сложили по-дебели стъкла спрямо обикновения хибрид. Предполагам това помага да за намаляване на шума от вятъра, особено при по-високи скорости. Субективното ми усещане е, че при Rav4 PHEV има много по-малко шум от вятър по магистрала сравнено с предишната ми Шкода при все, че Шкодата беше със значително по-малки странични огледала. Обикновения хибрид съм го карал само веднъж на тестдайв градско и не мога да споделя впечатления от магистрално каране и шумове.

Относно шумоизолация откъм пътната настилка - при всички Равки (включително и плъг-ин хибрида) такава изолация отдолу липсва. Споделял съм, но ще споделя още веднъж линк към мнението, където може да се прочете как и къде точно маниаци на тема шум добавят сами такава шумоизолация.
Мирослав Петков написа: 08 Авг 2022 20:37 Качвам този линк:
https://www.rav4world.com/threads/prime ... ad.311795/
само за собственици на тази кола,които им се струва по-шумна.
Аз лично нямам намерение да пристъпвам към такива модификации, тъй като белия шум от пътната настилка в общия случай дори ми допада, освен понякога при кофти павета, когато шумът вече не е "бял", а е по-скоро "трополевица".
OVI написа: 31 Яну 2023 01:49 На автомивката обаче забелязах нещо, което не ми хареса. В подобни преходи е ясно, че ще има кал "до ушите". Но интересноте беше, че гумените уплътнения в долната част на вратите бяха омазани с кал. Въобще не очаквах мизерията да стига до тях- те са меки на пипане, и предполагам, че калта и пясъка не им повишават здравината. Абе все едно задните врати не са били плътно затворени, и само тези уплътнения са предпазвали цялата гняс да влезе в купето.
Сега като скролирах темата за шумоизолация открих един пост, който би могъл да те заинтригува. Ето тук можеш да видиш някакви допълнителни приставки, които могат да се закупят и да помогнат за ограничаването на споменатата мръсотия. Като бонус хората споделят, че намалят чувствително и шума от пътната настилка. За капак като чета описанието от споделения в темата Amazon линк се оказва, че се инсталират много лесно без допълнително дупчене, което се потвърждава и в секцията за въпроси и отговори:
Question: Do these require any holes to be drilled into the car?
Answer: No need, non-destructive installation, the original holes of the car are used, no additional drilling is required.
До колкото виждам в следващи коментари от горната тема, същия продукт го има и по-евтин в китайските сайтове. По дяволите, това май ще е поредният аксесоар, който съм на път да закупя за тази кола. tooth.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 20 Фев 2023 15:48
от OVI
Monster написа: 19 Фев 2023 07:33 По дяволите, това май ще е поредният аксесоар, който съм на път да закупя за тази кола.
Благодаря! Точно като на една от снимките изглеждаше и при мен мръсотията след кратък и общо-взето лек offroad.

Ще се купува, явно...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 20 Фев 2023 17:56
от Monster
И моите гуми на вратите са в същата мръсотия в момента, но не мога да намеря време да отида да измия колата. Като го направя тази седмица ще снимам на чисто мястото и ще искам от китайците потвърждение кой точно модел е за моята кола, че в описанието на продукта виждам, че има различни версии според пазарите (поне за руския пазар е опоменато, че има някаква разлика, но може и при другите да има особености).

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 02 Мар 2023 04:53
от Monster
В крайна сметка се оказа, че има няколко различни производителя в китайските сайтове, продаващи тези пластмасови приставки за калниците. Единият не успя да ми потвърди, че ще станат за модела от 2022 макар, че техен унгарски клиент от фейсбук групите беше постнал, че ги е инсталирал успешно на кола от Август 2022. При друг беше изрично упоменато и 2022 година в заглавието на продукта и при това изтъкваха някои предимства пред конкурентите - по-дебела пластмаса, по-добро покритие на калниците и липса на гънки, които да събират мръсотия. В крайна сметка аз поръчах последния модел въпреки малко по-високата му цена (около 30 лв разлика).
Monster написа: 20 Яну 2023 15:07 При стартиране на колата тя винаги е започвала в EV режим (стига да е заредена батерията) и мога да потвърдя, че от юли до ноември двигателят никога не се е включвал неочаквано и нежелано в EV режим, съответно всички километри, които правех градско през този период бяха 100% само на ток. За целия шестмесечен период от юли до днешния ден от януари имаше няколко редки изключения, в които за кратко двигателят работеше в EV режим, случили се при следните обстоятелства:
- Когато включиш ръчно колата да мине в HV режим обикновено продължава да си работи изцяло на ток, освен в случая, в който двигателят не е работил отдавна (примерно седмица или повече). В този случай ако решиш да върнеш на EV режим, колата оставя двигателят да поработи още малко (примерно 2-3 минути) и след това си минава пак изцяло на ток. Това ми се случва всеки път, след зареждане на бензин на бензиностанция, тъй като включвам за малко HV режима, за да си нулирам статистиката за среден разход на гориво.
- Една сутрин бях изкарал колата на студа за 2 часа (иначе попринцип стои в гараж на топло) и като влязох реших да пусна климатика да духа на максимум към предното стъкло. Това предизвика включване на двигателя, който продължи да работи в "EV" режим още 3-4 минути. Пробвал съм при други обстоятелства включване на подгрев на стъклото, подгрев на волана и подгрев на седалките и не ми се е случвало двигателят да се пали насилствено, та предполагам събитието е свързано по-скоро с включването на климатика на максимум при отрицателни температури.
- От декември до днес имах 3-4 случая, в които ми се случи колата да реши да включи двигателя, докато си шофирам в EV режим (пак за кратък период от 2-3 минути). Общото между случаите беше, че оставащият ми пробег на ток беше малък (под 5 км) и температурата навън беше под 4 градуса. Попринцип и доста други пъти съм шофирал с такъв малък оставащ пробег при такива температури без да се включва двигателят, но все пак ще имам едно наум зимата да държа по-висок оставащия пробег, за да минимизирам такива "инциденти". След приклюване на 2-3 минутната работа на двигателя, колата се връща в изцяло електрически режим и можеш да си доизползваш оставащите 3-4 километра пробег на ток.
- В упътването на колата е описано, че ако външната температура е под -10 градуса и караш с включено парно, то двигателят ще трябва ще се включи. До сега не ми се е налагало да шофирам при такива температури, но бях гледал клипче на финландец, който като решение за този случай си караше с изключено парно, за да шофира до магазина в градчето си само на ток. Е, това не е най-доброто решение за дълги пътувания, предвид, че ще изисква да си с дебело яке и парцалче в едната ръка, с което да бършеш запотените прозорци. Аз при такива температури (да видим дали изобщо ще има такива тази зима), мисля да си карам с включено парно и в хибриден режим, ако колата така повелява.

Та това е - като изключим тези 4-5 редки случая, в които двигателят е работил в EV режим за кратки интервали от по 3 минути, през цялото останало време в EV колата е била като истински изцяло електрически автомобил.
Връщам лентата към случаите, при които Rav4 PHEV включва "насилствено" ДВГ при EV режим, тъй като искам да добавя към сценариите един нов, който ми се случи тези дни. До сега не съм имал месец, в който да не съм излизал изобщо на дълги разстояния извънградско, но февруари беше първият такъв. Последното ми зареждане на бензин беше средата на януари, когато направих около 300 км в хибриден режим (до Лом и обратно) и от 16 януари насам съм карал само на ток без никакво включване на ДВГ. Е, онзи ден имах 23 км оставащ електрически пробег и ДВГ реши да се включи и да поработи за 2-3 минути. Предполагам колата си има някаква проверка и като минат около 6 седмици без включване на двигателя, решава все пак да го поразвърти за кратко. От последното ми зареждане на бензин преди тези 6 седмици съм изминал общо 2700 км, то ест около 300 км в хибриден режим и останалите 2400 км изцяло на ток. Средният ми разход на бензин по борд компютър, занулен при зареждането на бензиностанцията, е 0.7 литра на 100 км. :cheers:

Друго приятно наблюдение при отскорошното покачване на температурите е бързото връщане на показанието за електрическия пробег към стойностите около 90 км на ток. Това ме радва, тъй като зимният пробег (при температури под 4 градуса) беше станал на две трети от това показание и честно казано беше досадно, че ми се налагаше да правя междинно зареждане през повечето дни. Прикачам две снимки от тези дни, направени няколко километра след зареждане на зарядната станция в работата ми почти "до горе". Тези километри от зареждането са видими от стойността Trip A. На първата снимка при външна температура 10 градуса се вижда, че сумата между изминатия и оставящия EV пробег е около 90 км, а на втората при външна температура около 12 градуса сумата е около 93 км. Раликата идва не толкова от температурата, колкото от степента на пълнене на батерията, тъй като никога не изчаквам колата да се зареди напълно, заради много по-бавното пълнене на последния половин/един киловатчас.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 02 Мар 2023 09:03
от BOz
Това уточнение и за разхода е много подходящо за скептиците, че разбираш ли плъг-ин хибрид харчи като нормална кола.
Всяко нещо се купува с цел да се възползваш от преимуществата му. Ако си купиш самолет, а искаш да си ореш нивата, ами сбъркал си. И после плъг-ин-а не бил смислен.
Интересно е тези 17/100 кВтч разход до колко е релаен?